Gjest Gjesta Skrevet 20. februar 2006 #1 Skrevet 20. februar 2006 Jeg vet faktisk ikke helt hvordan jeg skal definere det. Første og fremst tenker jeg jo nå i kroner og øre. Svar a la "jeg er rik for jeg har familie, barn og tante Augusta" var ikke det jeg tenkte på her. Hva skal man eie før man er rik? Enebolig, nedbetalt? Kun en god inntekt? Hva synes du?
Gjest Gjesta Skrevet 20. februar 2006 #2 Skrevet 20. februar 2006 Det har jeg i grunnen ikke tenkt på, men jeg tror jeg anser noen som både har god inntekt, nedbetalt hus og noen milioner i banken, som rik. Om man har god lønn eller nedbetalt enebolig, så vil jeg heller kalle det at de har veldig god økonomi/sitter romslig i det.
Gjest Gjest_anneliane_* Skrevet 20. februar 2006 #3 Skrevet 20. februar 2006 Man er vel rik når man kan kjøpe alt en har lyst på... Hvis man hver mnd har penger på konto, før ny lønning kommer inn.(uten å ha spinka og spart det lille en har...) Når man ikke trenger lån for å kjøpe nytt hus eller bil eller båt eller andre sånne dyre saker. Når man har så mye penger på konto at en ikke trenger å jobbe. Hadde jeg hatt en million på konto hadde jeg vært VELDIG rik
Eliza Doalot Skrevet 20. februar 2006 #4 Skrevet 20. februar 2006 Etter min oppfatning er man rik når man kan bruke penger og skaffe seg det man ønsker uten å måtte spinke, spare og planlegge i evigheter før man gjør det. Å være rik kan derfor ikke tallfestes, men avhenger av hvor mye du "trenger".
Ciara Skrevet 20. februar 2006 #6 Skrevet 20. februar 2006 Jeg tenker at man bør ha nedbetalt leilighet/hus og i tillegg ha en anselig sum på konto som kan brukes til hva man vil.
Gjest Fruktfat Skrevet 20. februar 2006 #7 Skrevet 20. februar 2006 Jeg vet faktisk ikke helt hvordan jeg skal definere det. Første og fremst tenker jeg jo nå i kroner og øre. Svar a la "jeg er rik for jeg har familie, barn og tante Augusta" var ikke det jeg tenkte på her. Hva skal man eie før man er rik? Enebolig, nedbetalt? Kun en god inntekt? Hva synes du? ← jeg synes man er rik når man har så mye penger at man kan kjøpe hva man vil, når man vil, uansett hva det koster. at penger ikke er en bekymring. for min del vil det si at jeg måtte hatt MANGE millioner
Gjest baby-E Skrevet 20. februar 2006 #8 Skrevet 20. februar 2006 når jeg tenker på folk som rike, er det folk som kan bruke penger uten å tenke på om kontoen snart er tom. Som kan handle uten å tenke på prisen..
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #9 Skrevet 20. februar 2006 tja, jeg tenker på meg selv som ganske rik. Eier ingenting annet enn et gammelt vrak av en bil, men jeg har vel en 50.000 i banken og ikke noe lån. tjener 10-15000 i måneden. Med MITT forbruk så er det mye - jeg har jo råd til en ny bil (samme standard som forrige), et års husleie og maaange shoppingturer bare utifra det jeg har på kontoen. Så jeg er godt fornøyd jeg. Men de fleste ville nok tenkt på meg som ganske fattig. "rik" er i min verden mennesker som har igjen penger på konto dagen før lønning - og baserer seg igrunnen mer på forbruk enn på formue.
Gjest Gjesta Skrevet 20. februar 2006 #10 Skrevet 20. februar 2006 Hvis man tjener så godt at man klarer å legge seg opp penger samtidig som man kan kjøpe seg det man ønsker og trenger til enhver tid, da er man nok rik i mine øyne. Men så er det forskjell på rike folk da - noen viser jo rikdommen sin ved å kjøpe seg det de vil ha - uten å ha en full konto til en hver tid, mens andre har mye penger uten å bruke dem/vise det.
Gjest Gjesta Skrevet 20. februar 2006 #11 Skrevet 20. februar 2006 man klarer å legge seg opp penger samtidig som man kan kjøpe seg det man ønsker og trenger til enhver tid ← Det var egentlig en god definisjon i mine øyne.
liv Skrevet 20. februar 2006 #12 Skrevet 20. februar 2006 Etter min oppfatning er man rik når man kan bruke penger og skaffe seg det man ønsker uten å måtte spinke, spare og planlegge i evigheter før man gjør det. Å være rik kan derfor ikke tallfestes, men avhenger av hvor mye du "trenger". ← Enig!
Gjest Aloha Skrevet 21. februar 2006 #13 Skrevet 21. februar 2006 når jeg tenker på folk som rike, er det folk som kan bruke penger uten å tenke på om kontoen snart er tom. Som kan handle uten å tenke på prisen.. ← Signerer på denne.
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #14 Skrevet 21. februar 2006 Jeg tenker ut i fra et verdensperspektiv.. (gidder ikke å se ut i fra Norsk perspektiv, da nordmenn er så rike at de fleste ikke forstår at de er rike..) Rik mener jeg alle de er som har penger til mer enn mat, klær og husly. Dersom du har råd til fornøyelser og ferier ol.
Gjest Krøsus Skrevet 21. februar 2006 #15 Skrevet 21. februar 2006 Hvis man rent teoretisk sett selger det man eier, bolig, evt hytte, bil/båt, aksjer/fond, betaler evt gjeld, og deretter har 5-6 millioner på en konto hvor det også stod penger før "salget", først da vil jeg si at man begynner å nærme seg et nivå hvor man kan kalles rik. Sånn sett, så bør man ikke ha så veldig mye penger, men likevel være rik hvis man er gjeldfri og har en verdifull bolig og evt hytte.
Gjest ArneP Skrevet 21. februar 2006 #16 Skrevet 21. februar 2006 Man er rik hvis man har råd til å drive dank resten av livet og likevel kjøpe det man har lyst på.
Pasha Skrevet 21. februar 2006 #17 Skrevet 21. februar 2006 Når du har så mye penger at du ikke behøver å tenke på hvordan du bruker dem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå