Gå til innhold

Hvor ofte ser dere syke butikkansatte hoste i hånda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i byen og ser dette OFTE snørrete syke ansatte som hoster rett i hånda og tar på alt til å med dem i kassa på matbutikken.  Kngen sier ifra. Jeg trodde det var en regel å hoste i albuen jeg. Ikke rart det er mye smitte nå når butikkansatte gir oss varer med både spytt å snørr fra egen hånd.  Barnehagen er jo såklart den største smitte.  men nå er jeg overbevist at butikkansatte er på nr 2.  

Anonymkode: f6c5b...02b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Andres hosting legger jeg sjelden merke til, men en av de tingene jeg ble mer bevisst på under pandemien var å vaske hendene både etter butikkbesøk og etter å ha ryddet på plass det jeg hadde kjøpt. Et sted hvor ting skifter hender og mange tar på de samme stedene (bare tenk på håndtak til kjøleskap...) vil nødvendigvis være et sted med smittespredning uansett hvor påpasselig man er. 

Skrevet

Jeg har ikke lagt merke til butikkansatte som hoster i hånden og tar på matvarer, men det gjør de helt sikkert.

Det jeg ser ofte er folk som tar seg til nesen og munnen like før de skal klemme på avokadoen eller finne den mest perfekte pakken med vårløk.🤢

Anonymkode: c8a44...8b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg bor i byen og ser dette OFTE snørrete syke ansatte som hoster rett i hånda og tar på alt til å med dem i kassa på matbutikken.  Kngen sier ifra. Jeg trodde det var en regel å hoste i albuen jeg. Ikke rart det er mye smitte nå når butikkansatte gir oss varer med både spytt å snørr fra egen hånd.  Barnehagen er jo såklart den største smitte.  men nå er jeg overbevist at butikkansatte er på nr 2.  

Folk skal holde seg hjemme når de hoster, nyser, snørret renner og de ser for j. Ut til å hjelpe kunder i matbutikken. 

Hoste og nyse i albukroken, var anbefalt under pandemien, men jeg ser ikke helt forskjellen der. Klærne i albuekroken blir jo full av snørr og nys, og smitter like mye rundt som nys i hånda, eller i et papirlommetørkle. 

Opplært til å alltid ha papirlommetørkle i jakke eler genserermet, lett tilgjengelig for nys og snufs uansett om der er forkjølelse eller annet pågående. Den lærdommen er lært videre til neste generasjon. De ber om å få når de får hjelp med påkledning om morgenen. 

Anonymkode: a4921...934

Skrevet

Ts her, det er nok fordi jeg går innom så mangen butikker i byen når jeg er der, er i matbutikken hver eneste  dag også siden jeg bor like ved flere  så da er det noe jeg har sett er normalt over tia. Jeg sa ifra en gang  en annen plass når en som satte varer i hylla tørka snue vekk med hånda flere ganger  da kokte det inni meg siden jeg har barn og ikke vil dra med meg unødvendig smitte hjem. men går ikke der lenger nå  synes det er ukomfortabelt etterpå.

Skrevet

Værre med de som hoster i hanskene og tørker snørra! Jaggu sett nok av.

Anonymkode: 87e90...a40

Skrevet

Dette er en helt normal fetisj på linje med kunder som MÅ slikke fingrene før dem taster koden.

Toksoplasmose?

Enkelte må slikke fingrene for hver mynt dem plukker opp av pungen...

Ikke rart fler og fler dyrker sin egen mat i stedet for å skjære brød i automaten som 50 Stk.har nytt oralt samkvem med.

Mange må slikke fingeren for å få opp Æ på Rema.

Deilig....

Anonymkode: abd03...49f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...