AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #1 Skrevet 24. august 2024 Jeg har hatt daglige småblødninger i minst fire uker nå. Blødningene er små og det er mye slim (sorry TMI), stort sett gammelt/mørkt blod. Holder med ca to truseinnlegg per døgn. Jeg er 29 år. Går på hormonell prevensjon (p-stav) og har gjort dette i 7 år. Er vant til at det mot slutten av levetiden på p-staven blir slike blødninger, men da går det ofte over etter to uker. Nå har jeg imidlertid en ganske ny p-stav. Jeg tok celleprøve for fem år siden som viste lette celleforandringer, ett år etterpå var det normale celleprøver. Ingen HPV-virus den gangen og jeg har ikke hatt ny partner siden da. Bør disse blødningene sjekkes opp av lege? Kan det være stressrelatert og gå over av seg selv? Anonymkode: 7ed06...bf1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #2 Skrevet 24. august 2024 Jepp det burde du. Hadde sporadiske blødninger i 7 mnd før jeg oppsøkte fastlege.. og videre til gynekolog som fant et stort myom. Blødninger kan være så mangt men bør alltid sjekkes opp i. Ikke minst med en gynekologisk undersøkelse. Trenger absolutt ikke bare å handle om hormoner men også andre ting som myomer, kjønnssykdommer etc Anonymkode: 1603c...aa5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #3 Skrevet 24. august 2024 Vet mange med celleforandringer blør uregelmessig. Dra til lege å ta en by celleprøve Anonymkode: b6f55...446
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå