AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #1 Skrevet 24. august 2024 Jeg fikk motorhavari på en relativt smal vei, og det ble litt kaos fordi det var litt trafikk begge veier, men det var ikke noe problem å komme forbi. Mens jeg ventet på bilberger (ca 2 timer) stoppet flere ulike menn for å spørre om jeg behøvde hjelp/tauing. Hver samtale tok max 15-20 sekunder. Og for hver mann som stoppet satt det minst en travel kvinne i bilene bak som viste tydelige tegn på sinne fordi de ble forsinket. Jeg ble rimelig sjokkert over oppførselen til disse kvinnene, for det var bare kvinner som lå på hornet, hyttet med neven, viste fingeren osv hver gang en mann stoppet for å høre om jeg ville ha hjelp. Det ble skikkelig ubehagelig etterhvert. Hvis de har det så travelt at 15-20 sekunder med forsinkelse fører til slike reaksjoner er de jo en fare for seg selv og andre, og burde ikke være bak rattet i en bil i det hele tatt! Jeg har egentlig ikke noe spørsmål, men det var en så ubehagelig opplevelse, og jeg håper at noen av de som gjør slikt leser dette, og selv innser hvor dumt det er å oppføre seg slik. Anonymkode: 81cd9...ddb 3 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #2 Skrevet 26. august 2024 Jo, de skal rekke frisøren, lege, fly og er alltid sent ute. Anonymkode: 2407a...3bc 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #3 Skrevet 26. august 2024 Kvinner tenker på seg selv i trafikken. Er det en bil som gjør noen valg, som fører til at 3-4 andre biler må stoppe opp, eller ikke glir gjennom et kryss, så er det alltid en kvinne som sitter bak rattet. Tror det har noe med ideen om å bli åpnet opp døren for. Det er ganske fascinerende. Menn gjør også dumme ting i trafikken, men på andre måter, f.eks. mer risikoadferd, ikke pur egoisme; det er en damegreie. Anonymkode: 3bb53...2ca 2 2
C-girl Skrevet 27. august 2024 #4 Skrevet 27. august 2024 Tror nok det i mange tilfeller har med at de som kjører forbi ikke vet hva de skal gjøre i situasjonen. Og da er det mindre flaut å bare kjøre forbi. Lest en artikkel der det kom fram at mange kjører forbi bilulykker til tross for at man er pliktig til å stoppe, nettopp fordi de ikke visste noe om førstehjelp eller at de selv ble stresset av hele situasjonen selv. 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #5 Skrevet 27. august 2024 Når man på en trang vei opplever at en bil stopper ved siden av den andre, så tenker man at de stopper for å slå av en prat. Skjer en del her jeg bor, og det er ekstremt irriterende. Anonymkode: a0bcb...8f2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #6 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når man på en trang vei opplever at en bil stopper ved siden av den andre, så tenker man at de stopper for å slå av en prat. Skjer en del her jeg bor, og det er ekstremt irriterende. Anonymkode: a0bcb...8f2 På en trafikkert vei, med motoren avslått, varselstrekant oppsatt, og med nødblinken på? Da ville min første tanke vært motorstopp/punktering/ulykke, ikke en prat. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jo, de skal rekke frisøren, lege, fly og er alltid sent ute. Anonymkode: 2407a...3bc Dette stemmer tror jeg. Jeg så igjen to av de mest gjenkjennelige bilene i går, på barnehagens parkeringsplass. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kvinner tenker på seg selv i trafikken. Er det en bil som gjør noen valg, som fører til at 3-4 andre biler må stoppe opp, eller ikke glir gjennom et kryss, så er det alltid en kvinne som sitter bak rattet. Tror det har noe med ideen om å bli åpnet opp døren for. Det er ganske fascinerende. Menn gjør også dumme ting i trafikken, men på andre måter, f.eks. mer risikoadferd, ikke pur egoisme; det er en damegreie. Anonymkode: 3bb53...2ca Der er jeg ikke helt enig med deg. Min erfaring er at det er like mange egoistiske menn som kvinner i trafikken. Ett eksempel er sjåfører som fyller opp rundkjøringer og lyskryss (og hindrer passering for tverrgående løp). Trafikken hadde flytt bedre alle veier om de hadde gitt plass til passeringer, men de fyller opp fordi de er redde for å "miste sin plass", og at noen kanskje kan komme foran dem i køen. C-girl skrev (2 timer siden): Tror nok det i mange tilfeller har med at de som kjører forbi ikke vet hva de skal gjøre i situasjonen. Og da er det mindre flaut å bare kjøre forbi. Lest en artikkel der det kom fram at mange kjører forbi bilulykker til tross for at man er pliktig til å stoppe, nettopp fordi de ikke visste noe om førstehjelp eller at de selv ble stresset av hele situasjonen selv. At de kjørte forbi har jeg ingen problemer med. De jeg reagerte på var de som ble hissige fordi andre stoppet for å tilby hjelp. Anonymkode: 81cd9...ddb 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #7 Skrevet 28. august 2024 Jeg er kvinne, og vant med at man skal spørre om noen trenger hjelp. Dersom jeg ser at de allerede får hjelp, eller bare vinket kjør videre, så kjører jeg bare forbi. Kjenner meg ikke igjen i dette. Nå er jeg oppvokst på landet da, og mange steder her er det et stykke mellom hver grend, og ofte dårlig dekning - så en selvfølge å hjelpe til. Anonymkode: 418be...d49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå