Gå til innhold

Er dette veldig mange par sko for en som er 3 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en som nettopp har fylt 3 år, og barnet har hittil i sitt liv hatt 11 par sko/støvler/innesko, det er jo fryktelig mange😳

Og sko er dyr, ble bare litt satt ut, er det vanlig at små barn har så mange sko da de vokser ut av dem raskt og renhet ulike sko for ulikt bruk i barnehage??

Anonymkode: 6998d...549

Skrevet

11 par i hver størrelse eller totalt?

Anonymkode: f4aef...10a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har en som nettopp har fylt 3 år, og barnet har hittil i sitt liv hatt 11 par sko/støvler/innesko, det er jo fryktelig mange😳

Og sko er dyr, ble bare litt satt ut, er det vanlig at små barn har så mange sko da de vokser ut av dem raskt og renhet ulike sko for ulikt bruk i barnehage??

Nå har du kjøpt/skaffet så mange sko, og da er det uten nevneverdig betydning hva som er vanlig. Vi lever i 2024, ikke 1950 da folk fikk ett par sko og brukte skoene til de var utslitt. 
Og de 11 parene er totalen fra barnet begynte med sko? Da er det ikke mye. 

Anonymkode: b6bec...968

• Liker 1
Skrevet

Her går det som regel 4 par i sesongen, pluss event støvler,  pentsko og tøfler. 

om du mener barnet har 11 par nå, så skjønner jeg du syns det er mye, men om det er 11 par siden han begynte å bruke som, så et det jo ikke så mange. 

Anonymkode: 0acb8...39a

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke mye i det hele tatt!

Vår på 2 år har hatt:

-De første gåskoene

-3 par støvler (sommer 1 år, høst 1 år, vår 1 år/høst 2 år) 

- To par overgangssko (høst 1 år, vår 1 år/høst 2 år) 

-Et par vintersko

-Et par cherrox

-Ett par joggesko (vår 1 år/ høst 2 år)

-Ett par sandaler (sommer 2 år) 

-To par innesko

Altså 12 par sko på 2 år. 

Alle skoene, foruten inneskoene er blitt mye brukt (men det er krav fra bhg å sende de med). 

Anonymkode: 5ba9e...7b4

• Liker 1
Skrevet

Det er 11 par totalt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er 11 par totalt.

Syns ikke det er mye

Her så hadde ungene 2 par joggesko, 2 par turstøvler, 2 par vintersko og fjøssko. Det blir nå at i året brukte vi alt fra 7 til 10 par i året. Og de ble velbrukt siden vi var mye ute

Anonymkode: bb1dd...066

Skrevet

Vanlig det, barns føtter vokser fort og man må derfor kjøpe nye størrelser deretter. I tillegg trenger de sko etter sesong/vær, så det blir en del. 

Anonymkode: 8e2d9...689

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke mye? Min blir 3 i vinter og har derfor bare hatt 1 vinter med sko, begynte å gå februar 2023 så fikk første par da. Altså 1,5 år siden.

Har på den tiden hatt

2 par tøfler

1 par vintersko

3 par gummistøvler

1 par overgangssko

3 par joggesko / skinnsko

2 par sandaler

1 par badesko

1 par "cherrox"

= 14

Vi har kjøpt noe pent brukt, noe nytt, arvet noe :)

Anonymkode: 19759...48f

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er ikke mye i det hele tatt!

Vår på 2 år har hatt:

-De første gåskoene

-3 par støvler (sommer 1 år, høst 1 år, vår 1 år/høst 2 år) 

- To par overgangssko (høst 1 år, vår 1 år/høst 2 år) 

-Et par vintersko

-Et par cherrox

-Ett par joggesko (vår 1 år/ høst 2 år)

-Ett par sandaler (sommer 2 år) 

-To par innesko

Altså 12 par sko på 2 år. 

Alle skoene, foruten inneskoene er blitt mye brukt (men det er krav fra bhg å sende de med). 

Hvordan blir dere andre kvitt skoene etter bruk?

Nå har jeg 11 par sko på linje i skohyllen nede, kanskje derfor det virket som så mange😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå har jeg 11 par sko på linje i skohyllen nede, kanskje derfor det virket som så mange😅

Tar vare på de som ikke er mye brukt (sandaler og innesko for eksempel) som vi kan ha til en eventuell nestemann. Sko som er mye brukt, eller som er viktig at neste barn får ny (de første gåskoene for eksempel) kastes eller gis bort på Finn. Fortløpende ettersom hun vokser ut av skoene eller det skifter sesong.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sko skal ikke arves, på grunn av at skoen er tilpasset ditt barns føtter og måte å gå på. Hvert barn skal forme sine egne sko etter egen kropp. Derfor går sko i søpla her når de er for små/utslitt. Er heller ingen yngre som kan arve, da alle tre bruker omtrent samme sko nummer og har navn i skoene sine. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Akkurat nå har sønnen min 1 par sandaler, 2 par joggesko, 2 par overgangsso, 1 par gummistøvler, 1 par dock boots, 1 par vintersko, 1 par slippers og 2 par innesko. Alle passer nå.

Dette er altså skoene for sommeren, høsten og vinteren 2024.

Anonymkode: 0f367...928

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Sko skal ikke arves, på grunn av at skoen er tilpasset ditt barns føtter og måte å gå på. Hvert barn skal forme sine egne sko etter egen kropp. Derfor går sko i søpla her når de er for små/utslitt. Er heller ingen yngre som kan arve, da alle tre bruker omtrent samme sko nummer og har navn i skoene sine. 

Nja, i den alderen har det ikke så mye å si, fordi de blir nesten ikke slitt. Når de er eldre, så er jeg enig. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Akkurat nå har sønnen min 1 par sandaler, 2 par joggesko, 2 par overgangsso, 1 par gummistøvler, 1 par dock boots, 1 par vintersko, 1 par slippers og 2 par innesko. Alle passer nå.

Dette er altså skoene for sommeren, høsten og vinteren 2024.

Anonymkode: 0f367...928

Har dere dobbelt av noe for å ha et i barnehagen og et hjemme?

Annonse
Skrevet

Haha, det er jo ikke mye i det hele tatt. Akkurat nå så står det 9 par sko i entreen for 4 åringen vår.

Anonymkode: 4cbc2...74b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjøper brukt, arver og får gaver. Her ble det fort 2 par joggesko, 2 par sandaler, 3 par Vintersko, 2 par gummistøvler, et par termosko, et par crocs. Det er det jeg kommer på i farta. Det eneste jeg har betalt for er Vintersko og termosko på salg. 

Anonymkode: 71e6b...e5f

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Spørs hvor utgått de er. Hadde et par overgangssko som passet i en måned til eldste. Så nummer to brukte de i 2 mnd og etter hvert passer de til nummer tre. 

Anonymkode: 71e6b...e5f

• Liker 3
Skrevet

Nei, det er ikke mye.. min 3 åring har stående 2 par joggesko, 2 par overgangssko, gummistøvler, Dock Boot, sandaler og tøfler nå.. det er 8 par sko.

Snart vinter så da blir det nye vintersko og må sikkert ha nye Dock Boots mot slutten av vinteren når det blir mildere ute🫢

Hadde 2 par vintersko nå i vinter + Dock boot, de vokser fort og skal ikke ha for små eller for store sko så her byttes det hyppig ut nå😅 

Anonymkode: 10d92...e88

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mye barnesko er knapt inngått og lett å bytte såle inni så går fint å arve,

Anonymkode: 61670...322

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...