Gå til innhold

Flytte stikkontakt til komfyren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, driver og gjør om smått på kjøkkenet her, så skal komfyren flyttes noen få meter, og stikkontakten må flyttes ett par meter. Det er snakk om en frittstående komfyr. Og ledningen ifra sikringsskapet til stikkontakten trengs bare å bli kortere. (Håper dere skjønner hva jeg mener) Men er dette noe man kan gjøre selv, eller må det elektriker inn?

Anonymkode: 40986...8f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fast installasjon så om du vil følge reglene så er det en elektrikerjobb. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei, driver og gjør om smått på kjøkkenet her, så skal komfyren flyttes noen få meter, og stikkontakten må flyttes ett par meter. Det er snakk om en frittstående komfyr. Og ledningen ifra sikringsskapet til stikkontakten trengs bare å bli kortere. (Håper dere skjønner hva jeg mener) Men er dette noe man kan gjøre selv, eller må det elektriker inn?

Du har ikke lov til å gjøre slikt arbeid selv. 
Husk og på at dersom du får elektriker til å gjøre en slik jobb, så er du pålagt å montere komfyrvakt, dersom du ikke har det alt. 
Alt endrings/nytt med elektrisk til komfyr så skal komfyrvakt monteres. 

Anonymkode: 3d75b...b58

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du har ikke lov til å gjøre slikt arbeid selv. 
Husk og på at dersom du får elektriker til å gjøre en slik jobb, så er du pålagt å montere komfyrvakt, dersom du ikke har det alt. 
Alt endrings/nytt med elektrisk til komfyr så skal komfyrvakt monteres. 

Er vell pålagt med komfyrvakt om man må legge opp ny kurs? Eller er jeg helt på jorde nå?

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er vell pålagt med komfyrvakt om man må legge opp ny kurs? Eller er jeg helt på jorde nå?

Fikk beskjed at om noe skulle gjøres med stikkontakten så var komfyrvakt pålagt. Vi har komfyrvakt nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...