AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #1 Del Skrevet 24. august 2024 Jeg skal lage Bali kyllinggryte (Toro pose) til storfamilien. Skal ha ris, salat og hvitløkbaguett til. Er det noen enkel måte å lage denne retten litt bedre/litt mer spennende på? Ikke noe som er for sterkt, da vi er flere barn. Og kan man kutte ned på kyllingen og erstattet det med noe annet (billigere). Tusen takk for svar! Anonymkode: b5706...322 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #2 Del Skrevet 24. august 2024 Bruk kyllingkraft/kyllingfond i stedet for vann, bruk kremfløte. Sett frem litt koriander, så kan de som liker koriander ha det på etter de har forsynt seg. Anonymkode: 1d3f8...fc7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #3 Del Skrevet 24. august 2024 Bytt ut kyllingen med kikerter 😊 Kjøp tørre, bløtlegg selv og kok - mye billigere! Anonymkode: a55b9...d84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #4 Del Skrevet 24. august 2024 Du vil spare endel på å lage kyllinggryte fra bunnen. De toro posene er jo svindyre og du skal servere til veldig mange. Ville ikke brukt toro da! Anonymkode: 0ae87...d1f 7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoia Skrevet 24. august 2024 #5 Del Skrevet 24. august 2024 Lag garnityr i små skåler ved siden av, som hakket chili, koriander, rømme og lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #6 Del Skrevet 24. august 2024 Bruk nan brød ikke hvitløks brød og for gudskyld lag hjemmelaget Bali gryte er mange oppskrifter på den Anonymkode: ed87a...af3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #7 Del Skrevet 24. august 2024 Jeg bruker kyllingkjøttdeig istedenfor kyllingfilet til hverdags, det gjør det litt billligere og lettere. Noen nevner kyllingkraft i stedenfor vann her, det hadde nok ikke jeg gjort, for da hadde det blitt for salt for min smak. Toroposene er ganske salte i seg selv. Men koriander er toppen👌 Anonymkode: d806e...766 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #8 Del Skrevet 24. august 2024 Krydre kylling med salt, pepper, og karry. Bruk kremfløte. Hold igjen hvertfall 1 dl væske per pose så den ikke blir for tynn. Jeg har med hell brukt kylling Kjøttdeig istedenfor filet. Kjøpt first price sin Anonymkode: cdd5a...e12 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #9 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg bruker kyllingkjøttdeig istedenfor kyllingfilet til hverdags, det gjør det litt billligere og lettere. Noen nevner kyllingkraft i stedenfor vann her, det hadde nok ikke jeg gjort, for da hadde det blitt for salt for min smak. Toroposene er ganske salte i seg selv. Men koriander er toppen👌 Anonymkode: d806e...766 Jeg som tipset om kyllingfond 🙋🏼♀️ ble litt sur med formuleringen min, mente så klart ikke å erstatte alt vann med kyllingfond, men jeg ville erstattet noe av vannet med kyllinngfond, spesielt om man skal redusere på kyllingkjøttet. Anonymkode: 1d3f8...fc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #10 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bruk nan brød ikke hvitløks brød og for gudskyld lag hjemmelaget Bali gryte er mange oppskrifter på den Anonymkode: ed87a...af3 Tror ikke Gud kommer dit altså.... Anonymkode: 22277...e97 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #11 Del Skrevet 24. august 2024 Jeg ville laget den med fløte som flere skriver,og hatt oppi ananas og karri. Anonymkode: 22277...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 24. august 2024 #12 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Krydre kylling med salt, pepper, og karry. Bruk kremfløte. Hold igjen hvertfall 1 dl væske per pose så den ikke blir for tynn. Jeg har med hell brukt kylling Kjøttdeig istedenfor filet. Kjøpt first price sin Anonymkode: cdd5a...e12 Kyllingkjøttdeig brukes aldri med hell. Det er et grusomt produkt. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #13 Del Skrevet 24. august 2024 https://detgladekjokken.no/oppskrift/hjemmelaget-bali-kyllinggryte/ Her er oppskrift som er kjempe rask og lett. Blir bedre enn toro pose. Jeg personlig dropper ananas og bruker heller epler da vi synes det smaker bedre. Skviser litt lime saft oppi. Ved siden av er det mulig å servere mango. Og risen pleier jeg å koke med å bytte ut deler av vannet med kokos melk. Anonymkode: e12c9...4ec 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #14 Del Skrevet 24. august 2024 Tilsett litt ferske grønnsaker. Stekt sopp, brokkoli, ananas, stekt rødløk, paprika… Anonymkode: 6709e...0d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #15 Del Skrevet 24. august 2024 Det er 40% på Coop obs nå!!! Anonymkode: 519cd...ff3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 24. august 2024 #16 Del Skrevet 24. august 2024 Server med koriander, lime og mangochutney. Bruk nanbrød i stedet for hvitløksbrød og bytt ut fløte med kokosmelk. Og ikke bruk kyllingkjøttdeig, det er grusomt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #17 Del Skrevet 24. august 2024 Lag det fra bunnen heller. De Toroposene er ho grusomme og smaker høgg… Anonymkode: 6e73c...d8b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #18 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du vil spare endel på å lage kyllinggryte fra bunnen. De toro posene er jo svindyre og du skal servere til veldig mange. Ville ikke brukt toro da! Anonymkode: 0ae87...d1f AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bruk nan brød ikke hvitløks brød og for gudskyld lag hjemmelaget Bali gryte er mange oppskrifter på den Anonymkode: ed87a...af3 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): https://detgladekjokken.no/oppskrift/hjemmelaget-bali-kyllinggryte/ Her er oppskrift som er kjempe rask og lett. Blir bedre enn toro pose. Jeg personlig dropper ananas og bruker heller epler da vi synes det smaker bedre. Skviser litt lime saft oppi. Ved siden av er det mulig å servere mango. Og risen pleier jeg å koke med å bytte ut deler av vannet med kokos melk. Anonymkode: e12c9...4ec AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Lag det fra bunnen heller. De Toroposene er ho grusomme og smaker høgg… Anonymkode: 6e73c...d8b Tror en del av dere misforsto spørsmålet. Spørsmålet dreide seg om poser fra Toro. Anonymkode: 4c9ed...80b 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #19 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Lag det fra bunnen heller. De Toroposene er ho grusomme og smaker høgg… Anonymkode: 6e73c...d8b Nei takk, Toro er bedre enn noe jeg har smakt "fra bunnen" Inkl restaurantmat. Anonymkode: 4c9ed...80b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-mamma Skrevet 24. august 2024 #20 Del Skrevet 24. august 2024 Bruk en god del melk og fløte i stedenfor vann. Husk å reduser mengde væske når du lager flere poser. Jeg har oppi ekstra grønnsaker som rødløk, paprika, mais, sukkererter osv. (litt etter hva jeg har). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå