Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #21 Skrevet 20. februar 2006 Vi skal ha et lite bryllup, og inviterer kun de vi har et forhold til. Nye kjærester som vi ikke har kontakt med blir ikke invitert, og i alle fall ikke de som ikke var sammen engang da invitasjonene ble sendt ut! Kjærester som har vært sammen i flere år er det annerledes med. Vi hadde kanskje gjort det annerledes om vi hadde hatt et stort bryllup, da hadde vi nok invitert flere av slektningene våre også (flere onkler og tanter etc som ikke blir invitert).
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 20. februar 2006 #22 Skrevet 20. februar 2006 Venner som er invitert til kaffe & kake som spør om å få ta med seg kjæreste HVIS det blir noe mer med den de dater for øyeblikket (useriøst nå, kun 2 dater) Blir skikkelig forbanna! At ikke fpolk forstår det at når man i utgangspunktet ikke greier invitere alle til middag engang, så er det fordi man ikke har så mye penger. Synes det er utrolig frekt. ← Helt enig, det er frekt! Har hørt flere si at de har opplevd det. jeg håper ikke jeg får noen slik henvendelser selv..
Gjest gjesta Skrevet 20. februar 2006 #23 Skrevet 20. februar 2006 Veldig frekt!! Du kan svare, Ja hvis dere betaler
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 20. februar 2006 #24 Skrevet 20. februar 2006 Det er jo kun et spørsmål, og det går jo an å si nei. ← Det er jeg ikke enig i. Det er ubehagleig å si nei! Og frekt i det hele tatt spørre. For min del vil ikke økonomien være avgjørende (men det er jo et moment!), men har ikke noe behov for at en ny kjæreste jeg ikke kjenner skal delta i bryllupet mitt. Har noen venninner som bytter kjæreste ganske ofte.. Hvorfor så viktig å ha med seg ny kjæreste i bryllup?
kitekatt Skrevet 20. februar 2006 Forfatter #25 Skrevet 20. februar 2006 Veldig frekt!! Du kan svare, Ja hvis dere betaler ← Hehe, skjønner at du fleipet, men han tilbød seg faktisk å betale for henen *ler* Men det er ikek poenget! Det blir litt prinsipielt feil ovenfor andre som helelr ikke får ha med seg datene sine. Vil ikke ha det slik at de som betaler for seg selv kan komme sånn "ekstra" nei, huff! Mulig jjeg er sær der, men dette er jo tross alt vårt bryllup, ikke et sted der NOEN må betale "inngangspenger" Sa til slutt til de at jeg i utgangspunktet må si nei pga pga osv...men at ingen dører er låst og blir det VELDIG seriøst og det føles naturlig når det nærmer seg, kan saken endre seg, men at de ikek skal satse på det. Synes noen jeg er bitch av den grunn, får de la vær å komme og heller holde den nye kjæresten sin med selskap takk for mange reflekterte svar!
Susan Sto Helit Skrevet 20. februar 2006 #26 Skrevet 20. februar 2006 Veldig frekt!! Du kan svare, Ja hvis dere betaler ← Tja, eller "Da forventer jeg egen gave fra kjæresten også altså!"/ "Kjøper dere dobbelt så dyr gave hvis dere får komme begge to?". (Brukes gjerne sammen med "Hvis dere betaler" løsningen. Husk å flagge ironiflagget høyt samtidig på gavedelen så de forstår hvor dumme de er som spør!
Gjest gjesta Skrevet 20. februar 2006 #27 Skrevet 20. februar 2006 (endret) Tja, eller "Da forventer jeg egen gave fra kjæresten også altså!"/ "Kjøper dere dobbelt så dyr gave hvis dere får komme begge to?". (Brukes gjerne sammen med "Hvis dere betaler" løsningen. Husk å flagge ironiflagget høyt samtidig på gavedelen så de forstår hvor dumme de er som spør! ← :grine2: Endret 20. februar 2006 av Epica
kitekatt Skrevet 20. februar 2006 Forfatter #28 Skrevet 20. februar 2006 Og jeg beklager alle skrivefeilene mine. Sitter med høy feber og har ikek sovet på 2 døgn (sykt barn også) så går litt unna her. Orker ikke rette på de jeg ser i ettertid Håper dere kan tilgi meg
Gjest gjesta Skrevet 20. februar 2006 #29 Skrevet 20. februar 2006 Og jeg beklager alle skrivefeilene mine. Sitter med høy feber og har ikek sovet på 2 døgn (sykt barn også) så går litt unna her. Orker ikke rette på de jeg ser i ettertid Håper dere kan tilgi meg ← god bedring
kitekatt Skrevet 20. februar 2006 Forfatter #30 Skrevet 20. februar 2006 Tja, eller "Da forventer jeg egen gave fra kjæresten også altså!"/ "Kjøper dere dobbelt så dyr gave hvis dere får komme begge to?". (Brukes gjerne sammen med "Hvis dere betaler" løsningen. Husk å flagge ironiflagget høyt samtidig på gavedelen så de forstår hvor dumme de er som spør! ←
Augustbrud02 Skrevet 20. februar 2006 #31 Skrevet 20. februar 2006 Det er jeg ikke enig i. Det er ubehagleig å si nei! Og frekt i det hele tatt spørre. For min del vil ikke økonomien være avgjørende (men det er jo et moment!), men har ikke noe behov for at en ny kjæreste jeg ikke kjenner skal delta i bryllupet mitt. Har noen venninner som bytter kjæreste ganske ofte.. Hvorfor så viktig å ha med seg ny kjæreste i bryllup? ← Jeg synes det må være helt greit å si nei jeg, og det burde jo ikke være ubehagelig å gjøre det heller. Hvis man blir litt satt ut går det jo an å si "Det må vi tenke på om vi får til, men dere skal få et svar." Da viser dere iallfall at man prøver, og så får man heller svare nei etterpå da. Men enig, hvis det er sånn at man har vært kjæreste i 1 uke, så vil det være helt naturlig å svare nei. Og det må den som spør forstå og akseptere.
Gjest Gjesta Skrevet 20. februar 2006 #32 Skrevet 20. februar 2006 Når man spør, så har man som regel den innstillingen at man ikke kan få noe verre svar enn et nei, men man kan også være så heldig å få et ja. Dermed kan du trygt svare nei. Husk: For deg som brud er dette den viktigste dagen i ditt liv, for gjestene (med unntak av din aller, aller nærmeste familie) er det et helt vanlig selskap, hverken mer eller mindre.
Susan Sto Helit Skrevet 20. februar 2006 #33 Skrevet 20. februar 2006 For deg som brud er dette den viktigste dagen i ditt liv, for gjestene (med unntak av din aller, aller nærmeste familie) er det et helt vanlig selskap, hverken mer eller mindre. ← For min del er det sjelden jeg går i selskap der de fleste gjestene er i familie. Synes det er rart at venner av brudeparet er interessert i å trekke med seg en ny kjæreste som ikke engang kjenner brudeparet. Det er ikke så gøy å ikke kjenne noen, for så å skulle går rundt og hilse på masse bestemødre og tanter osv. av folk du knapt har møtt. Ville ikke vært med helt ny kjæreste i bryllup jeg! Synes sånt er skummelt!
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #34 Skrevet 20. februar 2006 For min del er det sjelden jeg går i selskap der de fleste gjestene er i familie. Synes det er rart at venner av brudeparet er interessert i å trekke med seg en ny kjæreste som ikke engang kjenner brudeparet. Det er ikke så gøy å ikke kjenne noen, for så å skulle går rundt og hilse på masse bestemødre og tanter osv. av folk du knapt har møtt. Ville ikke vært med helt ny kjæreste i bryllup jeg! Synes sånt er skummelt! ← Enig! ..men er vel kanskje lysten på en fest med gratis/billig alkohol som driver noen ?
Gjest Gjesta Skrevet 20. februar 2006 #35 Skrevet 20. februar 2006 Jeg ville heller ikke hatt noe ønske om å gå i bryllup sammen med en fersk kjæreste, enten det nå var jeg elelr han som opprinnelig var invitert. -Men det gjør det fakisk ikke frekt å spørre. Brudeparet er verdens navle i sine egne hoder (Og i hodene til et lite fåtall av de mange inviterte). For resten er det et helt vanlig selskap. Beklager å måtte skuffe dere, men sånn er livet.
Gjest Sexy Sadie Skrevet 20. februar 2006 #36 Skrevet 20. februar 2006 Hva er det som er så frekt med å spørre om kjæresten kan få være med? Frekt er det å ta med seg noen uinviterte til bryllupp uten å spørre først.
Gjest gjesta Skrevet 20. februar 2006 #37 Skrevet 20. februar 2006 Hva er det som er så frekt med å spørre om kjæresten kan få være med? Frekt er det å ta med seg noen uinviterte til bryllupp uten å spørre først. ← For da føler man seg teit å måtte si nei. De bør jo fatte at hvis de kan ta med kjæresten, så sier brudeparet ifra til dama/mannen at "du kan være med du også"
Gjest Sexy Sadie Skrevet 20. februar 2006 #38 Skrevet 20. februar 2006 For da føler man seg teit å måtte si nei. De bør jo fatte at hvis de kan ta med kjæresten, så sier brudeparet ifra til dama/mannen at "du kan være med du også" ← Vel, men hvordan føler man seg når det kommer uinviterte til brylluppet da?
Susan Sto Helit Skrevet 20. februar 2006 #39 Skrevet 20. februar 2006 Hva er det som er så frekt med å spørre om kjæresten kan få være med? Frekt er det å ta med seg noen uinviterte til bryllupp uten å spørre først. ← En ting er å spørre om å få ta med kjæresten, men hvis kjæresten ikke er invitert i utgangspunktet, hvorfor må du spørre? Er det ingen som oppfatter det som frekt å invitere seg selv til et bryllup? En annen ting er å spørre om å få ta med seg en dersom denne blir kjæreste innen bryllupet.
Gjest Gjesta Skrevet 20. februar 2006 #40 Skrevet 20. februar 2006 Nei, men herremin da! Det er da ikke teit å svare nei på et spørsmål som folk regner med å få nei på likevel?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå