kitekatt Skrevet 20. februar 2006 #1 Skrevet 20. februar 2006 Venner som er invitert til kaffe & kake som spør om å få ta med seg kjæreste HVIS det blir noe mer med den de dater for øyeblikket (useriøst nå, kun 2 dater) Blir skikkelig forbanna! At ikke fpolk forstår det at når man i utgangspunktet ikke greier invitere alle til middag engang, så er det fordi man ikke har så mye penger. Synes det er utrolig frekt.
Gjest Gjesten Skrevet 20. februar 2006 #3 Skrevet 20. februar 2006 Vet de at du allerede har problemer med å ikke kunne invitere alle da? Hvis ikke, så synes jeg ikke det er frekt eller noe å bli forbanna over..
kitekatt Skrevet 20. februar 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2006 Vet de at du allerede har problemer med å ikke kunne invitere alle da? Hvis ikke, så synes jeg ikke det er frekt eller noe å bli forbanna over.. ← Er dte normalt å be om å få ha med seg noen i et bryllup i det hele tatt når vedkommede ikke står på invitasjonen? For de er sendt og mottatt. Hadde de ikke vært det, kunne jeg skjønt at man lufter det liksom
Gjest Bellatrix Skrevet 20. februar 2006 #5 Skrevet 20. februar 2006 Jeg hadde skjønt det hvis de var samboere, men ikke om det var på nesten-kjæreste-stadiet.
Floja Felíz Skrevet 20. februar 2006 #6 Skrevet 20. februar 2006 Hvis du skal ha åpen bar osv så synes jeg at det kanskje er litt frekt. Det er noe annet hvis hver enkelt betaler egen drikke eller har med medbrakt. Da gjør det vel ikke så mye med én person til?
Gjest Gjesten Skrevet 20. februar 2006 #7 Skrevet 20. februar 2006 Er dte normalt å be om å få ha med seg noen i et bryllup i det hele tatt når vedkommede ikke står på invitasjonen? ← Om det er normalt, vet jeg ikke. Men om det var en god venn av meg, hadde jeg ikke reagert negativt.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 20. februar 2006 #8 Skrevet 20. februar 2006 Det er jo kun et spørsmål, og det går jo an å si nei. Det hadde vært noe annet hvis de bare tok det som en selvfølgelighet og tok med seg daten uten å spørre. På den annen side - i et så ferskt forhold bør man jo kunne tenke seg til selv at det kanskje ikke passer.
kitekatt Skrevet 20. februar 2006 Forfatter #9 Skrevet 20. februar 2006 Hvis du skal ha åpen bar osv så synes jeg at det kanskje er litt frekt. Det er noe annet hvis hver enkelt betaler egen drikke eller har med medbrakt. Da gjør det vel ikke så mye med én person til? ← Skal ikke ha åpen bar, men spanderer jo kaffe, avec og kake..haha! Neida Er ikke PENGENE, men det prinsipielle her. Det er faktisk to stykker som har spurt om HVIS de får kjæreste osv. Jeg forstår ikek sånt, når de ikke engang er invitert på middag. De VET at vi inviterer 24 stk til kaffe fordi vi har lite penger. Jeg overreagerer kanskje, men synes det er så leit å bli satt i den situasjonen at man må si nei. Jeg ville aldri spurt om dette. T.o.m en barndomskamerat som er invitert uten sin kjæreste i 4 år da vi aldri har møtt henne (har lite kontakt med han og om dagen, derfor, men vil ha han der, derffor gjorde vi det slik) Han har ikke sagt noe, men så kommer andre med slike spørsmål. Ja jeg overreagerer kanskje, men jeg blir jo helt matt...
Susan Sto Helit Skrevet 20. februar 2006 #10 Skrevet 20. februar 2006 Er dte normalt å be om å få ha med seg noen i et bryllup i det hele tatt når vedkommede ikke står på invitasjonen? For de er sendt og mottatt. Hadde de ikke vært det, kunne jeg skjønt at man lufter det liksom ← Om de virkelig var blitt kjærester, og det var seriøst, så hadde jeg akseptert at de spurte. Men de hadde nok fått nei hos meg, og jeg hadde blitt fornærmet hvis de ikke aksepterte det uten å mukke. Det er brudeparet som velger hvem de vil ha der på sin store dag, og denne nye kan ikke kjenne dere særlig godt? Hos oss var det èn som nesten kom med på invitasjonen fordi de er på vei til å bli kjærester. De har vært venner i mange år, og jeg kjenner henne og ikke bare han. Vi ga han da beskjed muntlig om at dersom de virkelig blir et par må ha gi oss beskjed, så inviterer vi henne også. (Men nå er det jo snakk om at de kan komme til å flytte sammen før bryllupet da.)
Gjest Evangelina Skrevet 20. februar 2006 #11 Skrevet 20. februar 2006 Jeg synes det er ganske frekt å spørre om sånt jeg. Det må da være opp til brudeparet selv hvem de ønsker å ha rundt seg på dagen, og for vår del vil ikke en "date" en av våre single venner plutselig måtte finne seg falle inn her. Vi ønsker å ha mennesker der som vi faktisk kjenner, og iallefall har hilst på noen ganger. (Tenker da på feks venners samboere som bor et stykke unna og som man derfor ikke ser så ofte). For meg blir det helt feil å invitere med følge hvis ikke det er stabile forhold som har vart litt. Da er det selvsagt naturlig å invitere med følge! En av mine beste venninner har for øvrig nylig fått kjæreste. (Og det har fort blitt veldig seriøst) Jeg spurte derfor henne om hun ville ha ham med, og at begge i såfall ville bli invitert. Hun følte det ikke var naturlig sa hun (og jeg vet hun er 100% ærlig!), fordi han bare så vidt har hilst på oss.
kitekatt Skrevet 20. februar 2006 Forfatter #12 Skrevet 20. februar 2006 (endret) Helt enig i dette: Hos oss var det èn som nesten kom med på invitasjonen fordi de er på vei til å bli kjærester. De har vært venner i mange år, og jeg kjenner henne og ikke bare han. Vi ga han da beskjed muntlig om at dersom de virkelig blir et par må ha gi oss beskjed, så inviterer vi henne også. (Men nå er det jo snakk om at de kan komme til å flytte sammen før bryllupet da.) ← Endret 20. februar 2006 av kitekatt
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #13 Skrevet 20. februar 2006 Det høres rart ut å spørre om sånt når det ikke er et skikkelig forhold det er snakk om. Jeg har selv spurt om kjæresten min kunne være med på kaffe i et bryllup. Da hadde vi vært sammen i mange år, forlovet og bryllupsdato var satt. Saken var bare at vi ikke bodde sammen. Alle andre var invitert med samboere selv om noen av dem bare hadde hatt noen måneder lange forhold.
Susan Sto Helit Skrevet 20. februar 2006 #14 Skrevet 20. februar 2006 Blir liksom litt annerledes. Her er det faktisk snakk om med denne ene kameraten da, en jente han har snakket med på nettet i noen uker, som han har store forventninger til og som han ikke selv har møtt en gang. En annen en har datet to ganger, vi har aldri møtt henne, det er HELT useriøst foreløpig, så jeg forstår ikek helt hva han tenker på. Det er liksom ingen vennefest dette heller. Hadde det vært bursdagen min hadde det vært HELT greit, men ikek et bryllup med familie osv... ← Høres ikke ut til at dine venner har tenkt så mye over hva et bryllup egentlig innebærer. Kanskje de har sett for mange amerikanske filmer der man "alltid" er invitert med date?
Gjest gjest1 Skrevet 20. februar 2006 #15 Skrevet 20. februar 2006 Eg syns det er frekt å spørre om å få lov å ta med seg følge i bryllup. Ein bør respektere det brudeparet skriv i invitasjonen. Vi har også opplevd eit sånt spørsmål, og gjesten begynte faktisk å krangle på kvifor ho ikkje fekk lov å ha med seg ny-kjæresten sin... Er ikkje alle som har like god folkeskikk. Hev dykk over det...
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #16 Skrevet 20. februar 2006 Er det alltid frekt Veslo? Jeg ble selv ganske såret da min forlovede og kjæreste gjennom mange år ikke ble invitert mens alle samboere ble invitert.
kitekatt Skrevet 20. februar 2006 Forfatter #17 Skrevet 20. februar 2006 Eg syns det er frekt å spørre om å få lov å ta med seg følge i bryllup. Ein bør respektere det brudeparet skriv i invitasjonen. Vi har også opplevd eit sånt spørsmål, og gjesten begynte faktisk å krangle på kvifor ho ikkje fekk lov å ha med seg ny-kjæresten sin... Er ikkje alle som har like god folkeskikk. Hev dykk over det... ← Takk Ja det ER helt annerledes med nye forhold de rman ikke kjenner den andre parten engang.
Susan Sto Helit Skrevet 20. februar 2006 #18 Skrevet 20. februar 2006 Er det alltid frekt Veslo? Jeg ble selv ganske såret da min forlovede og kjæreste gjennom mange år ikke ble invitert mens alle samboere ble invitert. ← I din situasjon forstår jeg spørsmålet om hvorfor ble jeg invitert alene? Men dersom brudeparet kun kjenner den ene parten i et par, er det vel ikke så rart om de bare inviterer den. Men om grunnen var at dere ikke bodde sammen, hadde jeg blitt ganske fornærmet! Men det er frekt å be om å få ta med seg en "date" som brudeparet ikke kjenner. Det er alltid frekkt!
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #19 Skrevet 20. februar 2006 I din situasjon forstår jeg spørsmålet om hvorfor ble jeg invitert alene? Men dersom brudeparet kun kjenner den ene parten i et par, er det vel ikke så rart om de bare inviterer den. Men om grunnen var at dere ikke bodde sammen, hadde jeg blitt ganske fornærmet! Men det er frekt å be om å få ta med seg en "date" som brudeparet ikke kjenner. Det er alltid frekkt! ← I mitt tilfelle var grunnen at vi ikke bodde sammen. De hadde satt en streng grense ved at kun par som bodde sammen ble invitert. Vi var det eneste paret som selv hadde planlagt bryllup i nærmeste framtid. Det jeg gjorde var å ringe til brudeparet og spurte hvorfor ikke min forlovede var invitert når alle andre kjente og ukjente samboere var invitert. Det viste seg at de ikke hadde tenkt over konsekvensene av grensen de hadde satt for vårt tilfelle og sa at han fikk lov å komme. Hvis jeg hadde gått i bryllupet alene uten å ta den telefonen hadde jeg følt det hele pinlig. Da hadde flere av de andre gjestene spurt etter kjæresten min.
Augustbrud02 Skrevet 20. februar 2006 #20 Skrevet 20. februar 2006 Nå kommer det selvsagt mye an på situasjonen og måten man spør om, men jeg skjønner godt at noen spør om å få med seg kjæresten til kaffen jeg. Er det ikke naturlig at de synes det er hyggelig da? Spør man på gal måte kan det selvsagt være frekt, men spør man litt ydmykt så synes jeg det er helt OK jeg. Opplevde selv dette i vårt bryllup, og hvorfor skulle det gjøre noe at de hadde med seg kjærestene? Det synes jeg bare var hyggelig, selv om det var folk jeg aldri hadde hilst på. Er man innendørs og det blir et plassproblem kan jeg skjønne det. Jeg kan også skjønne det om det gjør at man dobler hele antallet på kaffegjestene og har fri bar. Men selve kakene er ikke akkurat noen stor utgift (stor sett er det jo bare bryllupskaken + kanskje et par stk til man selv betaler for, resten er jo ofte dugnad og gaver fra andre), og da ser jeg heller ikke vanskeligheten med at de skal få komme jeg da… Men det er meg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå