AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #1 Skrevet 24. august 2024 Jeg jobber 50% som nattevakt/ sykepleier på en stor institusjon i Stavanger kommune. Vi har pleid å få sommeravtale bonus for ekstravakter i sommerturnusen. Det er flere avdelinger på institusjonen med hver sine områder og med hver sine ledere. Fikk høre av en nattevakt sykepleier på en annen avdeling enn den jeg jobber at alle sykepleierne der som jobbet mer enn 40% fikk sommeravtale. Hun fikk altså 200% for alle vaktene hun gikk i juli. Jeg har selv jobbet mye ekstra i sommer, men altså ikke fått noen bonus. Kontaktet sjefen og fikk umiddelbart svar om at vi ikke hadde noen sommeravtale for sykepleiere i år. Da viste jeg til mine kolleger i den andre avdelingen som hadde fått, men fikk bare som svar at de ‘styrer for seg selv og har ingen ting med oss å gjøre. Dette synes jeg hørtes rart ut. Det er riktig nok en egen type avdeling med egen type pasienter, men det er jo i samme kommune og samme institusjon under samme virksomhetsleder?! Har ikke tatt det med forbundet/tillitsvalgt enda, men ville bare høre her først hva dere tenker. E det vanlig at en og samme bedrift i samme kommune opererer med ulike avtaler og bonuser i de ulike avdelingene?! Syns ikke dette høres rettferdig ut. Anonymkode: e9254...c27
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #2 Skrevet 24. august 2024 Ja, det kan skje. Noen avdelinger har større/andre behov som trenger stimuleringstiltak. Arbeidslivet er ikke rettferdig.. Anonymkode: 101aa...bfe
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #3 Skrevet 24. august 2024 Sommeravtale gis ikke for fastlagte vakter i turnus slike du fremstiller det, det gis for ekstravakter som oppstår etter at turnusen er godkjent, for å dekke inn minimumsbemanning/forsvarlighet. Det er helt normalt at det kan variere mellom avdelinger på samme institusjon, og mellom faggrupper på samme avdeling. F.eks var det avdelinger der jeg jobber som ikke brukte sommeravtale i det hele tatt i år, mens min avdeling brukte det mye. Dog var det en faggruppe som hadde 40 vakter under sommeravtaler og en som hadde 6. Du har ikke krav på noe bare fordi en annen avdeling i samme insitusjon/kommune har det. Anonymkode: 2f213...5c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå