AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #1 Skrevet 24. august 2024 Jeg har hatt en hel del forhold og har også nære vennskap med menn. Det jeg ser gå igjen gang på gang er at menn er ekstremt stolte og det sitter langt inne å ydmyke seg. Å si unnskyld, joda, men å virkelig komme krypende, erkjenne feil og kanskje be om en ny sjanse, nei, det sitter langt inne. Akkurat nå ergrer jeg meg over min beste mannlige venn, som gjorde det slutt på impuls med dama. Han angrer selvsagt, den dusten. Men hva gjør han? venter på at HUN skal ta kontakt, etter at HAN såret henne. Altså hva er det for noe tull? Jeg sier han må ydmyke seg, men han er så stolt. Dette ser jeg gang på gang hos menn, det skal visst utrolig mye til å slippe stoltheten. Hva kommer dette av, at menn er så mye mer stolte enn kvinner? joda, kvinner kan også være det, men jeg syns menn er skrudd sammen på en helt annen måte enn oss. Noen tanker rundt dette? Hva kommer det av at det er så vanskelig for menn å legge vekk stoltheten? Altså, som min kompis, som nå bare sitter og ser på at the One forsvinner for han, bare for at han er så sykt stolt? Sånt forstår jeg bare ikke..... Anonymkode: 0f2ae...e58 6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #2 Skrevet 24. august 2024 Når du bruker ord som "komme krypende" og "ydmyke seg" kjenner jeg det i magen. Mulig fordi min eks svigermor brukte de ordene når jeg for engangs skyld sto opp for meg selv. ER virkelig menn mer stolt enn kvinner? Hvordan vet du at hun er the one? Og ba du han virkelig om å ydmyke seg selv for å få henne tilbake? Du er en dårlig venn for han og du burde helst ikke komme med "gode" råd heretter. God helg ❤️ Anonymkode: fa3b8...563 2 2
Meowmere Skrevet 24. august 2024 #3 Skrevet 24. august 2024 Jeg tenker dette er motsatte av stolthet jeg. Det er skam. 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #5 Skrevet 24. august 2024 Er ikke sikkert hun er The One. Med kjæreste min og meg merker jeg, selv i veldige vanskelige situasjoner, at ingen av oss er redd for å være ydmyke/sårbare/lyd- høre. Ingen av oss synes det er "ydmykende". Og begge inkludert ham reparerer knuter på tråden. Men ja, sånt sitter litt lenger inne hos mange menn. Anonymkode: 1df12...8ff 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #6 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når du bruker ord som "komme krypende" og "ydmyke seg" kjenner jeg det i magen. Mulig fordi min eks svigermor brukte de ordene når jeg for engangs skyld sto opp for meg selv. ER virkelig menn mer stolt enn kvinner? Hvordan vet du at hun er the one? Og ba du han virkelig om å ydmyke seg selv for å få henne tilbake? Du er en dårlig venn for han og du burde helst ikke komme med "gode" råd heretter. God helg ❤️ Anonymkode: fa3b8...563 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er ikke sikkert hun er The One. Med kjæreste min og meg merker jeg, selv i veldige vanskelige situasjoner, at ingen av oss er redd for å være ydmyke/sårbare/lyd- høre. Ingen av oss synes det er "ydmykende". Og begge inkludert ham reparerer knuter på tråden. Men ja, sånt sitter litt lenger inne hos mange menn. Anonymkode: 1df12...8ff Jo I følge han er hun The One. Men nå tok jeg bare han som et eksempel. Jeg mener at generelt sett så er menn mye stoltere enn kvinner. Kanskje blir man mer på lik linje når man faktisk er i et godt, etablert forhold, men i den tiden hvor man dater, roter ting til osv, så ser jeg dette gang på gang hvertfall... Og til deg som mener jeg er en dårlig venn ... Når en venn av meg ikke ydmyker seg men derimot er så stolt at han bare ser på at dtømmedama forsvinner, så er det klart jeg ber han ydmyke seg så han slipper angre resten av livet. Hva er det med deg som er å være en dårlig venn? Igjen, dette handler ikke om noen spesielle men generelt så mener jeg menn er mer stolte. Anonymkode: 0f2ae...e58
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #7 Skrevet 24. august 2024 Meowmere skrev (1 time siden): Jeg tenker dette er motsatte av stolthet jeg. Det er skam. Ja jeg kan være veldig enig med deg i det Anonymkode: 0f2ae...e58
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #8 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jo I følge han er hun The One. Men nå tok jeg bare han som et eksempel. Jeg mener at generelt sett så er menn mye stoltere enn kvinner. Kanskje blir man mer på lik linje når man faktisk er i et godt, etablert forhold, men i den tiden hvor man dater, roter ting til osv, så ser jeg dette gang på gang hvertfall... Og til deg som mener jeg er en dårlig venn ... Når en venn av meg ikke ydmyker seg men derimot er så stolt at han bare ser på at dtømmedama forsvinner, så er det klart jeg ber han ydmyke seg så han slipper angre resten av livet. Hva er det med deg som er å være en dårlig venn? Igjen, dette handler ikke om noen spesielle men generelt så mener jeg menn er mer stolte. Anonymkode: 0f2ae...e58 Beklager, vet ikke hvordan jeg kan sitere kun et avsnitt på mobil. Du som har nære vennskap med menn (i flertall) har jo en super sjanse til å spørre dine nære mannlige venner. Og ja, hvis du mener at din venn skal ydmyke seg selv og komme krypende tilbake til eksen...ja, da er du en dårlig venn. Hva med å anbefale kompisen din om å stå opp for det han gjorde (slo opp på impuls?!?) Og beklage? Stolthet er ikke det motsatte av å ydmyke seg selv eller å komme krypende tilbake til en eks. Anonymkode: fa3b8...563 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #9 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jo I følge han er hun The One. Men nå tok jeg bare han som et eksempel. Jeg mener at generelt sett så er menn mye stoltere enn kvinner. Kanskje blir man mer på lik linje når man faktisk er i et godt, etablert forhold, men i den tiden hvor man dater, roter ting til osv, så ser jeg dette gang på gang hvertfall... Og til deg som mener jeg er en dårlig venn ... Når en venn av meg ikke ydmyker seg men derimot er så stolt at han bare ser på at dtømmedama forsvinner, så er det klart jeg ber han ydmyke seg så han slipper angre resten av livet. Hva er det med deg som er å være en dårlig venn? Igjen, dette handler ikke om noen spesielle men generelt så mener jeg menn er mer stolte. Anonymkode: 0f2ae...e58 Kommer nok an på alder og livserfaring - om man er umoden kan lett stoltheten sette en stopper for mye i livet. Anonymkode: 27395...33e 3
Sitronterte Skrevet 24. august 2024 #10 Skrevet 24. august 2024 De er ikke stolte, de er bare litt....dumme? Nei da, men noen er jo enten dumme eller naive.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #11 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når du bruker ord som "komme krypende" og "ydmyke seg" kjenner jeg det i magen. Mulig fordi min eks svigermor brukte de ordene når jeg for engangs skyld sto opp for meg selv. ER virkelig menn mer stolt enn kvinner? Hvordan vet du at hun er the one? Og ba du han virkelig om å ydmyke seg selv for å få henne tilbake? Du er en dårlig venn for han og du burde helst ikke komme med "gode" råd heretter. God helg ❤️ Anonymkode: fa3b8...563 Du gikk rett i forsvar, du 🤯 Selvfølgelig skal venner råde venner til å be om unnskyldning (ts misforståelser nok å være ydmyk med mot å bli ydmyket) førstnevnte er som regel bra og sistnevnte må man selvfølgelig unngå. Men når man har ydmyket noen, et det bra å være ydmyk i etterkant. Ja, det handler om skam og det faktum at samfunnet har formet ham til å tro at en ekte mann sitter på gjerdet etter å ha bæsja på leggen og venter til kjærringa tar kontakt. Vi som ikke biter på limpinnen vet selvfølgelig bedre og verdsetter et menneske som vet å innrømme feil. Det handler ikke å krype eller ydmyke noen, men å stå for sine feil og å være ydmyk. Anonymkode: 2b122...810 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #12 Skrevet 24. august 2024 Eller når de fortrenger at et ekteskap ikke fungerer. Trist. Anonymkode: f1e1d...6b7 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #13 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er ikke sikkert hun er The One. Med kjæreste min og meg merker jeg, selv i veldige vanskelige situasjoner, at ingen av oss er redd for å være ydmyke/sårbare/lyd- høre. Ingen av oss synes det er "ydmykende". Og begge inkludert ham reparerer knuter på tråden. Men ja, sånt sitter litt lenger inne hos mange menn. Anonymkode: 1df12...8ff Sånt sitter langt inne hos mange. Men dette eksempelet du kommer med har lite med stolthet å gjøre. Det er feighet, og kommer som regel av umodenhet. Det er også en forskjell mellom å være ydmyk, og det å ydmyke seg selv. Det første er en veldig god egenskap, det andre er å mangle selvrespekt. Mange mennesker er så sta at de går glipp av, eller er villig til å gi slipp på gode ting her i livet for å få ting på sin måte. . Jeg vil ikke si at en sta person er stolt. Kontrollbehov forbinder jeg mer med frykt, heller enn stolthet. Anonymkode: 38b7d...fb5 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #14 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har hatt en hel del forhold og har også nære vennskap med menn. Det jeg ser gå igjen gang på gang er at menn er ekstremt stolte og det sitter langt inne å ydmyke seg. Å si unnskyld, joda, men å virkelig komme krypende, erkjenne feil og kanskje be om en ny sjanse, nei, det sitter langt inne. Akkurat nå ergrer jeg meg over min beste mannlige venn, som gjorde det slutt på impuls med dama. Han angrer selvsagt, den dusten. Men hva gjør han? venter på at HUN skal ta kontakt, etter at HAN såret henne. Altså hva er det for noe tull? Jeg sier han må ydmyke seg, men han er så stolt. Dette ser jeg gang på gang hos menn, det skal visst utrolig mye til å slippe stoltheten. Hva kommer dette av, at menn er så mye mer stolte enn kvinner? joda, kvinner kan også være det, men jeg syns menn er skrudd sammen på en helt annen måte enn oss. Noen tanker rundt dette? Hva kommer det av at det er så vanskelig for menn å legge vekk stoltheten? Altså, som min kompis, som nå bare sitter og ser på at the One forsvinner for han, bare for at han er så sykt stolt? Sånt forstår jeg bare ikke..... Anonymkode: 0f2ae...e58 Fordi samfunnet har krevd det av menn. Det forstår du vel?! Anonymkode: 1c48e...389
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #15 Skrevet 25. august 2024 You snooze you loose. Og situasjoner viser hvem folk er. Enten han er for stolt/ skamfull/feig eller bare ikke motivert nok, så er han jo ikke the One - for henne. Anonymkode: 1df12...8ff 1
Isambard Skrevet 25. august 2024 #16 Skrevet 25. august 2024 Jeg tror nesten det konkrete eksempelet er mer typisk for kvinner enn menn. Altså at man forventer at den andre skal ta initiativ selv om det er urimelig i situasjonen. Det har vært innlegg på KG hvor kvinner har avvist en fyr, angrer og ikke skjønner hvorfor i all verden kan ikke tar kontakt. Sett bort fra akkurat det eksempelet tror jeg kanskje menn er mer stolte og mindre villige til å innrømme feil. Har ingen god forklaring, annet enn mannsrollen. Mulig det handler om at man tror det er lite attraktivt å være ydmyk, men jeg tror faktisk ikke alt i verden handler om å være attraktiv. Det er ikke annerledes i et miljø med bare menn. Det er nesten verre. 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #17 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 2.42): Jeg har hatt en hel del forhold og har også nære vennskap med menn. Det jeg ser gå igjen gang på gang er at menn er ekstremt stolte og det sitter langt inne å ydmyke seg. Å si unnskyld, joda, men å virkelig komme krypende, erkjenne feil og kanskje be om en ny sjanse, nei, det sitter langt inne. Akkurat nå ergrer jeg meg over min beste mannlige venn, som gjorde det slutt på impuls med dama. Han angrer selvsagt, den dusten. Men hva gjør han? venter på at HUN skal ta kontakt, etter at HAN såret henne. Altså hva er det for noe tull? Jeg sier han må ydmyke seg, men han er så stolt. Dette ser jeg gang på gang hos menn, det skal visst utrolig mye til å slippe stoltheten. Hva kommer dette av, at menn er så mye mer stolte enn kvinner? joda, kvinner kan også være det, men jeg syns menn er skrudd sammen på en helt annen måte enn oss. Noen tanker rundt dette? Hva kommer det av at det er så vanskelig for menn å legge vekk stoltheten? Altså, som min kompis, som nå bare sitter og ser på at the One forsvinner for han, bare for at han er så sykt stolt? Sånt forstår jeg bare ikke..... Anonymkode: 0f2ae...e58 Du bruker ord som ydmyke seg og krypende? Det er jo ikke det man skal gjøre i ett forhold. Kanskje du burde gå litt i deg selv å tenke over hva det vil si å gjøre feil, ta ansvar og be om unnskyldning? Hvordan oppfører du deg når du har gjort feil? Anonymkode: d4369...d8f 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #18 Skrevet 25. august 2024 Legge seg flat og "ydmyke" deg selv som mann er den letteste måten å miste alt av respekt og kjærlighet. Google f.eks hva som skjer med damer når de ser en mann gråte. Det er ikke uten grunn vi holder det på innsiden. Anonymkode: b4f1a...24f
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #19 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 2.42): Jeg har hatt en hel del forhold og har også nære vennskap med menn. Det jeg ser gå igjen gang på gang er at menn er ekstremt stolte og det sitter langt inne å ydmyke seg. Å si unnskyld, joda, men å virkelig komme krypende, erkjenne feil og kanskje be om en ny sjanse, nei, det sitter langt inne. Akkurat nå ergrer jeg meg over min beste mannlige venn, som gjorde det slutt på impuls med dama. Han angrer selvsagt, den dusten. Men hva gjør han? venter på at HUN skal ta kontakt, etter at HAN såret henne. Altså hva er det for noe tull? Jeg sier han må ydmyke seg, men han er så stolt. Dette ser jeg gang på gang hos menn, det skal visst utrolig mye til å slippe stoltheten. Hva kommer dette av, at menn er så mye mer stolte enn kvinner? joda, kvinner kan også være det, men jeg syns menn er skrudd sammen på en helt annen måte enn oss. Noen tanker rundt dette? Hva kommer det av at det er så vanskelig for menn å legge vekk stoltheten? Altså, som min kompis, som nå bare sitter og ser på at the One forsvinner for han, bare for at han er så sykt stolt? Sånt forstår jeg bare ikke..... Anonymkode: 0f2ae...e58 Da er det tydeligvis en menneskelig ting, ikke bare mannlig, for det du beskriver er mitt Intrykk av kvinner Anonymkode: 7387f...f6e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #20 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Legge seg flat og "ydmyke" deg selv som mann er den letteste måten å miste alt av respekt og kjærlighet. Google f.eks hva som skjer med damer når de ser en mann gråte. Det er ikke uten grunn vi holder det på innsiden. Anonymkode: b4f1a...24f Trenger ikke grine for å si at oi, her gjorde jeg en feil da jeg slo opp. Vil gjerne ha deg tilbake og vise deg det forholdet du fortjener. Anonymkode: 1df12...8ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå