Gå til innhold

Fritidsaktiviteter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange fritidsaktiviteter er barna deres med på? Og hvor gamle der de? Når begynte de med slike aktiviteter?

Er litt usikker på hvor mye man skal tillate.

Har vennefamilier hvor de små er opptatte nesten hver dag etter barnehagen og andre som ikke gjør noe fast.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maks 2 aktiviteter pr barn er regel her i gården. Da de var rundt 3 år, gikk de på danseskole en gang i uken, fra de var 1 klassinger, fikk de øke til 2 aktiviteter.

Skrevet

Jeg har ei datter på 9 år, og hun trener håndball hver mandag og går på danseskole hver onsdag. Det holder i massevis. I tillegg kommer jo håndballcuper i helgene og danseoppvisninger. Heldigvis har hun veldig aktive besteforeldre som elsker å være med henne på slike ting, ellers hadde det nok blitt for mye for meg.

Skrevet

Min datter går på kor og turn, det er nok. To aktiviteter er passe synes jeg. Jeg mener at barn trenger fritid utenom fritidsaktiviteter, til å være med venner, slappe av og kanskje til og med kjede seg litt...

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg har sagt at de skal få begynne med noe året før de begynner på skolen, og at to aktiviteter er maks. Men helt konsekvent klarer jeg ikke å være. Yngstejenta er med på tre, av og til fire aktiviteter, mens den eldste har fotball - som tar tre ettermiddager i uka i høysesongen.

Alle må kjøres til og fra alt foreløpig, så det begrenser seg med fire stykker - det skjønner de heldigvis selv.

Ellers enig i at det er fint at de får kjede seg litt. Jesper Juul skrev noe om det i forrige a-magasin som var veldig bra.

Skrevet

Dette kommer vel ann på både barnet og "aktiviteten".. Noen aktiviteter tar opp mer tid enn andre og det er forskjell på hvor mye aktivitet et barn takler og ønsker.

Selv har jeg alltid hatt ca 1 1/2 aktivitet...

Min søster derimot spilte to instumenter, spilte fotball og var politisk aktiv... Likevel hadde hun mer tid til venner enn meg.. Vi er veldgi forskjellige..

Skrevet

Gutten min på 3 går på en aktivitett... der jeg og hans far er veldig aktive. Han har jo vært på babybading siden av var 7 uker gammel og vi går fortsatt hver uke!

Skrevet

våre på 5 og 3 har en aktivitet hver utenom parken. det er nok foreløpig.

Skrevet

Eldstegutten i 4.klasse går på fotball, og det kan gå med opptil 3 ukedager på det, med trening, kamper, turneringer, osv. Han begynte på fotball i 1. klasse. Yngstegutten går på turning en dag i uka. Nå er han snart 6 år, og har holdt på med det siden han var 3. Han er veldig opptatt av at han skal bytte til fotball når han begynner i 1.klasse, sånn som broren ;) . Broren gikk og på turning da han var mindre. Vi er opptatt av at de går på en fysisk aktivitet, men de får selvfølgelig være med å bestemme selv. De ønsker ikke å delta på mer en en ting hver, - de er slitne etter skole og barnehage og lekser. Eldstemann går også på fritidsklubben i nærområdet, og begge ønsker å ha tid til å tilbringe med kammeratene sine. Vi blir også slitne, det er henting og bringing, møtevirksomhet, kakebaking, og alt som hører med, så 3-4 aktiviteter på hver er det ikke snakk om her. Eldstemann har lyst til å begynne på tae-kwon-do også, og det skal han få lov til.

Skrevet

Mine går på tre aktiviteter hver. Meeen, noen av aktivitetene er jo flere ganger i uken da. Så lenge de har lyst selv, og vi får det til å svive rundt med kjøring og henting, er det greit for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...