Gå til innhold

Hva gjør jeg? Kontraktbundet, men vurderer brudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg nettopp ligget ved siden av samboeren min i sengen og grått etter at jeg påpekte at han ikke tar initiativ til nærkontakt lenger, enda nærkontakt er hans kjærlighetsspråk. 

Vi har nettopp hatt en lang samtale om følelser og problemer i forholdet, og i det vi går for å legge oss, så gidder han ikke å si god natt, gi klem, kyss eller noe som helst. Dette til tross for at han sa at det var så godt å snakke med meg i kveld. 

Når han spør om jeg gråter, så svarer jeg ærlig, når han spør hvorfor så begynner jeg å gråte mer og klarer ikke å svare. Da hører jeg at han setter opp volumet på øreproppene sine, ikke noe kjærtegn eller medfølelse, bare kald som en fisk. Jeg er usikker på om jeg vil være i et forhold som dette, med en mann som er fullstendig blottet for empati. Problemet er at vi har 9 måneders bindingstid før vi kan si opp leiligheten og selvsagt da 3 måneders oppsigelsestid, og jeg klarer ikke å betale husleien alene. Har heller ikke to soverom, så jeg får ikke "leid" ut til noen andre. Hvordan kan jeg holde ut 12 måneder med en mann som dette? Føler meg så håpløs. 

Anonymkode: a3526...2cd

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei altså. En får ta sofaen eller del på leiligheten og en hybel inntil kontrakten er gått ut.

Anonymkode: b1109...f86

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Kan dere finne noen andre? Kanskje huseier godtar det hvis noen andre vil overta kontrakten. 

Anonymkode: 2d548...8bf

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Fremleie?

flytte hjem, mens du betaler f.eks 1/3 av husleien slik han har råd til å bo der? 

siste er å late som dere er i et forhol slik dere gjør nå 

Anonymkode: 136f4...3a0

Skrevet

Fremleie er kanskje ditt/deres beste kort. Det kan også være smutthull i leieavtalen som kan frita deg/dere for forpliktelsen. Har du forsikring eller medlemskap i fagforening som gir deg juridisk bistand?

Anonymkode: 429f2...b4e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fremleie er kanskje ditt/deres beste kort. Det kan også være smutthull i leieavtalen som kan frita deg/dere for forpliktelsen. Har du forsikring eller medlemskap i fagforening som gir deg juridisk bistand?

Anonymkode: 429f2...b4e

Ja, kan hende jeg har juridisk bistand via fagforbundet mitt, det kan jeg sjekke ut. Takk for tipset! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå har jeg nettopp ligget ved siden av samboeren min i sengen og grått etter at jeg påpekte at han ikke tar initiativ til nærkontakt lenger, enda nærkontakt er hans kjærlighetsspråk. 

Vi har nettopp hatt en lang samtale om følelser og problemer i forholdet, og i det vi går for å legge oss, så gidder han ikke å si god natt, gi klem, kyss eller noe som helst. Dette til tross for at han sa at det var så godt å snakke med meg i kveld. 

Når han spør om jeg gråter, så svarer jeg ærlig, når han spør hvorfor så begynner jeg å gråte mer og klarer ikke å svare. Da hører jeg at han setter opp volumet på øreproppene sine, ikke noe kjærtegn eller medfølelse, bare kald som en fisk. Jeg er usikker på om jeg vil være i et forhold som dette, med en mann som er fullstendig blottet for empati. Problemet er at vi har 9 måneders bindingstid før vi kan si opp leiligheten og selvsagt da 3 måneders oppsigelsestid, og jeg klarer ikke å betale husleien alene. Har heller ikke to soverom, så jeg får ikke "leid" ut til noen andre. Hvordan kan jeg holde ut 12 måneder med en mann som dette? Føler meg så håpløs. 

Ikke aktuelt med parterapi?

Anonymkode: aad86...3ad

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når han spør om jeg gråter, så svarer jeg ærlig, når han spør hvorfor så begynner jeg å gråte mer og klarer ikke å svare. Da hører jeg at han setter opp volumet på øreproppene sine, ikke noe kjærtegn eller medfølelse, bare kald som en fisk. Jeg er usikker på om jeg vil være i et forhold som dette, med en mann som er fullstendig blottet for empati.

Det er jo åpenbart å han også er usikker. Han føler gjerne å uansett hva han gjør blir du sår. Du er også en stor bidragsyter i denne dynamikken. Det å du gråter når du ikke selv kan bruke ord på dine følelser betyr ikke å du er alltid den sårende part. Les litt om hva angstfylte tilknyttet mennesker sliter med. Skal gi deg hint. Det er å vise sårbarhet og på merkelig vis er mange av dere blottet for empati, samtidig dere klager på å andre er det 🙃 Du tenker sikkert ja men jeg gråter. Ja, men hvorfor gråter du? Hva er det som bare du kan legge ord på som får deg til å føle som du gjør? Gå nå litt i deg selv for dette kommer til å ødelegge dette forholdet og eventuelt andre forhold senere i ditt liv. 

Anonymkode: 29eaf...4b8

• Liker 4
Skrevet

Du høres litt needy ut. Dere har hatt en samtale begge trenger å fordøye og han trenger åpenbart å trekke seg unna litt nå. Det må du faktisk bare akseptere, for dine behov er ikke viktigere enn hans.

Anonymkode: 75bdf...d21

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg kom meg ut av en leieavtale ved at jeg måtte betale annonseringen for ny utleie og måtte dekke leie til de hadde funnet en ny leieboer. 

Når det er sagt har jeg opplevd å flytte sammen med kjæresten for at han ble akkurat slik du beskriver. Han hadde ombestemt seg. Ville ikke bo sammen og mistet følelsene. Vi hadde kjøpt hus, og måtte bo sammen i 8 mnd etter bruddet var et faktum til huset var overtatt av ny eier. 

Anonymkode: 8fa39...9d7

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo åpenbart å han også er usikker. Han føler gjerne å uansett hva han gjør blir du sår. Du er også en stor bidragsyter i denne dynamikken. Det å du gråter når du ikke selv kan bruke ord på dine følelser betyr ikke å du er alltid den sårende part. Les litt om hva angstfylte tilknyttet mennesker sliter med. Skal gi deg hint. Det er å vise sårbarhet og på merkelig vis er mange av dere blottet for empati, samtidig dere klager på å andre er det 🙃 Du tenker sikkert ja men jeg gråter. Ja, men hvorfor gråter du? Hva er det som bare du kan legge ord på som får deg til å føle som du gjør? Gå nå litt i deg selv for dette kommer til å ødelegge dette forholdet og eventuelt andre forhold senere i ditt liv. 

Leke psykolog much?? 

:ler:

Anonymkode: a1c3d...45d

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Trøste oss for drama, sipping og sutring. Jeg tror han trenger noen med litt bedre selvfølelse som ikke forventer bekreftelse til enhver tid. Kanskje han kjenner på følelsen av å bli kvalt. 
Hold ut, 12 måneder er ikke lenge i et tidsperspektiv. Kanskje finner du en mann som vil kjæle med deg hele tida.
Snakke med huseier og høre om det er greit om du finner ny leietaker som kan overta er et godt råd eller at samboer overtar leiekontrakten selv om han har økonomi til det?

Anonymkode: df2d3...d9b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Problemet er at vi har 9 måneders bindingstid før vi kan si opp leiligheten og selvsagt da 3 måneders oppsigelsestid, og jeg klarer ikke å betale husleien alene.

Har han råd til å betale husleien alene?

Anonymkode: ba5db...aaa

Skrevet

Wow, her var det mange som tydeligvis ikke leste mitt HI ordentlig. 
Problemet er ikke at han I GÅR ikke ga noe nærhet, problemet er totalen. Han har sluttet å gi nærkontakt over en lenger periode, og i går var det ekstra merkbart. Vi kranglet ikke, men vi hadde en lenger samtale, hvor jeg også innrømmet at jeg satt med angst og syns det var vanskelig å sortere tanker og følelser. Jeg syns ikke det er needy å påpeke at samboeren som har nærkontakt som kjærlighetsspråk, har sluttet å ta initiativ til kyssing, klemmer, kosing og sex. 

Det som topper det hele, er den kalde energien som oppsto i går, dette er ikke første gang han er fullstendig likegyldig til at jeg gråter. Jeg strekker ut en hånd ved å si god natt, håper du får sove godt, og får så vidt litt mumling tilbake. Så presterer han å begynne å snakke om amerikansk politikk. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du høres litt needy ut. Dere har hatt en samtale begge trenger å fordøye og han trenger åpenbart å trekke seg unna litt nå. Det må du faktisk bare akseptere, for dine behov er ikke viktigere enn hans.

Om han har behov for å trekke seg unna, så får han kommunisere det. Ikke bare endre på oppførselen som har vært normal for han, når vi tidligere har vært i konflikt eller hatt tøffe samtaler. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Om han har behov for å trekke seg unna, så får han kommunisere det. Ikke bare endre på oppførselen som har vært normal for han, når vi tidligere har vært i konflikt eller hatt tøffe samtaler. 

Sikkert lei av å måtte oppføre seg som pappaen din da vettu.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sikkert lei av å måtte oppføre seg som pappaen din da vettu.

Unnskyld? 

Anonymkode: 0ed2e...d27

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Leke psykolog much?? 

:ler:

Anonymkode: a1c3d...45d

Nei, jeg leker ingenting. Mener du å omgivelsen din skal ta hensyn til hver følelse du har, uten å du selv kan legge ord på følelsene dine og hvorfor du har de? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, jeg leker ingenting. Mener du å omgivelsen din skal ta hensyn til hver følelse du har, uten å du selv kan legge ord på følelsene dine og hvorfor du har de? 

De fleste følelsesmessige oppegående mennesker, vil klare å se sammenheng med;

kjæresten min uttrykte nettopp at hun savner mitt kjærlighetsspråk over lenger tid, jeg svarte ikke, og nå gråter hun. 

Et sympatisk/empatisk menneske vil forstå at det er en korrelasjon. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De fleste følelsesmessige oppegående mennesker, vil klare å se sammenheng med;

kjæresten min uttrykte nettopp at hun savner mitt kjærlighetsspråk over lenger tid, jeg svarte ikke, og nå gråter hun. 

Et sympatisk/empatisk menneske vil forstå at det er en korrelasjon. 

Hvis hun har enerett av å være den sårende part i enhver konflikt det oppstår deres imellom, da kan vi gå ut i fra å han muligens kan være litt oppgidde... og eventuellt er i tankeboksen om å han orker et liv sammen med et emosjonelt svarthull.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...