anonymous87 Skrevet 23. august 2024 #1 Skrevet 23. august 2024 (endret) Heihei! uff da får jeg begynne å skrive.. Jeg føler jeg sitter i et litt vanskelig forhold. vanligvis snakker jeg og skriver mye, men skal forkorte så mye jeg kan.. Vi har vært sammen 2 år, og har tatt alt veldig rolig, spesielt mtp barnet hans. Vi ville ikke involvere før vi visste at der er oss på «ekte ekte». Jeg begynte å være sammen med de for ca 1 år siden. Nå har vi egentlig avtalt å flytte sammen, men jeg sliter med en så sinnsyk uro.. Han er veldig gira, men jeg føler han legger veldig mye på meg. Han har barnet 50/50 og sover fortsatt sammen. Han har ikke ordnet rom til ham, og omtrent legger alt ansvar på meg der. jeg er lei av å sove på sofaen når barnet hans er der, og jeg sliter med utmattelse fra før+++ Vi har også begynt å ha nye og større krangler i d siste. Han kan finne på å kjefte på meg for de minste ting.. en kniv som er lagt feil eller at jeg har brukt feil side på skjærefjølen. det er bare så mye mas og styr hele tide .. og jeg føler ikke at han prøver å friste meg til å flytte inn.. idag snakket han ned til meg som et lite barn som han skulle teste og som ikke har peiling.. pga skjærefjølen.. jeg sa det var et uhell, men han tror jeg visste om det men bare ikke brydde meg.. Og senere tar han seg noen øl og blir aggresiv som faen i fremtoningen hans. Han mener han prøver å snakke om kommunikasjon osv, men når han har en så ekkel energi og aggresiv fremtoning så klarer jeg ikke å høre.. + han tok opp masse personlinge fysiske ting om meg som en lite «hevn» fordi jeg sa for mye emosjonelle ting til ham, som han ikke klarte å hørre på eller forstå.. Jeg skriver nok mest nå fordi jeg føler meg så alene.. og lei meg.. Jeg orker ikke at han kan snakke så nedlatende til meg (ikke første gang m alkohol) men det frister meg ikke å flytte inn når det er slik.. skjønner ikke at han ikke forstår det..-må også gi opp katten min (min bestevenn) gjennom 10 år. Så det er ikke «bare bare» sorry for jeg har skrevet så mye! Kanskje jeg bare trenger litt andre tanker eller bekreftelse. Sånn btw: Har tatt meg to drinker også. anyways.. Be nice ❤️ Endret 24. august 2024 av anonymous87 4
anonymous87 Skrevet 24. august 2024 Forfatter #2 Skrevet 24. august 2024 (endret) . Endret 24. august 2024 av anonymous87
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #3 Skrevet 24. august 2024 Hvis du leser dette på nytt, som om det er en venn som skriver det, hva ville du rådet vennen din til å gjøre? Anonymkode: 2d6b3...a68 3 6
anonymous87 Skrevet 24. august 2024 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du leser dette på nytt, som om det er en venn som skriver det, hva ville du rådet vennen din til å gjøre? Anonymkode: 2d6b3...a68 Gått sikkert.. men jeg føler jeg er så låst og at jeg ønsker så sterkt det skal fungere..
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #5 Skrevet 24. august 2024 anonymous87 skrev (2 minutter siden): Gått sikkert.. men jeg føler jeg er så låst og at jeg ønsker så sterkt det skal fungere.. Du er ikke låst (enda). Du bør gå, før du er låst til en kontrakt som du ikke kommer deg ut av. Selvom du ønsker at det skal fungere, så betyr ikke det at det VIL fungere, allerede nå så er det jo masse grums. Anonymkode: 2d6b3...a68 3 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #6 Skrevet 24. august 2024 Hva er det som låser deg? Anonymkode: 3d2d2...da7 2
Trolltunge Skrevet 24. august 2024 #7 Skrevet 24. august 2024 Ta et langt skritt tilbake og bestem deg for å ikke flytte sammen med ham nå. Gi dette tid. Du må ikke bestemme deg for brudd akkurat nå, men du kan bestemme deg for at det ikke blir samboerskap nå. Man skal ikke ha slike følelser når man skal flytte sammen med kjæresten sin. 7 1
Lineaaa Skrevet 24. august 2024 #8 Skrevet 24. august 2024 anonymous87 skrev (7 minutter siden): Gått sikkert.. men jeg føler jeg er så låst og at jeg ønsker så sterkt det skal fungere.. Føler du deg låst nå, før du har flyttet inn og gitt opp katten din, så kan du tenke deg følelsen om et år, når du sitter der med elendig selvbilde og med et elendig forhold. Riv av plasteret, avslutt dette destruktive forholdet, eller i det minste vent ett år til med å flytte sammen. Du kan umulig være sikker nå på at dette er en god ide? Ta vare på deg selv! 1 7
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #9 Skrevet 24. august 2024 Jeg tror du skal være uendelig glad for at du slipper å bo med denne mannen! Han virker å være kontrollerende, han psyker deg ned, han forventer at du skal være hushjelp, han blir aggressiv når han drikker. Dette er rødt flagg på rødt flagg på rødt flagg, Ts! Nei, behold din kjære katt og sett deg selv fri fra denne dysfunksjonelle mannen! Når han tillater seg å være så fæl nå, da blir det bare mye verre hvis du flytter inn. For da kommer han ikke til å forsøke å late som lenger, han vil tro han har hektet deg emosjonelt og låst deg praktisk og økonomisk, han vil garantert forsøke å manipulere deg pga. barnet hans også, og du vil oppleve mye mer ubehag når han blir agressiv i fylla. Han viser dessverre tegn til å drive med psykisk vold, og så aggressiv som han er i fylla nå kan han også bikke over i fysisk vold (selv om du sikkert ikke tror det nå). Jeg hadde aldri fortsatt dette forholdet, for så vondt ønsker jeg ikke meg selv. Når du i tillegg må ofre katten din, din beste venn i 10 år som bare har vært snill og trofast mot deg, for å bo med denne ustabile, manipulerende mannen... nei, vet du hva, Ts...! Du sliter med helsa, og den vil bare bli dårligere om du bor med en slik mann! Avslutt! Ikke gå inn i noen store diskusjoner, bare si at du har kommet frem til at dere ikke passer sammen. Du skylder ham ikke mer forklaring. For begynner du å forklare så vil han manipulere deg. Ta vare på deg selv! ❤️ Anonymkode: 1eb9c...b00 3 6
anonymous87 Skrevet 24. august 2024 Forfatter #10 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er det som låser deg? Anonymkode: 3d2d2...da7 Det har vært mye snakk og seriøse samtaler om dette med barn i bildet. Som er superviktig! vi har god kontakt, men det er slik at jeg ødelegger hele familiedynamikken med å gå. Jeg vil jo egentlig ikke gå.. Også er det jo at jeg føler han emosjonellt låser meg pga forholdet og prosessen. ( som om det er jeg som har endelig lært ham empati) 😅 Nå blir det brukt mot meg.. Jeg elsker han.. men det er mye grums ja, som hun/han skrev over.. Vi er veldig like, men så forskjellige på en gang. han føler jeg har lært ham å være mer åpen om følelser osv, som et kjempe bra. Men jeg er usikker på om han forstår når å bruke «vetktøyene» .. nei off mye styr 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #11 Skrevet 24. august 2024 anonymous87 skrev (8 minutter siden): Det har vært mye snakk og seriøse samtaler om dette med barn i bildet. Som er superviktig! vi har god kontakt, men det er slik at jeg ødelegger hele familiedynamikken med å gå. Jeg vil jo egentlig ikke gå.. Også er det jo at jeg føler han emosjonellt låser meg pga forholdet og prosessen. ( som om det er jeg som har endelig lært ham empati) 😅 Nå blir det brukt mot meg.. Jeg elsker han.. men det er mye grums ja, som hun/han skrev over.. Vi er veldig like, men så forskjellige på en gang. han føler jeg har lært ham å være mer åpen om følelser osv, som et kjempe bra. Men jeg er usikker på om han forstår når å bruke «vetktøyene» .. nei off mye styr Har du vært i vanskelige forhold før, Ts? Når du går må han ta ansvar for seg selv og eget barn. Det er hans ansvar. Ditt ansvar er å ta vare på deg selv. Og det gjør du ikke om du blir i et forhold med en så manipulerende mann som han tydeligvis er. Det er vanskelig å gå. Det blir mange, mange ganger verre å bli værende i dette forholdet. Anonymkode: 1eb9c...b00 2
anonymous87 Skrevet 24. august 2024 Forfatter #12 Skrevet 24. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har du vært i vanskelige forhold før, Ts? Når du går må han ta ansvar for seg selv og eget barn. Det er hans ansvar. Ditt ansvar er å ta vare på deg selv. Og det gjør du ikke om du blir i et forhold med en så manipulerende mann som han tydeligvis er. Det er vanskelig å gå. Det blir mange, mange ganger verre å bli værende i dette forholdet. Anonymkode: 1eb9c...b00 Ja.. Desverre var jeg i et voldelig forhold før.. Det var vel ca 16-20.. Altså min første kjæreste.. grusom opplevelse.. sitter i meg enda.. og et litt psykisk voldelig forhold med den jeg ble sammen med når jeg var 22. Var utro da jeg lå for døden.. Jeg har veldig selvinnsikt, men klarer ikke alltid å utføre det jeg vet er rett og f.eks d det jeg burde gjøre.. Endret 24. august 2024 av anonymous87 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #13 Skrevet 24. august 2024 anonymous87 skrev (2 minutter siden): Ja.. Desverre var jeg i et voldelig forhold før.. Det var vel ca 16-20.. Altså min første kjæreste.. og et litt psykisk voldelig forhold med den jeg ble sammen med når jeg var 22. Jeg har veldig selvinnsikt, men klarer ikke alltid å utføre det jeg vet er rett og f.eks d det jeg burde gjøre.. Da er det vel på tide å bryte mønsteret for godt? Dette klarer du ❤️ Anonymkode: 2d6b3...a68 2 1 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #14 Skrevet 24. august 2024 anonymous87 skrev (49 minutter siden): Heihei! uff da får jeg begynne å skrive.. Jeg føler jeg sitter i et litt vanskelig forhold. vanligvis snakker jeg og skriver mye, men skal forkorte så mye jeg kan.. Vi har vært sammen 2 år, og har tatt alt veldig rolig, spesielt mtp barnet hans. Vi ville ikke involvere før vi visste at der er oss på «ekte ekte». Jeg begynte å være sammen med de for ca 1 år siden. Nå har vi egentlig avtalt å flytte sammen, men jeg sliter med en så sinnsyk uro.. Han er veldig gira, men jeg føler han legger veldig mye på meg. Han har barnet 50/50 og sover fortsatt sammen. Han har ikke ordnet rom til ham, og omtrent legger alt ansvar på meg der. jeg er lei av å sove på sofaen når barnet hans er der, og jeg sliter med utmattelse fra før+++ Vi har også begynt å ha nye og større krangler i d siste. Han kan finne på å kjefte på meg for de minste ting.. en kniv som er lagt feil eller at jeg har brukt feil side på skjærefjølen. det er bare så mye mas og styr hele tide .. og jeg føler ikke at han prøver å friste meg til å flytte inn.. idag snakket han ned til meg som et lite barn som han skulle teste og som ikke har peiling.. pga skjærefjølen.. jeg sa det var et uhell, men han tror jeg visste om det men bare ikke brydde meg.. Og senere tar han seg noen øl og blir aggresiv som faen i fremtoningen hans. Han mener han prøver å snakke om kommunikasjon osv, men når han har en så ekkel energi og aggresiv fremtoning så klarer jeg ikke å høre.. + han tok opp masse personlinge fysiske ting om meg som en lite «hevn» fordi jeg sa for mye emosjonelle ting til ham, som han ikke klarte å hørre på eller forstå.. Jeg skriver nok mest nå fordi jeg føler meg så alene.. og lei meg.. Jeg orker ikke at han kan snakke så nedlatende til meg (ikke første gang m alkohol) men det frister meg ikke å flytte inn når det er slik.. skjønner ikke at han ikke forstår det..-må også gi opp katten min (min bestevenn) gjennom 10 år. Så det er ikke «bare bare» sorry for jeg har skrevet så mye! Kanskje jeg bare trenger litt andre tanker eller bekreftelse. Sånn btw: Har tatt meg to drinker også. anyways.. Be nice ❤️ Klart du ikke skal flytte sammen med ham før dere har tatt tak i disse tingene. Du sier han bruker nedsettende ord til deg. Hvordsn svarer du ham? Her må du først og fremst vise at du er bedre enn ham. Personangrep er tarvelig, men da hjelper det ikke å svare tilbake med samme mynt, for da er en ikke bedre selv. Ville også ‘vært bedre enn ham’ og droppet alkoholen sammen med ham når dere har det sånn. Hvorvidt du bør gå vet bare du, men aldri dumt å sette opp lister med positive og negative sider ved ham og veie disse opp mot hverandre når du tar denne vurderingen. Ville ihvertfall ikke flyttet sammen med det første. Anonymkode: 8b4c0...0e9 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #15 Skrevet 24. august 2024 anonymous87 skrev (19 minutter siden): Ja.. Desverre var jeg i et voldelig forhold før.. Det var vel ca 16-20.. Altså min første kjæreste.. grusom opplevelse.. sitter i meg enda.. og et litt psykisk voldelig forhold med den jeg ble sammen med når jeg var 22. Var utro da jeg lå for døden.. Jeg har veldig selvinnsikt, men klarer ikke alltid å utføre det jeg vet er rett og f.eks d det jeg burde gjøre.. Dette er leit å høre, Ts. Du har vært i to voldelige forhold tidligere i livet. Og nå er du i det tredje voldelige forholdet! Du ser det selv, det tror jeg!? Du trenger støtte! Har du familie eller en nær venn/venninne som kan hjelpe deg? Uansett bør du kontakte nærmeste Krisesenter: https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Anonymkode: 1eb9c...b00
miSs. Skrevet 24. august 2024 #16 Skrevet 24. august 2024 Da lar du være å flytte sammen med han. Du skal ikke bli jekket ned og tråkket på, meningen med å være i et forhold er å løfte hverandre opp. Skjønner, du elsker han, men ikke finn deg i piss, hvor mange kameler skal du svelge før begeret er fult/renner over på en måte? 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #17 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dette er leit å høre, Ts. Du har vært i to voldelige forhold tidligere i livet. Og nå er du i det tredje voldelige forholdet! Du ser det selv, det tror jeg!? Du trenger støtte! Har du familie eller en nær venn/venninne som kan hjelpe deg? Uansett bør du kontakte nærmeste Krisesenter: https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Anonymkode: 1eb9c...b00 Jeg lever selv i et psykisk voldelig forhold og har vært i kontakt med krisesenter, men her syns jeg du tar litt hardt i. Vi vet jo enda hva han egentlig sier til henne eller hvordan hun svarer ham tilbake. Og de bor ikke sammen. En ting om gangen. Når prøver hun å finne it hvorvidt hun skal ta forholdet videre eller kanskje snu. La henne starte der. Anonymkode: 8b4c0...0e9
anonymous87 Skrevet 24. august 2024 Forfatter #18 Skrevet 24. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg lever selv i et psykisk voldelig forhold og har vært i kontakt med krisesenter, men her syns jeg du tar litt hardt i. Vi vet jo enda hva han egentlig sier til henne eller hvordan hun svarer ham tilbake. Og de bor ikke sammen. En ting om gangen. Når prøver hun å finne it hvorvidt hun skal ta forholdet videre eller kanskje snu. La henne starte der. Anonymkode: 8b4c0...0e9 Jeg sitter aboslutt ikke her å tenker jeg er perfekt altså.. det er ikke et sånn bilde jeg prøver å male. Jeg kan bli litt aggressiv inni meg når han trigger på diskusjoner. F.eks sa jeg til at det et nok nå idag pga formen hans og han var nesten full ( som han sier) Dette er ikke vits, slik som det er nå, vi får ta det når du er mer rolig og kjælig i kroppen.. Men jeg er sint og fornærma, jeg svarer han tilbake.. men det tåler han lite av.. noen ganger hører ja , og noen ganger bare sur. Men jeg svarer tilbake hardt når han går over grensen.. men det er jo mye av problemet jeg snakker om nå?! Endret 24. august 2024 av anonymous87
anonymous87 Skrevet 24. august 2024 Forfatter #19 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Dette er leit å høre, Ts. Du har vært i to voldelige forhold tidligere i livet. Og nå er du i det tredje voldelige forholdet! Du ser det selv, det tror jeg!? Du trenger støtte! Har du familie eller en nær venn/venninne som kan hjelpe deg? Uansett bør du kontakte nærmeste Krisesenter: https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Anonymkode: 1eb9c...b00 Takk ❤️❤️
anonymous87 Skrevet 24. august 2024 Forfatter #20 Skrevet 24. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror du skal være uendelig glad for at du slipper å bo med denne mannen! Han virker å være kontrollerende, han psyker deg ned, han forventer at du skal være hushjelp, han blir aggressiv når han drikker. Dette er rødt flagg på rødt flagg på rødt flagg, Ts! Nei, behold din kjære katt og sett deg selv fri fra denne dysfunksjonelle mannen! Når han tillater seg å være så fæl nå, da blir det bare mye verre hvis du flytter inn. For da kommer han ikke til å forsøke å late som lenger, han vil tro han har hektet deg emosjonelt og låst deg praktisk og økonomisk, han vil garantert forsøke å manipulere deg pga. barnet hans også, og du vil oppleve mye mer ubehag når han blir agressiv i fylla. Han viser dessverre tegn til å drive med psykisk vold, og så aggressiv som han er i fylla nå kan han også bikke over i fysisk vold (selv om du sikkert ikke tror det nå). Jeg hadde aldri fortsatt dette forholdet, for så vondt ønsker jeg ikke meg selv. Når du i tillegg må ofre katten din, din beste venn i 10 år som bare har vært snill og trofast mot deg, for å bo med denne ustabile, manipulerende mannen... nei, vet du hva, Ts...! Du sliter med helsa, og den vil bare bli dårligere om du bor med en slik mann! Avslutt! Ikke gå inn i noen store diskusjoner, bare si at du har kommet frem til at dere ikke passer sammen. Du skylder ham ikke mer forklaring. For begynner du å forklare så vil han manipulere deg. Ta vare på deg selv! ❤️ Anonymkode: 1eb9c...b00 takk for så mye støtte og gode ord. Det hjelper❤️ resten av svaret: Manipulering med barnet - check å dra hjem = bad penger = han er gjerrig (jeg er ufør) han har også astma og allergi, derfor trenger jeg å dra «hjem» for å skjekke me pusen min. Katten er så avhengig av meg. Ikke tull! Har prøvd å få den til å venne seg til andre. Men min mor har katten og er faktisk bekymret for psyken til puseskatten mi 😔 Hu klare bare meg. har prøvd å få typen til å ta allergisprøyter, jeg har hørt det hjelper. men dette er jo bare et «lite» problem iforhold til andre ting. MEN det er viktig for meg. Tenker mer på katten enn han nå.. Endret 24. august 2024 av anonymous87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå