Gå til innhold

Hvordan tolker man kvinnelig logikk om sex og samliv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kom frem at hun hadde mange ONS i et par år før hun traff meg. Jeg spurte hva hun fikk ut av det, og hun begrunnet det med seksuelle behov.

Vi var sammen noen måneder og hun fortale om hvor fantastisk det var å få orgasme sammen med en mann. Altså meg.  Det var hun ikke vant med og i hvert fall ikke på ONS.

En stund senere leste jeg en artikkel der en stor andel av kvinner opplevde sex som positivt til tross for at de ikke fikk orgasme. Jeg forteller dette til kjæresten min, og hun utbryter: Det tror jeg ikke på...i så fall har de ikke greie på hva de snakker om. Helt meningsløst å ha sex uten å få orgasme.

Må si jeg kan bli litt forvirret når enkelte kvinner velger å fortelle om litt følsomme tema.

Anonymkode: e9912...bc1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gruppen kvinner er ikke én identitet. På samme måte som du ikke deler identitet med andre menn. Det bør ikke være forvirrende at ulike kvinner har ulike meninger, og at noen til og med ikke har forståelse for andres meninger.  

Anonymkode: 378b7...2c8

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet

Vi er jo ikke samme person, dermed kan du ikke forvente at et svar skal gjelde for alle. Vi lever alle individuelle liv.

Muligheter:

I bunn er nok det vanlige at kroppen søker orgasme, men noen sliter med å oppnå det, syns det er ubehagelig av personlige grunner som sikkert kan være på fysiske som i smerter eller psykiske om de opplever noe for for traume og at noen har personlighetstrekk eller er i et forhold som fremmer en oppførsel hvor de ikke krever sine behov av andre. Eller ikke bestandig orker å få orgasme, fordi noen kanskje har sex uten å være tent, stresser/har det travelt foreksempel, ikke at jeg anbefaler det. 

Anonymkode: 095e2...f03

Skrevet

Dama di høres litt forvirra ut, eller som at hun har glemt sitt tidligere liv. Sånn er imidlertid en god del menn også, så jeg vet ikke hva det har å gjøre med kjønn at dama di prater litt mot seg selv. 

Anonymkode: 8b894...a7b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dama di høres litt forvirra ut, eller som at hun har glemt sitt tidligere liv. Sånn er imidlertid en god del menn også, så jeg vet ikke hva det har å gjøre med kjønn at dama di prater litt mot seg selv. 

Folk er ikke ensformige, hun kan da ha hatt en god opplevelse på tidspunktet eller fått noe utav situasjonen, samtidig som hun med tiden har lært og opplevd mer, som gjør at hun i dag har større krav. Helt normalt, har ikke du også slike opplevelser? 

• Liker 2
Skrevet

Mine erfaringer (er kvinne): Å få orgasme er helt klart best, men det er mye nytelse før og etter som ikke innbærer selve orgasmen.

Jeg har selv opplevd å nyte de deilige følelsene i kroppen og underlivet sammen med partneren min også uten å oppnå orgasme. De samleiene har ikke vært bortkastet for min del da jeg likevel har opplevd nytelse og har kost meg selv og med min partners nytelse.

Hvis jeg derimot ikke opplevde noe nytelse kunne et samleie fort bli smertefullt. Da hadde det vært bedre å ikke ha samleie.

Konklusjon: Så lenge det innbærer nytelse er det verdt det, men å få orgasme også er selvsagt best.

Anonymkode: 25a7a...ac7

• Liker 1
Skrevet

For det første er seksualiteten stadig i utvikling. Jeg har ikke akkurat samme behov og ønsker nå som jeg hadde for 10 år siden. Jeg er antageligvis mer kravstor, og yter mer selv, fordi jeg har sterkere selvtillit naken, og har funnet ut hva jeg liker.

Og når jeg har en kjæreste, så forventer jeg at vi begge investerer så mye tid og interesse i hverandre at vi finner ut av «den skikkelig digge sexen». Da  forventer jeg også orgasmer, ikke hver gang, men jevnlig. Med mer tilfeldig sex har jeg ikke samme krav til orgasme. Kun til at det skal være en morsom og deilig opplevelse 😉👌 Men å finne knappene til orgasme kan være litt mer langtidsarbeid.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har ikke du også slike opplevelser? 

Tja, jeg husker hva jeg opplevde før og setter det i sammenheng med nå, og sier "jeg har forandret oppfatning om det temaet". Men mange er mest fokusert på hvor de er nå, og har mindre fokus på forandring. Mens jeg analyserer om jeg har forandra meg mellom kl. tre og halv fire, hehe. 

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kom frem at hun hadde mange ONS i et par år før hun traff meg. Jeg spurte hva hun fikk ut av det, og hun begrunnet det med seksuelle behov.

Vi var sammen noen måneder og hun fortale om hvor fantastisk det var å få orgasme sammen med en mann. Altså meg.  Det var hun ikke vant med og i hvert fall ikke på ONS.

En stund senere leste jeg en artikkel der en stor andel av kvinner opplevde sex som positivt til tross for at de ikke fikk orgasme. Jeg forteller dette til kjæresten min, og hun utbryter: Det tror jeg ikke på...i så fall har de ikke greie på hva de snakker om. Helt meningsløst å ha sex uten å få orgasme.

Må si jeg kan bli litt forvirret når enkelte kvinner velger å fortelle om litt følsomme tema.

Anonymkode: e9912...bc1

Sex er den største valideringen en kvinne kan få , that's why

Anonymkode: 8a8cf...8a0

Skrevet (endret)

Synes det hun sa var fullstendig logisk. 

Jeg fikk ikke orgasme sammen med en mann før jeg var nesten 30 år. Jeg hadde likevel seksuelle behov og trang til å ha sex, og selv om jeg ikke fikk orgasme var det både et sterkt behov og en tilfredsstillelse ved det. 

Fra jeg begynte å få orgasme med menn var det no way back. At jeg ikke klarte å få det tidligere måtte jeg takle, men å klare å få det og likevel bli snytt for det var uaktuelt. DA ble sex uten orgasme meningsløst. For jeg visste bedre og kunne bedre. 

Sikkert litt som dersom man hadde levd på vassgraut hele livet og aldri smakt annet ville man fremdeles bli sulten og trenge å spise. Trolig vært tilfreds også, for man hadde aldri smakt annet. Hadde man så blitt servert biff, kaker og alt mulig godt em stund ville det bli fryktelig fryktelig traurig å gå tilbake til vassgraut. Man hadde nok spist likevel, fordi man må, men ikke med samme tilfredshet som før man visste bedre. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Skrevet

Tipper hun har hatt masse deilig sex, sikkert også fått orgasme ved fingring/slikking, men at hun merker tydelig hvor usikker du er på deg selv og hennes tidligere erfaringer.  Hun forsøker å bygge deg opp med å fortelle et par hvite løgner med håp om at du skal la dette ligge.

At hun har hatt deilig sex før deg tror jeg du først som sist må innse, og helst være glad for.

Hadde du følt deg bedre om hun hadde hatt det vondt og kjipt under sex?

Anonymkode: 136b9...7cb

Skrevet

Det er jo ikke verre enn at dette er hennes personlige mening? Hun snakker selvfølgelig ikke på vegne av alle kvinner. 

Anonymkode: 77f34...274

Skrevet

Ingen sier vel nei til en orgaMe, men jeg har ikke et avhengighetsforhold til det. Dessuten er jeg lat. 😅😬

Anonymkode: cf1ab...491

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 1.01):

Gruppen kvinner er ikke én identitet. På samme måte som du ikke deler identitet med andre menn. Det bør ikke være forvirrende at ulike kvinner har ulike meninger, og at noen til og med ikke har forståelse for andres meninger.  

Anonymkode: 378b7...2c8

Dama til TS er én person.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...