Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er 38+2 idag, og har de siste dagene hatt vondt nederste del av magen når jeg går. Kjenner ingenting når jeg sitter eller ligger i ro, heller ikke noe øm eller vondt når jeg trykker på magen. I går hadde jeg samtidig smerter i venstre lysk når jeg beveget meg, men det er borte idag. Nysgjerrig på hva dette kan vere..? Noen som har hatt det samme? Kjenner bevegelser som normalt og har ellers ingen plager annet enn jeg er ganske sliten begynt å bli😅 Skal til jordmor over helgen så skal spørre henne da, men vil høre om andre har hatt det samme.

Anonymkode: 3dae7...7bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nedpress ? 

Her føltes det ut som ungen skulle ramle ut hver gang jeg gikk😂 

Anonymkode: 88dd1...922

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nedpress ? 

Her føltes det ut som ungen skulle ramle ut hver gang jeg gikk😂 

Tanken har slått meg, jeg er førstegangs, så jeg aner ikke hva ting skal kjennest ut som😅 Dersom jeg skal gå ett stykke hjelper det å «holde litt på magen», da forsvinner det med en gang. Så kan godt hende at det faktisk er nedpress🙈

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tanken har slått meg, jeg er førstegangs, så jeg aner ikke hva ting skal kjennest ut som😅 Dersom jeg skal gå ett stykke hjelper det å «holde litt på magen», da forsvinner det med en gang. Så kan godt hende at det faktisk er nedpress🙈

TS

Ganske vanlig , jeg fikk det tidlig. Kjentes ut som alt bare presset seg ned 🫣 Ungen skal snart ut, så det er vel et tegn på at kroppen din begynner å gjøre seg klar og at babyen er på vei ned i bekkenet 🤭 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ganske vanlig , jeg fikk det tidlig. Kjentes ut som alt bare presset seg ned 🫣 Ungen skal snart ut, så det er vel et tegn på at kroppen din begynner å gjøre seg klar og at babyen er på vei ned i bekkenet 🤭 

Spennende🤭 Takk for svar!!

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spennende🤭 Takk for svar!!

TS

Hvis det går over til smerter eller veldig mye ubehag så bør du jo snakke med jordmorvakt / føden. Men så lenge det roer seg når du er i ro så høres det ut som nedpress eller kynnere (hvis det er kynnere så kjenner du at magen blir hard). 

• Liker 1
Skrevet

Hodet som presser på bein, ligamenter, muskler og sener!

Anonymkode: 70fe2...407

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis det går over til smerter eller veldig mye ubehag så bør du jo snakke med jordmorvakt / føden. Men så lenge det roer seg når du er i ro så høres det ut som nedpress eller kynnere (hvis det er kynnere så kjenner du at magen blir hard). 

Absolutt!

Føler at magen så og si alltid er hard når jeg står oppreist nå, men føler at det ikke er kynnere, har ikke følelsen av «sammentrekning» når jeg har vondt når jeg går. 
Føler jeg går som en gås, om det gir mening, og treigere hehe, men er ikke uutholdelig heller. 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Absolutt!

Føler at magen så og si alltid er hard når jeg står oppreist nå, men føler at det ikke er kynnere, har ikke følelsen av «sammentrekning» når jeg har vondt når jeg går. 
Føler jeg går som en gås, om det gir mening, og treigere hehe, men er ikke uutholdelig heller. 

TS

Jeg hadde ikke sammentrekninger når jeg hadde kynnere. Magen var bare konstant hard, som om noen strammet et belte rundt meg. Så det kan være kynnere du har, de oppleves ulikt. 

Anonymkode: 126d2...028

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...