Gå til innhold

Til deg som er en dårlig mor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag stod jeg for å bestille big bite, det var lang kø og jeg ble stående lenge. Det satt en mor ved et bord sammen med en jente på ca 4 -5 år. Moren satt i over 10 minutter og scrollet på telefonen. Datteren satt og stirret ut i luften, totalt oversett. Det var så utrolig trist å se på. Hvem gjør slik?

Jeg håper du leser dette. Jeg håper du skammer deg. Jeg håper du vet at du er en dårlig mor.

Anonymkode: ec521...20d

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var meg. Jeg hadde nettopp funnet ut at turnpåmeldingen til min datter hadde feilet, fordi det er så komplisert. Så jeg måtte gjøre det på nytt så kjapt som mulig da partiene fylles opp raskt. Må fylle ut tre forskjellige skjemaer🙃 men takk for påminnelsen. Alltid godt med en oppmuntring i en ellers travel og slitsom hverdag!

Anonymkode: 51f58...aa0

Denne moren scrollet på Instagram. 

Og tips til deg, selv om man er oppslukt i noe på telefonen så kan man løfte blikket og være påkoblet barnet samtidig 😘

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

100% enig med deg ts. Jeg blir faktisk direkte lei meg når jeg ser sånne situasjoner. 

At det skal være så forbanna vanskelig å legge bort den hersens telefonen altså.

Håper de foreldrene det gjelder får seg en på trynet når de oppdager at de har scrollet bort barnas barndom :(  

Anonymkode: e5d7f...9a9

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Tenk om hun gikk glipp av noen likes😯

Anonymkode: 6d8c2...fe4

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Idiotisk innlegg, du vet ikke hva hun gjorde eller hva dom hadde skjedd før på dagen, barnet kan ha vært med mor hele dagen og tåler nok ti min uten oppmerksomhet 

Anonymkode: 6d7a4...247

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

100% enig med deg ts. Jeg blir faktisk direkte lei meg når jeg ser sånne situasjoner. 

At det skal være så forbanna vanskelig å legge bort den hersens telefonen altså.

Håper de foreldrene det gjelder får seg en på trynet når de oppdager at de har scrollet bort barnas barndom :(  

Er verre med dømmende foreldre som ser ned på andre..

• Liker 23
  • Nyttig 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er verre med dømmende foreldre som ser ned på andre..

Ikke sikkert barna er enig i det.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Idiotisk innlegg, du vet ikke hva hun gjorde eller hva dom hadde skjedd før på dagen, barnet kan ha vært med mor hele dagen og tåler nok ti min uten oppmerksomhet 

Det er irrelevant hva hun har gjort tidligere på dagen. Det er for meg en helt fjern tanke å ta opp telefonen og scrolle foran barnet når vi spiser. Det er neppe første eller siste gang denne moren gjør det, så da vil det selvfølgelig gå utover barnet.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Ikke sikkert barna er enig i det.

Du mener barn trenger -00% oppmerksomhet hele tiden?

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er irrelevant hva hun har gjort tidligere på dagen. Det er for meg en helt fjern tanke å ta opp telefonen og scrolle foran barnet når vi spiser. Det er neppe første eller siste gang denne moren gjør det, så da vil det selvfølgelig gå utover barnet.

Selvsagt er det ikke det, ingen barn dør av ikke å få oppmerksomhet hele tiden

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

En er da virkelig ikke noen dårlig mor om en ikke gir barn oppmerksomhet hele tiden.

Anonymkode: edbea...2b3

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Du mener barn trenger -00% oppmerksomhet hele tiden?

Selvfølgelig ikke. Synes du det er vanskelig å forstå hva som er problematisk med problemstillingen her? Isåfall anbefaler jeg at du oppsøker profesjonell støtte om du har små barn. 

• Nyttig 3
Skrevet

En er da virkelig ikke noen dårlig mor om en ikke gir barn oppmerksomhet hele tiden.

Om man sitter og scroller mens man spiser med barna, så jo, da har man feilet som forelder.

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selvsagt er det ikke det, ingen barn dør av ikke å få oppmerksomhet hele tiden

Ingen sier noe om 100% av tiden, men når de sitter sammen og spiser sitter de faktisk i en sosial situasjon. Et lite barn har ikke muligheten til å vippe opp telefonen og bli underholdt i nevnte situasjon.

Hadde du syntes det var hyggelig om du og din mann satt ute og spiste, og han gravde nesa ned i mobilen hele måltidet?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Fint med foreldre som tror de er bedre enn alle andre. Nei så kanskje du ikke er moren som schroller på telefon mens du spiser med barnet ditt, men jeg er helt sikker på at selv du har hatt dine øyeblikk hvor barnet ikke får oppmerksomhet.

Du vet heller ikke hva hun gjorde på tlf. Kanskje det var jobb relatert, skulle følge opp et annet barn eller annet viktig. Ikke alle sitter og schroller på sosiale medier, eller spiller hver gang.

Denne ungen kommer til å klare seg helt fint. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Denne moren scrollet på Instagram. 

Og tips til deg, selv om man er oppslukt i noe på telefonen så kan man løfte blikket og være påkoblet barnet samtidig 😘

Så, du sto og bestilte junkfood til deg selv og barnet/barna dine? og i tillegg kikket du over skulderen til andre mennesker for å få med deg hva de driver med.

Fan-fucking-tastic.

Tror du gav Karen det norske ansiktet her altså 😊👍

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
imagineme skrev (7 minutter siden):

Så, du sto og bestilte junkfood til deg selv og barnet/barna dine? og i tillegg kikket du over skulderen til andre mennesker for å få med deg hva de driver med.

Fan-fucking-tastic.

Tror du gav Karen det norske ansiktet her altså 😊👍

Barnet mitt var ikke med meg, ta det helt med ro,😘 

• Liker 1
Skrevet

Dette innlegget fikk meg bare til å tenke om noe lignende ville blitt skrevet om meg i 1997, da jeg gjerne satt og leste i avisen på kafe, med mine to eldste som da var små, mens vi tok oss en liten matbit og ventet på at bussen/ ferga skulle gå snart. 

Det er umulig å vite om noen er en dårlig mor, ut fra slike observasjoner. For deg kunne det se ut som at barnet tittet tomt ut i luften, men i virkeligheten kunne det hende at barnet så på folk, tenkte, eller begge deler og hadde det helt fint. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barnet mitt var ikke med meg, ta det helt med ro,😘 

Men allikevel sto du og bestilte junkfood og kikket over skuldrene til andre. Sier mer om deg enn personen som kanskje fikk dagens første pustepause. 

Ha deg vekk! 

• Liker 8
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...