Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt delt når det gjelder dette. Samboer føler jeg pynter meg for «alle andre» og ikke så mye for han. Jeg skjønner jo litt hva han mener også, men synes allikevell det er litt urettferdig måte å se ting på.

Jeg er en kvinne som sminker meg. Når jeg skal ut døra har jeg som regel på jeans og tskjorte aktige klær, skal jeg noe har jeg kanskje skjørt eller kjole og byttet på jakker og sånt, men i hverdagen jeans og tskjorte. 

Jeg sminker meg før jeg drar på jobb, det føles helt merkelig å skulle gå uten, alle har jo sett meg med sminke og kommer til å tro jeg er syk eller noe. Det er liksom en del av arbeids personaen min. Jeg MÅ ikke ha på sminke for å gå ut døren ellers, men gjør det ofte da også. Men når jeg kommer hjem fra jobb har jeg hatt det på i 8 timer og klør etter å vaske det bort. Skal jeg gå rundt og føle på denne følelsen av å ha på en maske jeg vil vaske av for at samboer skal føle jeg pynter meg for han også liksom..? Jeg er jo ikke stygg uten akkurat, jeg er i hjemmet mitt og vil føle meg vel. Hadde jeg vært alene eller hatt en venninne her hadde jeg jo vasket det bort. Når man har hatt på sminken så lenge føles det jo som en maske og er veldig ubehagelig. Ofte sminker jeg meg litt på nytt for at han ikke skal føle jeg gir faen da. Men egentlig kunne jeg tenke meg å gi huden litt luft.. også må jeg jo da rense huden igjen når jeg skal legge meg..🙄 Skal jeg på noe på kvelden tar jeg som regel av sminken når jeg kommer hjem fra jobb, også på nytt igjen, fordi det føles så godt å vaske bort det du har hatt på i 8 timer liksom… er det bare meg?😅 

Jeans vil jeg jo helst også ta av, jeg sitter jo på gulvet og leker med barna, og slapper av etterhvert i sofaen eller lignende. Føles så rart å gå i jeans da! Man er jobb 2 forskjellige tilstander og roller hjemme og på jobb, det må da være greit å ha ulik stil for disse anledningene..? Men jeg skjønner jo at det ikke er attraktivt med slitte kjipe joggebukser, så jeg har kjøpt sånn løs og behagelig lin bukse jeg går i hjemme. Men ja, det er jo mer avslappet og kanskje ikke så sexy..

hva tenker dere? 

Anonymkode: d604f...05c

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er litt delt når det gjelder dette. Samboer føler jeg pynter meg for «alle andre» og ikke så mye for han. Jeg skjønner jo litt hva han mener også, men synes allikevell det er litt urettferdig måte å se ting på.

Jeg er en kvinne som sminker meg. Når jeg skal ut døra har jeg som regel på jeans og tskjorte aktige klær, skal jeg noe har jeg kanskje skjørt eller kjole og byttet på jakker og sånt, men i hverdagen jeans og tskjorte. 

Jeg sminker meg før jeg drar på jobb, det føles helt merkelig å skulle gå uten, alle har jo sett meg med sminke og kommer til å tro jeg er syk eller noe. Det er liksom en del av arbeids personaen min. Jeg MÅ ikke ha på sminke for å gå ut døren ellers, men gjør det ofte da også. Men når jeg kommer hjem fra jobb har jeg hatt det på i 8 timer og klør etter å vaske det bort. Skal jeg gå rundt og føle på denne følelsen av å ha på en maske jeg vil vaske av for at samboer skal føle jeg pynter meg for han også liksom..? Jeg er jo ikke stygg uten akkurat, jeg er i hjemmet mitt og vil føle meg vel. Hadde jeg vært alene eller hatt en venninne her hadde jeg jo vasket det bort. Når man har hatt på sminken så lenge føles det jo som en maske og er veldig ubehagelig. Ofte sminker jeg meg litt på nytt for at han ikke skal føle jeg gir faen da. Men egentlig kunne jeg tenke meg å gi huden litt luft.. også må jeg jo da rense huden igjen når jeg skal legge meg..🙄 Skal jeg på noe på kvelden tar jeg som regel av sminken når jeg kommer hjem fra jobb, også på nytt igjen, fordi det føles så godt å vaske bort det du har hatt på i 8 timer liksom… er det bare meg?😅 

Jeans vil jeg jo helst også ta av, jeg sitter jo på gulvet og leker med barna, og slapper av etterhvert i sofaen eller lignende. Føles så rart å gå i jeans da! Man er jobb 2 forskjellige tilstander og roller hjemme og på jobb, det må da være greit å ha ulik stil for disse anledningene..? Men jeg skjønner jo at det ikke er attraktivt med slitte kjipe joggebukser, så jeg har kjøpt sånn løs og behagelig lin bukse jeg går i hjemme. Men ja, det er jo mer avslappet og kanskje ikke så sexy..

hva tenker dere? 

Hadde jeg følt at jeg måtte kle meg på en spesiell måte i mitt eget hjem for å tekkes en partner, så hadde jeg gitt opp det forholdet tror jeg. Aldri i verden.

Jobben «dusjes» av og komfortklær kommer på. 

Anonymkode: ddeea...c6e

• Liker 10
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg pleier å dusje og ta på meg fine klær for kjæresten min. Om jeg sminker meg kommer an på men jeg barberer meg, steller huden min og tar på parfymen jeg har fått av ham. Og noe fine klær. Eventuelt kan jeg ta på noe pent men mer casual hvis jeg skal lage mat eller noe. Men jeg pynter meg alltid for ham. Pene klær eller "soveromsklær". Han dusjer for meg også, og iblant møtes vi til et kyss idet den ene går ut av dusjen og den andre går inn. Unger gjør ting mer komplisert men de legger seg vel på et tidspunkt? Joggebukse bruker jeg ikke på trening en gang... 

Anonymkode: c8870...9e1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Både jeg og mannen er av typen som går I komfortklær når vi er hjemme.

Det er 3-4 ting som gir meg ubehag som jeg bruker stort sett hele tiden når jeg er hjemmefra: dongeribukse, BH, kontaktlinser og sminke. Når jeg kommer hjem fra jobb byttes buksa raskt ut med joggebukse eller tights og BH'en droppes helt. Sminken forsvinner etterhvert, og når det blir kveld byttes linsene ut med briller.

Mannen matcher meg med joggebuksen sin han også.

Mannen har i alle år gitt uttrykk for at han synes jeg er flott uansett.

Jeg pynter meg jo for han innimellom. Hvis vi skal på "date" eller jeg bare får ett innfall på det. Men ikke til hverdags. Han er den ene personen jeg kan være meg selv 100% sammen med. Usminket, ufiltrert og sårbar. Og han vil alltid ha meg tross det ene og det andre, som jeg vil ha han. Jeg elsker den tryggheten ❤

Jeg hadde nok ikke trivdes med forventninger om å sminke og pynte meg på den måten når jeg er hjemme. Så lenge hygienen er tatt vare på synes jeg man må få "puste litt" og ha det komfortabelt.

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Joggebukse bruker jeg ikke på trening en gang... 

Bruker det på jobb rett som det er. Vi har til og med diverse treningsbukser i ulike størrelser liggende på jobb.

Klesgodtgjørelsen er for lav og ikke bruker vi uniform.

Skjønte ikke helt hva du mener med at unger gjør det mer komplisert? 

Det er ikke så vanskelig å ta en kjapp dusj, vaskebag seg «jobben» og dra på noe komfortklær selvom man har barn.

Skrevet

Selvsagt! Veldig rart å gjøre seg fin for alle andre enn partneren. Da har forholdet blitt litt sånn at man tar hverandre for gitt. Men trenger selvsagt ikke å gjøre det hele tiden.

Anonymkode: ae0be...3eb

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Skjønte ikke helt hva du mener med at unger gjør det mer komplisert? 

Det er ikke så vanskelig å ta en kjapp dusj, vaskebag seg «jobben» og dra på noe komfortklær selvom man har barn.

Mer komplisert pga man må bruke klær som man kan passe unger i. Jeg liker helst å bruke noe mer sexy for ham. Får man unger må de sexy klærne vente til soverommet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mer komplisert pga man må bruke klær som man kan passe unger i. Jeg liker helst å bruke noe mer sexy for ham. Får man unger må de sexy klærne vente til soverommet. 

Aah. Skjønner.

• Liker 1
Skrevet

Fortell han det handler om komfort. 

Om han ikke skjønner det, la han få en make over, bh og alt 😅 Det er ikke bra for huden å ha det på lenge, syns det kjennes ganske skittent ut etterhvert også. Føler han bør elske deg for den du egentlig er.

Vi pynter oss fordi den standarden er satt i samfunnet. Flokken er nådeløs. Husker hvordan det var før jeg pyntet meg som de andre jentene i klassen, ble ikke like godt motatt. Folk likte meg mye bedre etter at jeg begynte med sminke og følge trender/generelt være mer jentete pyntet. 

Men det er så godt å få det av igjen! 😮‍💨 Om han har lyst til å kjøpe deg søtere/finere chille klær, så kanskje det hadde vært gøy for deg? Finnes jo sexy klær som også er behagelig å gå med.

Jeans er forbudt i hjemmet! Husker når exn min brukte å slappe av i jeans! Heldigvis ble han konvertert til behagelige tøy innenfor hjemmet og forstår idag hva livet handler om.

Forstår hva han mener, men samtidig så er det ikke så gode verdier av han å ikke akseptere ditt genuine ytre og unne deg velvære og fri fra alt styret. 

Anonymkode: 9dae4...e7f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Syntes det er så vanskelig å forstå at man må sminke og pynte seg for at partner skal syntes du er sexy/tenner på deg.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hjemme pynter vi oss ikke for hverandre i hverdagen, hjemme er vi avslappet og uten det presset. Innimellom gjør vi heller småting som å ha en bedre middag og pyntet seg litt, eller overrasker med noe litt sexy ( ofte innblandet litt humor) - for å krydre hverdagen litt og vise at vi fremdeles gjør en innsats for hverandre. 

Anonymkode: 61c2f...c81

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Syntes det er så vanskelig å forstå at man må sminke og pynte seg for at partner skal syntes du er sexy/tenner på deg.

Vi er enige om at vi ikke vil ha "hverdag" sammen, det får vi nok av på jobb (vi jobber mye begge to), når vi er i lag vil vi ha noe anna og mer "fest". Altså, går vi en fjelltur ilag har jeg på passende klær for den aktiviteten, men har likevel stelt og pynta meg mer enn jeg gjør for jobb, ikke mindre. Kan godt ha småskittent hår i hestehale på jobben, men jeg går rett i dusjen hjemme før jeg møter min kjære. Det "styggeste" jeg går i hjemme er pene koseklær eller topp og skjørt. Tida vår ilag skal føles som en date. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Sminke pleier jeg ikke vaske av meg før sengetid, om jeg først har sminket meg. Tenker det er fint å kunne slappe av i myke og komfortable klær - som f.eks en pysjbukse eller kosebukse. Jeg bruker ofte kjoler, det er behagelig - og da trenger jeg ikke skifte til noe annet komfortabelt, så da er jeg på en måte "pyntet" allikevel. Han trenger ikke "pynte" seg i form av tøy, men setter pris på om han lukter godt og ikke er helt bustebartepinn. 😅

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg driver jo med matlaging eller utearbeid mesteparten av tida så  det er sjelden jeg har tid eller overskudd til å pynte meg. Dusj får holde! Vi er jordnære og trivs best i sporty eller praktiske klær begge to. 

Anonymkode: 5f7a1...889

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi er enige om at vi ikke vil ha "hverdag" sammen, det får vi nok av på jobb (vi jobber mye begge to), når vi er i lag vil vi ha noe anna og mer "fest". Altså, går vi en fjelltur ilag har jeg på passende klær for den aktiviteten, men har likevel stelt og pynta meg mer enn jeg gjør for jobb, ikke mindre. Kan godt ha småskittent hår i hestehale på jobben, men jeg går rett i dusjen hjemme før jeg møter min kjære. Det "styggeste" jeg går i hjemme er pene koseklær eller topp og skjørt. Tida vår ilag skal føles som en date. 

Ja forstår den tankegangen. Høres veldig hyggelig ut det😊

Er bare ganske fjernt fra egen livsførsel og tankegang. Vi er nesten litt motsatt på en måte. Vi omfavner hverdagene og pynter/stæsjer oss opp ved spesielle anledninger.

Men bare morsomt at man er så forskjellig 👍🏻

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hva tenker dere? 

Her går vi nakne eller i store, varme klær på vinteren..

Jeg bruker svært sjelden sminke og da selvfølgelig i anledning noe. Han sminker seg ikke for meg, så hvorfor denne forskjellen?

Uansett, så burde en voksen fyr se forskjell på om du sminker deg hver gang en venninne kommer eller hver eneste gang du møter hvem som helst bortsett fra ham.

En voksen mann ville vært takknemlig for en som er trygg nok i seg selv og forholdet til å ha det komfortabelt!

Anonymkode: 5e5ff...522

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg forstår både deg og samboeren. Hvis du alltid går litt ustelt hjemme og alltid stelt ute, så føles det litt som du ikke bryr deg om hva han synes. Samtidig som det er godt å gå usminket og med koseklær hjemme. Men det er ulike grader av komfortable klær. Hva med en mellomting? 

Anonymkode: bff05...b89

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg pynter meg for min mann ganske ofte ja, og også omvendt. Spesielt i helgene gjør vi oss tiltalende for hverandre selv om vi bare skal være hjemme. 

Jeg har aldri sminket meg så mye at det føles som en tung maske å bære, og har en god del kjoler som er både litt snertne og sexy og samtidig vil jeg påstå at de er mer behagelig å ha på enn linbukse/joggebukse. Han klager heller absolutt ikke om jeg dropper bh under, og gjerne trusa også, så det er jo vinn vinn også. Veldig behagelig, og mannen er strålende fornøyd. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner hva han mener, for jeg skifter aldri etter jobb for å ta på meg noe mindre fint, og slett ikke fjerner sminke(!). Det hadde ikke falt meg inn å ta på meg "styggere" klær når jeg kommer hjem. Jeg bruker ikke mye sminke, så kanskje derfor, og går i halvpent kontortøy (jeans er da verken veldig pent eller veldig ubehagelig?), og går jo ikke i noe som er ubehagelig slik at jeg ikke føler meg vel og ikke kan gjøre vanlig husarbeid og leke med barna. Bukse, skjorte og maskara liksom, skulle jeg dratt på meg joggebukser, tatt av øredobber og busta til håret fordi jeg var hjemme!? Mannen din er jo hjemme, og nå har han sagt i fra at han ikke setter pris på det. Jeg heier på han her, jeg. Kan du ikke dempe sminken til et nivå du holder ut med hele dagen, og gå i fine klær du liker på jobb?

Anonymkode: fcb1d...229

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hva tenker dere? 

Jeg skjønner mannen din godt. Her om dagen gikk kona i trange skinnbukser, en hvit t-skjorte og en fin grønn genserjakke utenpå på jobb. Da hun kom hjem var det rett i joggebuksa og collegegenseren. Må si jeg ble litt skuffet da...

Nå er jo ikke jeg noe bedre, joggebuksa kommet fort på når jeg passerer dørterskelen hjemme.

Anonymkode: 17668...a36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...