Gå til innhold

Fått jobbintervju, men fyller ikke kravene!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 21.40):

Hvis dem krever lappen så blir det for dumt å prøve å "snike" seg inn på intervju. Altså hvis førerkort står som "krav". Står det kun som "ønskelig", så er det noe annet. Da er det greit å prøve seg. Men det er klart, forskjell på om du mangler bare oppkjøring igjen, eller må starte på hele sulamitten fra begynnelsen av som tar flere måneder.

Anonymkode: f1499...64f

Sikkert mange som har det som "standard" krav uten at det strengt tatt er nødvendig. Som ts sier, det er sikkert større behov for lappen på dagtid.

Ingen vet hvor mange arbeidsgiver har å velge mellom. Er ts heldig får hun jobben uten lappen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 20.14):

Jeg har søkt på en jobb i institusjon som krever førerkort, men jeg har altså ikke førerkort. Jeg skrev ikke noe om dette i søknaden fordi jeg har tidligere opplevd å bli blankt avvist pga det. Jeg lurer litt på hvordan jeg kan formulere meg i intervjuet når jeg sier at jeg ikke fyller kravet? Jeg er veldig motivert til å ta lappen så fort som mulig, men har ikke hatt mulighet til det når jeg ikke har hatt jobb og inntekten til det. 

Anonymkode: 03d62...855

Du stiller på intervju, sier ikke noe om temaet dør de bringer det opp. Da sier du som sant er at du ikke har førerkort, men er motivert for å sette igang med å ta lampen, når du får intekt og penger til førerkort.

Får du avslag og er arbeidssøkende, så tar du temaet opp med NAV, og spør om de kan hjelpe deg med førerkort slik at du får jobb. (Er Nav i tvil om førerkort er avgjørende for om du får den typen jobb du søker så kan de jo snakke med arbeidsplassen du skal på intervju med). Tenk litt kreativt, og gjør godt inntrykk på intervjuet, så ordner det seg.

Anonymkode: 30cc3...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden søkte vi spesifikt etter en sjåfør for utkjøring av varer. Vi holdt bilen og det var godt betalt og gode arbeidstider. 

Tre av søkerne hadde ikke lappen, akkurat da hjalp det ikke med andre gode kvalifikasjoner ;) 

Anonymkode: 18c4e...b16

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med NAV og hør om de kan sponse deg med oppkjøringen så du får større sjanser for å få jobben 😊

Anonymkode: 9a00b...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 20.50):

TS: Jeg ser jo at det blir feil, og det er derfor jeg vil være åpen om det. Men som jeg skrev vil jeg starte med kjøretimer asap. Jeg øvelseskjører mye privat og er trygg i trafikken. Kan ikke se for meg at det tar veldig lang tid å få førerkort. Jeg hadde aldri søkt dagvakt i institusjon uten lappen. 

Øvekjør privat en gang hver kveld og ta teorikurs asap? Lappen tok jeg kjapt, og jeg var et skikkelig surrehue når jeg var 18. Alle greier det. 

Anonymkode: 871a5...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 20.14):

Jeg har søkt på en jobb i institusjon som krever førerkort, men jeg har altså ikke førerkort. Jeg skrev ikke noe om dette i søknaden fordi jeg har tidligere opplevd å bli blankt avvist pga det. Jeg lurer litt på hvordan jeg kan formulere meg i intervjuet når jeg sier at jeg ikke fyller kravet? Jeg er veldig motivert til å ta lappen så fort som mulig, men har ikke hatt mulighet til det når jeg ikke har hatt jobb og inntekten til det. 

Altså, men unnskyld meg: Hvis det er oppstilt et "må-krav" i utlysningen om at man må ha førerkort, så søker man ikke hvis man ikke har førerkort. Langt mindre går på intervju. Det blir bare kleint og pinlig for begge parter. 

Anonymkode: 22189...b2d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...