AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #1 Skrevet 23. august 2024 Jeg har en kollega som er «the one that got away”, og merker at jeg alltid havner tilbake til han (tanken om at jeg ønsker han). dette begynte for 14 år siden, jeg skulle gifte meg og han var keen. Siden da har han giftet seg og jeg er blitt singel. vi har en utrolig kjemi på alle måter. Han tok avstand fra meg da han giftet seg, noe som jeg kan forstå. Så snakkes ikke like ofte, men når vi møtes og skravler kommer tankene og følelsene tilbake. Hadde han ikke vært gift vet jeg det kunne blitt oss. Og angrer så på at jeg ikke grep sjangsen for 14 år siden. Noen med lignende historie? Anonymkode: 478b7...587 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #2 Skrevet 23. august 2024 Jeg greier aldri glemme ungdomskjæresten jeg aldri fikk pult. Vi var SÅ nære, men nei. Hun ville vente, og så tok det slutt. Gud, som jeg har fantasert på hvordan det kunne ha vært. Anonymkode: b66d4...9bb
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #3 Skrevet 23. august 2024 Jeg tror ofte disse gjør seg best i fantasien - for etter så lang tid har de bygd seg opp til noe de sjeldent kan leve opp til i virkeligheten. Anonymkode: e0dcd...4d3 6 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #4 Skrevet 23. august 2024 Nei. Spist er spist og eks er ens. Lett å tenke hva hvis, og om bare, men man går etter det man vil ha - nok. Anonymkode: 14fbe...539 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #5 Skrevet 23. august 2024 Han døde for to år siden. Var alltid en liten hva om, kanskje en dag.. nå er det bare en bunnløs sorg jeg ikke kan dele med noen. (Kompis av mannen) Anonymkode: e7bf9...0b7
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #6 Skrevet 23. august 2024 Kjæresten min da jeg var 15-18. Han var fantastisk, men jeg rota det til og var utro. Fikk dårlig samvittighet og slo opp. Han har hatt flere langvarige forhold siden (har sett det på facebook) men er barnløs. Jeg er gift og har to barn. Vi er 36 og 38 år. Tenker på han ofte, selv etter ca 20 år. Anonymkode: 2dd9f...73c
Bombasi Skrevet 23. august 2024 #7 Skrevet 23. august 2024 (endret) Det er veldig lett å dyrke en relasjon som aldri ble noe av. Er en form for hekt basert på en illusjon. Ønskedrøm. Der du har romantisert ihjel fortellingen alle veier om dere uten fokus på det som kan være negativt og det som kan gå galt. Skulle du da tilslutt ende opp med "the one" etter mange år på en slik hekt, så kan jeg love deg at ting hadde sett og følt annerledes ut, og han og dere ville ikke innfridd dine forventninger som har bygd seg opp over tid. Så den angeren du kjenner på trenger en realitetssjekk. Og ja, jeg har en slik illusjon selv som jeg kjenner på. Det er noe som grodde i meg etter at jeg ble enslig. Tror det er ensomheten som lager seg en alternativ virkelighet for å kompensere for tomrommet. Noen ganger er det godt å kjenne på illusjonen også, men jeg vet at det er et glansbilde som overhodet ikke ville innfridd fordi jeg har romantisert det såpass mye. Endret 23. august 2024 av Bombasi 5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #8 Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har en kollega som er «the one that got away”, og merker at jeg alltid havner tilbake til han (tanken om at jeg ønsker han). dette begynte for 14 år siden, jeg skulle gifte meg og han var keen. Siden da har han giftet seg og jeg er blitt singel. vi har en utrolig kjemi på alle måter. Han tok avstand fra meg da han giftet seg, noe som jeg kan forstå. Så snakkes ikke like ofte, men når vi møtes og skravler kommer tankene og følelsene tilbake. Hadde han ikke vært gift vet jeg det kunne blitt oss. Og angrer så på at jeg ikke grep sjangsen for 14 år siden. Noen med lignende historie? Anonymkode: 478b7...587 Les deg opp om noe som heter limerence. Anonymkode: 61de6...170 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #9 Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg greier aldri glemme ungdomskjæresten jeg aldri fikk pult. Vi var SÅ nære, men nei. Hun ville vente, og så tok det slutt. Gud, som jeg har fantasert på hvordan det kunne ha vært. Anonymkode: b66d4...9bb Høres ikke ut som dette er helt det samme? Du ønsker du fikk prøve å pule, mens resten her undrer på hvordan livet hadde blitt sammen med den andre personen. Det er jo ikke sammenlignbart i det hele tatt. Det finnes flere jeg har møtt i mitt liv som jeg potensielt kunne fått et bra kjæresteforhold til (og sexuelt). Men jeg har stort sett vært i forhold, og siden jeg er av den trofaste typen vil jeg aldri få vite. Trekker bare på skuldrene av det og går videre i livet- henger meg ikke så mye opp i det. Anonymkode: 50f3d...5aa 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå