Gå til innhold

Lysstyrken på pc skjermen er ikke like sterk lenger, hvorfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Åpnet opp pc'en min i dag og syns bildet var så mørkt, mye mørkere enn normalt. Så jeg forsøkte knappene på toppen av tastaturet for å øke lysstyrke, men de fungerte ikke lengre. Har jo to stk, en for å dempe og en for å øke, men nå funker ikke den som skal øke. Hvis jeg trykker på den så demper den også lysstyrken. Så da gikk jeg inn på innstillinger for å endre, og satt opp lysstyrken alt som gikk men skjermen er fortsatt mye mørkere enn den var før når den var på full styrke, da ble jeg jo omtrent blendet av lys. Hvorfor er det slik?

Anonymkode: eb4a4...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En del pcer har en lys sensor, baklyset skal automatisk justere seg etter lyset i rommet.

Om batteriet er under et vist nivå kan også lysstyrken bli redusert, for at batteriet skal holde lengre.
Mener også jeg har sett modeller som bare tillater høyeste nivå når strømkabel er koblet til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 21.32):

Nattmodus?.

Anonymkode: edd77...0b3

Har ikke på noe nattmodus/kveldsmodus så er nok ikke det. 

TBL12 skrev (På 23.8.2024 den 23.40):

En del pcer har en lys sensor, baklyset skal automatisk justere seg etter lyset i rommet.

Om batteriet er under et vist nivå kan også lysstyrken bli redusert, for at batteriet skal holde lengre.
Mener også jeg har sett modeller som bare tillater høyeste nivå når strømkabel er koblet til?

Åja, det var jeg ikke klar over at de har. Har hatt pc'er tidligere der man kun fikk høyeste lysnivå når den var tilkoblet strøm, men den jeg har nå er ikke sånn. Hadde nesten helt fullt batterinivå når jeg oppdaget at skjermen ikke var så lys som den var før.

Anonymkode: eb4a4...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...