Gå til innhold

Tror jeg har vært utbrent, men er tilbake til studier. Ekstremt sliten nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk gjennom 3 familiekriser på 2 år. Dødsfall som kom brått. Jeg bearbeidet ikke det, men jobbet hardt og mye istede for å ta del i sorgen. Jeg gjorde masse som ikke var bra for meg fordi jeg var i sjokk, slik som resten av familien. Men ting ble bedre etterhvert, og jeg jobbet mye da også. Da var jeg ny student, så jeg leste mye og ga alt. Så kom det et dødsfall til, og da nådde jeg virkelig veggen. Jeg hadde studert 150% og lærte at livet er utrolig sårt. Så jeg fikk angst og ble deprimert. Jeg ble derfor permitert fra studier, og fikk profesjonell hjelp. Men de siste månedene, så har ting gått veldig fremover og er tilbake til studier 100%. Jeg har startet om morningen og avsluttet om ettermiddagen. Slik at jeg nå får fritid og hvile, noe jeg ikke fikk før. Men i dag er jeg veldig sliten. Jeg føler meg egentlig litt småsyk. Verking i kropp, dårlig i magen, og generelt uvel. Jeg har opplevd kvalme på campus og dårlig mage. Det kan være angst, men jeg tror kroppen prøver å si i fra om noe. Fordi jeg er ekstremt sliten i dag. Jeg kommer nok til å ligge på sofaen hele kvelden. Jeg vet jeg må være ekstremt forsiktig nå. Det at jeg reagerer sånn, får meg til å tro at jeg kanskje har vært utbrent siden jeg merker det så fysisk nå som jeg slapper av. Står jeg i fare til å bli utbrent igjen om jeg holder dette tempoet jeg har nå? 

Anonymkode: efd78...579

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utbrent i en alder av 21 år? 

Dette handler nok mer at du ikke har utviklet robust nok psyke, og med de tidligere angst- og depresjonsdiagnosene du har fått behandling for så er det nok de som banker på døra igjen.

Anonymkode: c8c95...388

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette handler nok mer at du ikke har utviklet robust nok psyke, og med de tidligere angst- og depresjonsdiagnosene du har fått behandling for så er det nok de som banker på døra igjen.

Jeg er ikke 21 år. Jeg er 30 år... ts. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Man kan helt klart bli utbrent når man er 21, det handler ikke om alder! 

Anonymkode: af2e8...684

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg gikk gjennom 3 familiekriser på 2 år. Dødsfall som kom brått. Jeg bearbeidet ikke det, men jobbet hardt og mye istede for å ta del i sorgen. Jeg gjorde masse som ikke var bra for meg fordi jeg var i sjokk, slik som resten av familien. Men ting ble bedre etterhvert, og jeg jobbet mye da også. Da var jeg ny student, så jeg leste mye og ga alt. Så kom det et dødsfall til, og da nådde jeg virkelig veggen. Jeg hadde studert 150% og lærte at livet er utrolig sårt. Så jeg fikk angst og ble deprimert. Jeg ble derfor permitert fra studier, og fikk profesjonell hjelp. Men de siste månedene, så har ting gått veldig fremover og er tilbake til studier 100%. Jeg har startet om morningen og avsluttet om ettermiddagen. Slik at jeg nå får fritid og hvile, noe jeg ikke fikk før. Men i dag er jeg veldig sliten. Jeg føler meg egentlig litt småsyk. Verking i kropp, dårlig i magen, og generelt uvel. Jeg har opplevd kvalme på campus og dårlig mage. Det kan være angst, men jeg tror kroppen prøver å si i fra om noe. Fordi jeg er ekstremt sliten i dag. Jeg kommer nok til å ligge på sofaen hele kvelden. Jeg vet jeg må være ekstremt forsiktig nå. Det at jeg reagerer sånn, får meg til å tro at jeg kanskje har vært utbrent siden jeg merker det så fysisk nå som jeg slapper av. Står jeg i fare til å bli utbrent igjen om jeg holder dette tempoet jeg har nå? 

Dine symptomer høres ut som mine utbrent-symptomer. Men jeg ble ikke utbrent av sorg og overarbeid, men ettervirkninger av virus. Jeg har hanglet i over et år nå...

Anonymkode: 786b8...a0e

• Hjerte 2
Skrevet

For meg høres det ut som utbrenthet. Men at du er på bedringens vei. Selvom du føler deg frisk nå, så burde du være ekstremt forsikitg. Det er veldig lett å kjøre på når man føler man fungerer som normalt igjen, men det er sjeldent lurt. Jeg ville kanskje startet litt roligere og ikke rett på så mange timer. For nå sier kroppen din virkelig i fra i form av du føler deg kvalm, småsyk og må ligge på sofaen hele dag. Og det kan være at det bare er oppstart etter ferie, men du skriver du har hatt permisjon. Og med den historien du forteller her, så ville jeg vært ekstremt forsiktig. Dette høres for meg ut som utbrenhet. Prøv å heller start i det små nå i starten, og kjenn etter ❤️ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor leste du 21 år???

Anonymkode: 460b2...ea3

Skrevet

Jeg har tilsvarende symptomer når jeg er i en dyp depresjon. Får du fremdeles hjelp?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har tilsvarende symptomer når jeg er i en dyp depresjon. Får du fremdeles hjelp?

Jeg føler meg ikke deprimert nå. Det var jeg i høst og vinter. Nå føler jeg meg bare veldig sliten, i form av at jeg ikke klarer å spise, er kvalm, litt verking og uvell. Men kan ikke si jeg er deprimert, men bare veldig sliten kropp. Ikke så mye gærent med psyken nå. I vinter var jeg ganske psykisk syk med dyp depresjon og angst. Når jeg tenker tilbake, så skjønner jeg egentlig ikke hvordan jeg kom meg gjennom det. Jeg var hos DPS, før sommer og var det noen måneder. Men så skjedde det noe med psykologen. Så nå står jeg på venteliste til ny psykolog som skal vurdere om jeg fortsatt skal få hjelp. Jeg har ikke hørt noe siden juni. Ts

Skrevet

Må innrømme at jeg skummet raskt siden jeg har det litt travelt, men har du testet for kyssesyken? En venninne trodde hun var utbrent og var sykmeldt over en periode hvor hun knapt kom ut av sengen, men fikk etter hvert prøvesvar som viste at hun hadde hatt kyssesyken. 

Uansett god bedring! :) 

Anonymkode: 14666...0ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...