Gå til innhold

Hvor møtes, og hva gjøre, på daten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes noen stresser så med at man må finne på noe spesielt å gjøre på hver date. Selv har jeg en litt enklere tilnærming. Jeg tenker det viktigste er at man får pratet og lært hverandre å kjenne, og ikke blir "distrahert" av så mye annet. Jeg synes en perfekt første date er å møtes på en kafé. Andre date kan være på restaurant. Tredje og fjerde date hjemme hos hverandre til middag. På femte date kanskje man kan reise bort sammen, bare ta en helg på et koselig hotell. Og har man kommet så langt så tenker jeg det kanskje er på tide å bestemme seg for om man vil bli kjærester eller ikke. Hva med deg?

Anonymkode: 6df64...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må si meg enig.

hadde selv valgt å bare hatt en enkel rolig plass man kunne snakket, merker jo fort da om kjemien stemmer. 
typiske middagsdater o.l hadde fått meg stresset, hadde ikke klart å vært meg selv. Dog, sikkert min personlighet som bare syns det hadde blitt falskt🙂

Har personlig aldri vært på noen typisk date med middag osv. skulle jeg gjort det igjen så hadde det blitt med min eks🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker aktiviteter, for da får jeg le litt med dem, forhåpentligvis. Syns det er greit med noe fysisk å lene seg på som en samtale løsner og humor/kjemi/fysisk/gentleman tester. 

Men liker kafé, gå tur, restaurant også. Med riktig person blir sikkert de fleste dater vellykkede, og motsatt med feil person.

Men hadde ikke møtt dem hjemme så fort, om det var noen jeg aldri har møtt før 1 date, det er jo en komplett fremmed. Har ville blitt kjennt mellom slagene over CAM da muligens, for ellers blir det for brått og kleint for min del. Hjemme date kan jo bety at de forventer noe, å 3 få ganger er ikke nok til å sniffe om de er seriøse eller kjenne etter om jeg er det heller. 

Anonymkode: d5eb4...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir mye mye mer stresset av sde som har en liste over hva som passer seg for ulike antall dates :bond:

Første daten i en uformell seting, på en pub, kafe, eller lignende. Deretter tar man det som det kommer.

Anonymkode: 13c03...5f6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Synes noen stresser så med at man må finne på noe spesielt å gjøre på hver date. Selv har jeg en litt enklere tilnærming. Jeg tenker det viktigste er at man får pratet og lært hverandre å kjenne, og ikke blir "distrahert" av så mye annet. Jeg synes en perfekt første date er å møtes på en kafé. Andre date kan være på restaurant. Tredje og fjerde date hjemme hos hverandre til middag. På femte date kanskje man kan reise bort sammen, bare ta en helg på et koselig hotell. Og har man kommet så langt så tenker jeg det kanskje er på tide å bestemme seg for om man vil bli kjærester eller ikke. Hva med deg?

Det var tidlig å finne ut om man vil bli kjærester synes jeg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker egentlig en gåtur på første date, gjerne med en termos kaffe så man kan sette seg litt. Men jeg har hatt hjemmedate med totalt fremmed også, gått fint det også (er voksen og veldig selektiv og før han ble vurdert som potensiell hjemmedate tross ukjent sjekket jeg det meste med jobb, linkedin, proff, facebook, insta osv for å sjekke seriøsiteten)

Anonymkode: d4554...c1d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg liker egentlig en gåtur på første date, gjerne med en termos kaffe så man kan sette seg litt. Men jeg har hatt hjemmedate med totalt fremmed også, gått fint det også (er voksen og veldig selektiv og før han ble vurdert som potensiell hjemmedate tross ukjent sjekket jeg det meste med jobb, linkedin, proff, facebook, insta osv for å sjekke seriøsiteten)

Bra det gikk bra, men det er ikke bare seriøsiteten en må sjekke, det er om de er overgripere. Ikke at det er lett å finne ut av i det offentlige rom heller, men risikabelt å dra hjem til noen. 

De fleste overfall blir gjennomført av noen som står oss nær, men jeg tviler ikke på at apper hat gjort jobben lettere for de med kriminelle hensikter også å bli noen vi har nær. At det ikke blir tatt seriøst av politiet hjelper heller ikke. Overgrep er vanlig. 

Beklager for å være den som nevner det her i en trivelig tråd, men er bekymret for dem som setter seg i potensiell fare. Er ikke sikkert andre er like heldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bra det gikk bra, men det er ikke bare seriøsiteten en må sjekke, det er om de er overgripere. Ikke at det er lett å finne ut av i det offentlige rom heller, men risikabelt å dra hjem til noen. 

De fleste overfall blir gjennomført av noen som står oss nær, men jeg tviler ikke på at apper hat gjort jobben lettere for de med kriminelle hensikter også å bli noen vi har nær. At det ikke blir tatt seriøst av politiet hjelper heller ikke. Overgrep er vanlig. 

Beklager for å være den som nevner det her i en trivelig tråd, men er bekymret for dem som setter seg i potensiell fare. Er ikke sikkert andre er like heldige.

Ja jeg sier ikke at jeg anbefaler hjemmedate på første date. Men da ville jeg ikke blitt med en ukjent på fjelltur heller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ja jeg sier ikke at jeg anbefaler hjemmedate på første date. Men da ville jeg ikke blitt med en ukjent på fjelltur heller. 

Enig 😅 

Men må si jeg syns hjemmedater og fjellturer er koslig selv om det med fremmede føles/kanskje er risikabelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enig 😅 

Men må si jeg syns hjemmedater og fjellturer er koslig selv om det med fremmede føles/kanskje er risikabelt. 

Jeg hadde ikke gjort det i feks 20-30 årene. Å jeg styrer unna ALLE som kan se litt shady, spesielle, skumle eller at noe skurrer bare bitte litt…. Vet at overgripere kan være «uansett type» men noen sjanser må man ta innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde ikke gjort det i feks 20-30 årene. Å jeg styrer unna ALLE som kan se litt shady, spesielle, skumle eller at noe skurrer bare bitte litt…. Vet at overgripere kan være «uansett type» men noen sjanser må man ta innimellom. 

Ja, det er så vanskelig, må jo ta sjanser til tider for å nyte livet. 

Samme her med å styre unna 😅 Har en streng shady detektor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 17.40):

Mine første dater har vær: tur, kanotur, frisbeegolf blant annet. På andre date: padel, bysightseeingmed restaurantbesøk, skogstur, fornøyelsespark osv. Har også være på dater på kino, minigolf, billjard osv. Har ifte vært å spist på restaurant i tillegg til disse aktivitetene. Den beste første daten var kanotur. Men det handler om hvem man møter, og kjemi først og fremst. 

Anonymkode: fff3c...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...