Gå til innhold

Ny studie: Det "perfekte" antall sexpartnere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/forbruker/sex-og-samliv/i/LM4pnJ/dette-er-det-perfekte-antall-sexpartnere

For menn: 4-5 i løpet av livet, 2-3 tilfeldige, og debut 18-20 år.

For kvinner: 2-3 i løpet av livet, 1-2 tilfeldige, og debut 16-18 år.

Ja… da er det vel bare å kjøre debatt?

Eller, i kjent KG-stil, kanskje heller kjøre alle mulige tøvete bortforklaringer om hvorfor forskningen nok en gang "tar feil"…? 😄

Anonymkode: 3440c...698

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke enig. Har vært med ca 35-40 og har fortsatt en del nysgjerrighet i meg. ;)

M28

Anonymkode: d8f70...d8d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er dette det perfekte antallet? 

Spørreundersøkelse. Det var dette folk svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spørreundersøkelse. Det var dette folk svarte.

Så ingen forskning altså.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om noe i snitt er korrekt blir det likevel ikke nødvendigvis korrekt for hvert individ. Det vil det selvfølgelig ikke være. 

Om jeg hadde debutert 16 år gammel hadde det vært altfor tidlig for meg. Jeg var ikke klar for det da. Jeg kjenner også kvinner som ikke var klare før de var i 20- årene. 

Tilfeldig sex var aldri noe for meg, og å ha tilfeldig sex med 1-2 stk hadde jeg opplevd traumatisk og påtvunget, uansett hvor "ideelt" det liksom skal være. 

Om jeg hadde gitt meg på min tredje partner, skrekk og gru, det er den verste elsker jeg har opplevd i livet. (Nr 1 var fin, men det var ikke riktige følelser, nr 2 sykelig sjalu, nr 3... totalt destruktivt for en kvinne å ha sex med, bare å løpe.) 

Så forskning viser, som alltid, hva som gjennomsnittlig er best. Hva som individuelt sett er best kan forskning aldri vise. 

Skikkelig utført forskning tar ikke feil angående generelt, men den tar ofte feil angående hvert individ. Resultatene kan ikke følges som en fasit  

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 så langt i livet, ingen tilfeldige. Passer ok, likevel om jeg kunne tenkt meg å ha et ons bare for å ha gjort det. K 35

Anonymkode: 6ae82...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mattestykket går ikke opp, med mindre mange av de mennene ligger med hverandre. 
Snakker om dobbeltmoral, fremdeles er vi der at kvinner «skal ha» færre sexpartnere enn menn.

Anonymkode: e2075...c86

• Liker 11
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (14 minutter siden):

Så ingen forskning altså.

For slikt driver jo ikke forskere med… 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke pluss. Det perfekte antallet vurdert fra motsatt kjønn, individet eller andre? 

Anonymkode: 4a0da...3e4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er årsaken til at du mener det skal være et perfekt antall og at mennesker i dagens samfunn, hvor skilsmisse ikke er tabu, ekteskap ikke er nødvendig eller populært lengre, barn med flere partnere ikke er tabu, vi har prevensjon mot graviditet og flere medisiner mot sykdom, skal velge dette over glede i sine personlige liv og dekkene behov?

Jeg har hatt 2 stykker, begge var feil. Da har jeg kun 1 forsøk igjen, sjangsen for at han blir feil er gigantisk og større enn sjangsen for at det blir riktig. Dø kan han gjøre også, om han på magisk vis på tross av alle motbevis over mulige problemstillinger som kan oppstå er perfekt for meg og jeg for han. Er svaret da at mennesker skal være cølebat? 

Lukter sexisme, ragebait og sosial kontroll lang vei. 

Ser ingen foskningsgrunnlag stort nok for å forsvare disse tallene, spesielt ikke kun 2-3 for kvinner. Men tanke på hvor lite sexuelt fornøyd kvinner er på global basis, så kan en sikkert tenke at det ikke skal være viktig med flere når normalen er at kvinnelig sexualitet ikke betyr at kvinner burde oppleve orgasme engang, men hvem vil leve et utilfredsstillende liv med feil partner? Å hva om 3 stykker er utro? 

Stemmer for at dette er en bullshit tråd basert på en desperat vg artikkel. Useriøst.

Anonymkode: 69ea6...756

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskningen viser at kvinner dømmer antall sexpartnere mee enn det menn gjør, så kanskje du skal forholde deg til den også, eller nei, det vil du vel ikke, for du er jo ikke EGENTLIG opptatt av forskning. Men det visste vi jo.

Anonymkode: 6743a...245

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

https://www.vg.no/forbruker/sex-og-samliv/i/LM4pnJ/dette-er-det-perfekte-antall-sexpartnere

Eller, i kjent KG-stil, kanskje heller kjøre alle mulige tøvete bortforklaringer om hvorfor forskningen nok en gang "tar feil"…? 😄

Det er veldig sansynlig at folk med store problemer (spesielt kvinner) har mange sex partnere. Dette betyr ikke nødvendigvis at mange sex partnere gir store problemer.

Anonymkode: 76fe7...ad4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det mattestykket går ikke opp, med mindre mange av de mennene ligger med hverandre. 
Snakker om dobbeltmoral, fremdeles er vi der at kvinner «skal ha» færre sexpartnere enn menn.

Anonymkode: e2075...c86

Er det da også dobbeltmoral når en kvinne sier hun ikke vil ha en mann som er jomfru? er det menn som er problemet her også fordi de er okay med jomfruer?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er veldig sansynlig at folk med store problemer (spesielt kvinner) har mange sex partnere. Dette betyr ikke nødvendigvis at mange sex partnere gir store problemer.

Hvorfor har ikke menn problemer hvis de har hatt mange sexpartnere? Tror du kvinner digger at at det er økt sjanse for å få hpv som kan gi kreft?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor har ikke menn problemer hvis de har hatt mange sexpartnere? Tror du kvinner digger at at det er økt sjanse for å få hpv som kan gi kreft?

jeg sa spesielt kvinner, ikke bare kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

For slikt driver jo ikke forskere med… 😂

Du mener en spørreundersøkelse kan presenteres som forskning??😆😆😆🤡🤡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det da også dobbeltmoral når en kvinne sier hun ikke vil ha en mann som er jomfru? er det menn som er problemet her også fordi de er okay med jomfruer?

Kan godt bli kjæreste med en jomfru, om han er 25+, vi blir glade i hverandre og passer sammen.

Anonymkode: 69ea6...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Denne studien har som ofte svære metode problemer. Så hva vil diskutere? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...