Gå til innhold

Prior Kalkunfilet i stekepose, åpnet posen før steking..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg glemte helt at Prior kalkunfilet skulle stekes i stekeposen den ligger i! Jeg hadde en annen stekepose liggende som jeg la den i, men den er mye tynnere. Også åpner den seg ikke på slutten for å få stekeskorpe på. Har satt i steketermometer, for nå blir sikkert steketiden endret også. Noen tips her? Bør jeg åpne stekeposen helt mot slutten for å få stekeskorpe på? 

Anonymkode: 6e8d8...e79

Skrevet

Bare følg med og se, du kan grille den litt på slutten dersom du ikke får nok skorpe - det er så kjapt at den blir ikke tørr for det om. 

Anonymkode: 5d2c2...892

• Liker 1
Skrevet

Syns ikke de får skorpe uansett jeg. Er jo bare å ta den ut av posen og sette den inn igjen i noen min 

Anonymkode: 9c2ee...4b3

• Liker 1
Skrevet

Har gjort det samme. Brukte en annen stekepose, samme steketid, gikk helt fint. Får ikke stekeskorpe med originalposen heller, men saftig og godt blir det 👍

• Liker 1
Skrevet

Fres den i panna for litt skorpe og smak på slutten.

Tørk av med tørkepapir og bare fres raskt i olje på høy varme. 

Eller ta den ned litt og bruk smør, gjerne med litt salvie og sånt i, som du heller over med skje mens du har den i panna, for smak og farge.

Jeg pleier å sous vide kalkunfilet for at den da blir saftigst, men da ser det ut som et nitrist stykke fargeløst kjøtt etterpå, så da bruker jeg bare panna.

Anonymkode: fe4ae...9d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...