AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #1 Skrevet 23. august 2024 Til alle foreldre med spedbarn Jenta vår er straks 3 måneder, og har de siste ukene gått fra å sove sammenhengende gjennom flere timer om natten, med unntak av mating, til å våkne opp hyppig fordi hun trenger smokken (Fra rundt 02/03 og frem til 08/09 om morgenen - 4-5 ganger hver natt). Hun sovner igjen så fort smokken er i munn. Er det noen som har noen smarte tips for å redusere disse oppvåkningene? Leser at man kan slutte med smokk, men det gjelder kanskje de større barna, da det står at man skal forklare hvorfor osv. hehe alle tips mottas med stor takk! Anonymkode: 9f3bb...27a
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #2 Skrevet 23. august 2024 Her hjalp det for meg å tenke på kjøkkengulv-teorien. Tenk deg at du sover i senga di, men plutselig våkner du på kjøkkengulvet. Det vil være vanskelig å sovne igjen når du ikke er der du var. Samme med baby som sovner med smokk. Når baby mister denne smokken i løpet av natten, vil hun våkne uten det som hjalp hun med å sovne i utgangspunktet. Dette gjaldt i huset vårt og, men da var det puppen i stedet. Vi har nå begynt å lære baby med å sovne uten pupp (4 dager siden). Hun sov sammenhengende gjennom natten forrige natt. Poenget er at du burde prøve å la hun sove uten smokk hvis du vil unngå å måtte putte den i munnen i løpet av natten Anonymkode: a0af8...aa1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #3 Skrevet 23. august 2024 Vår er 1,5 år og kun i det siste har det blitt færre oppvåkninger om natta. Ingenting annet enn å bare la det gå over av seg selv har funket. Noen barn er bare sånn. Anonymkode: 9191f...717 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #4 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Her hjalp det for meg å tenke på kjøkkengulv-teorien. Tenk deg at du sover i senga di, men plutselig våkner du på kjøkkengulvet. Det vil være vanskelig å sovne igjen når du ikke er der du var. Samme med baby som sovner med smokk. Når baby mister denne smokken i løpet av natten, vil hun våkne uten det som hjalp hun med å sovne i utgangspunktet. Dette gjaldt i huset vårt og, men da var det puppen i stedet. Vi har nå begynt å lære baby med å sovne uten pupp (4 dager siden). Hun sov sammenhengende gjennom natten forrige natt. Poenget er at du burde prøve å la hun sove uten smokk hvis du vil unngå å måtte putte den i munnen i løpet av natten Anonymkode: a0af8...aa1 Det gir mening.:) Takk for svar. Hvordan går dere frem når dere lærer henne å sove uten pupp evt? Anonymkode: 9f3bb...27a
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #5 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det gir mening.:) Takk for svar. Hvordan går dere frem når dere lærer henne å sove uten pupp evt? Anonymkode: 9f3bb...27a Pappaen måtte begynne leggingen, jeg måtte holde meg langt vekk. Jeg går ut 10 ish min før legging da baby blir skikkelig lei seg når pappaen bærer hun vekk fra meg og inn på rommet. Også legger han hun i senga si og sitter ved siden av til hun sovner. Jeg hadde 0 tro på at det skulle funke da vi har ammet i søvn i 8 måneder, men det gikk som en drøm. Hun gråter og protesterer i 10-15 min før hun roer seg ned og sovner av seg selv Men hun er litt eldre enn din så mulig dette er vanskelig for dere Anonymkode: a0af8...aa1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #6 Skrevet 24. august 2024 Vi driver med det samme her. Plager meg egentlig ikke så veldig.. er vel 2-4 ganger om natten det kan skje. De gangene han sovner uten smokk så våkner han ikke utenom mat Anonymkode: 650b7...35e
snurk Skrevet 24. august 2024 #7 Skrevet 24. august 2024 Det er veldig vanlig at nyfødte sover godt om natten i starten også blir sønnen gradvis mer oppstykket. Det er gjerne en topp rundt 3-4 mnd og en rundt 7-8 mnd osv. Det er helt normalt at så små barn våkner om natten. Faktisk er det veldig viktig at babyer våkner hyppig om natten og dette er også grunnen for at smokk er anbefalt i forbindelse med å forebygge krybbedød. Du kan selvfølgelig avvenne smokk men jeg kan nesten garantere deg at babyen din kommer til å våkne like hyppig om natten uten smokk - bare at uten smokk så tar det lengre tid å få babyen tilbake til drømmeland 😅 1
kjærring Skrevet 1. september 2024 #8 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 16.19): Til alle foreldre med spedbarn Jenta vår er straks 3 måneder, og har de siste ukene gått fra å sove sammenhengende gjennom flere timer om natten, med unntak av mating, til å våkne opp hyppig fordi hun trenger smokken (Fra rundt 02/03 og frem til 08/09 om morgenen - 4-5 ganger hver natt). Hun sovner igjen så fort smokken er i munn. Er det noen som har noen smarte tips for å redusere disse oppvåkningene? Leser at man kan slutte med smokk, men det gjelder kanskje de større barna, da det står at man skal forklare hvorfor osv. hehe alle tips mottas med stor takk! Anonymkode: 9f3bb...27a smokker som lyser i mørket er gull. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #9 Skrevet 2. september 2024 Vår våknet 15-20 ganger om natten pga smokk da hun var rundt 2-3 mnd. Vi byttet til en større smokkestørrelse, og det hjalp veldig! Anonymkode: 0f89b...1c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå