Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette høres vel ut som et fjortis-problem, men hun nærmer seg 40.

Hun er vanligvis veldig hyggelig, men i de siste har det vært slitsomt å prate med henne. Hun har stadig "noe på gang", og er i fyr og flamme selv om de bare har chattet på Internett og mailet litt fram og tilbake, eller har tatt en kopp kaffe en gang sammen. Sist snakket hun om en mann i evigheter som hun nesten ikke hadde sett. Det er vanskelig for meg å involvere meg skikkelig i slike samtaler, jeg har mest lyst til å skrike ut at hun overdriver noe vannvittig, men vil jo ikke såre henne. Nå er det på'n igjen, men allerede etter to kaffe-treff (et hos ham) bekymrer hun seg for at det er for rotete hos ham. Å flytte sammen er jo ikke tema i det hele tatt, hun har vært der EN gang, hun har tre barn og flytter snart til ei ny leilighet sammen med dem. Hun er uansett ikke typen til å flytte sammen med noen uten et årelangt forhold.

Huff, måtte skrive av meg litt frust. Noen som er i lignende situasjoner???

Videoannonse
Annonse
Gjest Mamma Mø
Skrevet

Ja.

jeg har også en venninne som er forelsket mer eller mindre konstant, har hatt ørten forhold og fire samboerskap på sju år, og jeg må bare henge med i svingene på alle forholdets faser (også sluttfasen, som gjerne er vanskelig og tårevåt).

Jeg synes det er litt voldsomt å skulle involvere alle i nye forhold hele tiden, kan hun ike bare vente og se hvor det bærer hen først? Det er flere typer jeg bare har truffet en eller to ganger, for så aldri å se dem igjen.

MEN det er nå en gang sånn hun er, og rent bortsett fra dette er hun en topp jente! Så jeg prøver bare å ikke tenke så mye på det /la meg irritere, og har skrevet bak øret at jeg aldri skal gjøre det samme selv.....!

Synes du også bør prøve å overse det, hvis det er en venninne du setter pris på. Men det er lov (slik jeg har gjort flere ganger) å si på en pen måte at man vil snakke om noe annet, eller at vi venter og ser litt med den nye daten eller noe. Ikke vent til du skriker ut din frustrasjon, det gjør neppe noe godt for vennskapet...

Skrevet

høres akkurat ut som min venninne også det der...

Blir litt spak av og til ja!

Skrevet

Det kan jo være savnet etter en "spesiell", som får henne til å bli litt vel ivrig av og til.....Hvis hun er en så god venninne som du sier, får du bære over med henne en stund...kanskje finner hun en "prins" blant alle "froskene" etter hvert :ler:

Skrevet

Høres litt ut som bestekompisen til min samboer. Han har stadig nye damer som han prater om. Nye navn nevnes hver gang man treffer på han.

Skrevet

Hadde en slik venninne før i tiden. Slitsomt, og det ble vanskelig å ta henne seriøst, dessverre.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Huff, det tar visst aldri slutt dette...

Denne gangen insisterte jeg på å treffe han, siden jeg ikke orket å forholde meg til noen jeg ikke aner hvem er. Vi tok en kopp kaffe sammen, så nå vet jeg i alle fall hvem det er. Han virket da grei nok, men jeg reagerte mer på hvordan venninna mi oppførte seg. Ikke rart det går galt hver gang.

Hun er selv veldig tynn, og han var ganske kraftig, og dette hintet hun til flere ganger. De har allerede snakket om en hel drøss forskjellige "alvorlige" tema; hans forhold til venner (han har også en del venninner, noe hun nok har litt problem med. Antar at hun ikke har lagt skjul på det heller, for hun er veldig åpen), hans forhold til en kollega som han hjelper også privat siden de er naboer, har kjent hverandre i en årrekke og hun har personlige problemer (hun liker ikke at han delvis inkluderer henne i vennekretsen sin) og gjennom samboeren min fikk jeg i går kveld høre at de har snakket om utroskap og hva de synes om de/hvilke erfaringer de har. (Han var hjemme da hun ringte, jeg var ikke det). Nå var det visst krise fordi hun hadde sendt en tekstmelding som hun ikke hadde fått svar på (de sender mange og snakkes ofte).

Hva synes dere om denne oppførselen etter at man har kjent hverandrei ca. TO uker???

Gjest lurven
Skrevet

hun er litt usikker på seg selv kanskje...

Skrevet (endret)

Jeg ville ha gitt henne et par hint om at hun burde gi mannen litt pusterom og at det er bedre å ta ting litt med ro.

Forsøker du å skifte tema når hun snakker om ham hele tiden? Si til henne at du gjerne vil snakke med henne om andre ting også.

Endret av salsera
Skrevet

Dette hørtes ut som en usikker kvinne som blir for intens altfor fort og skremmer mennene ved å "kvele" dem.

Jeg skjønner at det er slitsomt å høre om hennes nye erobringer og like stromende forelskelser hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...