AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #1 Del Skrevet 23. august 2024 Jeg får stadig opp reklame for en hårtrimmer som fjerner pelsen under potene på hunder. Men skal disse hårene virkelig fjernes? Eller er det bare reklame for å selge trimmerne? Anonymkode: aeb81...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #2 Del Skrevet 23. august 2024 Det som stikker ut mellom putene kan du fint fjerne, det gjør ingen nytte, det er bare i veien. Anonymkode: 21cf1...705 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #3 Del Skrevet 23. august 2024 Vi klippet alltid pelsen mellom potene. Det som stakk utenfor da, ikke langt innimellom. Anonymkode: f7bea...1ed 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #4 Del Skrevet 23. august 2024 Hvis hunden har en sånn type pels hvor snøen klumper seg, så kan det være greit å trimme litt. Men ellers, nei Anonymkode: 04ded...a4a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #5 Del Skrevet 23. august 2024 gjør det kun om vinter når snøen danner klumper Anonymkode: db093...961 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #6 Del Skrevet 23. august 2024 Det kan være greit å fjerne på eldre hunder så gulvet ikke blir så glatt. Anonymkode: d907f...fd0 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #7 Del Skrevet 23. august 2024 Du klipper fint med en egnet saks. Kanskje mindre skremmende enn en trimmer. Lurt å venne hunden til å bli håndtert. Å klippe hårene mellom tæren gjør at de drar med seg mindre skitt inn og om vinteren kan det bli plagsomt med isklumper der. Anonymkode: 7d66a...897 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #8 Del Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg får stadig opp reklame for en hårtrimmer som fjerner pelsen under potene på hunder. Men skal disse hårene virkelig fjernes? Eller er det bare reklame for å selge trimmerne? Anonymkode: aeb81...9db Klipper på vinteren om det klabber mye, ellers ikke. Helt opp til deg selv å avgjøre. Anonymkode: 7a009...467 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 23. august 2024 #9 Del Skrevet 23. august 2024 Ingenting i veien med å klippe det vekk, men man må ikke. Jeg bruker saks som andre skriver. Ingen behov for noen spesiell barbermaskin, trenger ikke se ut som hun har vært hos hundefrisør. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #10 Del Skrevet 24. august 2024 Takk for mange svar! TS Anonymkode: aeb81...9db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 24. august 2024 #11 Del Skrevet 24. august 2024 (endret) Jeg pleide å trimme hårene under potene og mellom tærne litt. Ikke helt bort, men tok vekk lengden, så det ikke så lett satte seg isklumper i hårene der om vinteren. Dersom jeg ikke trimmet håret under potene, så stoppet hunden stadig vekk på tur og bet seg under potene og mellom tærne for å prøve og få vekk isklumper hele tiden. Om sommeren kortet jeg ned hårene under potene pga de samlet sand og søle som ble trukket med inn, hengende i de hårene. Jeg ville ikke barbert det helt vekk, i hvert fall ikke om vinteren, for det å ha litt pels der varmer jo potene litt og isolerer litt. Man risikerer at hunden blir kald på potene og fryser om man tar alt, innbiller jeg meg. Jeg brukte bare saks, ikke noen spesiell trimmer. Endret 24. august 2024 av Million 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #12 Del Skrevet 24. august 2024 Som over, og pelsen vil gi en viss beskyttelse mot skaresår mellom tredeputer og rundt klør. Enkelte hunderaser, slik som polarhunder, har både en egen pelstype under føttene og blodårer i beina som går så nært at blodet kjøles ned/varmes opp når det sirkulerer i beina. Det gjør at de tåler kulde bedre enn andre hunderaser, og det iser mindre mellom tær og tredeputer. De tåler selvfølgelig heller ikke for streng kulde og harde forhold, men bedre enn mange andre hunderaser. Langhårede raser som får ising mellom tredeputer og tær, må beskyttes, enten ved klipping, smøring eller sokker. De vil kunne ødelegge føttene sine hvis de springer med slik is, og det vil gi dem store smerter med lugging, sår, "neglbit" og feilstilling i tærne, fall og forstrekninger. (OBS; gummisokker er til bruk på grusvei og ikke på isføre, da de blir harde og glatte, og kan gi fall og forstrekninger i hofte og skuldre) Anonymkode: adcaf...8e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå