AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #21 Del Skrevet 24. august 2024 To oppvaskmaskiner. Aldri noe stående på kjøkkenbenken, alltid dønn ryddig. Det fungerer utmerket- selv med to tenåringer i hus. Anonymkode: 48e40...b02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #22 Del Skrevet 24. august 2024 Jeg har noe som ligner på dette. Samme prinsipp, og har fungert godt i over 20 år. https://torkestativ.no/ Anonymkode: 47edc...457 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #23 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 14.25): Ja, hva har dere investert i som gjør det lettere å holde orden hjemme eller bare livet litt bedre? her er det skotørker, system for å sortere klesvask. Skal bygge inn plassen under trappa for å få mer oppbevaring, og vurderer vegghengt tørkestativ, men usikker på om det er noe. vil gjerne høre hva dere andre har! Anonymkode: 8571c...a96 Har saks i allergi, så vi slipper å gå langt for å finne saks. Søpleposeruller i begge gangene, og på kjøkkenet. Slipper å gå ekstra og å lete. Kjøper toalettpapir i store sekker med forbruk for mer enn 6 mnd når vi først kjøper. Lagrer i bod. samme med vaskemidler, shampoo og dusjsåpe. Har god lagringsplass i bod. Skrive huskelapp på kjøkkenet når noe er nesten tomt/tomt. Der kan bara og føye til ting de mener de/ve trenger handle inn. Pakker ikke bort støvsugeren, den står i gangen og er klar til bruk der robot ikke tar daglig runder eller om noe søles. Tenke ri grunnen ikke over ting vi synes er praktisk men som andre ikke forstår at vi gjør. Anonymkode: d3b40...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #24 Del Skrevet 24. august 2024 Jeg er bare 160cm, og er funksjonshemmet. En god trappekrakk og en stor pølseklype, begge fra IKEA har gjort livet mye lettere. Hatt det i mange år nå, men så fornøyd. Kan ta ned til og med knuselige ting med den gode pølseklypen (er fra 365-merket på IKEA. Mener de selger den enda.) og jeg slipper å klatre. Om jeg må klatre så er det tryggere og lettere med en trappekrakk, enn en stol. Jeg har ikke så mye duppeditter. Ikke airfryer, toastjern, kun vanlig støvsuger osv, men jeg har en rist og beholder for å dampe grønnsaker i mikroen som blir brukt mye. Vet Tupperware har hatt før. Der jeg kjøpte har sluttet å selge den. Godt kjøp til 50kr. Feiebrett synes jeg også er genialt. Sånn med langt skaft, og brett. Perfekt å ta smule på kjøkkenet og sand i gangen. Slipper å ta frem støvsugeren så ofte. Anonymkode: 12443...414 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #25 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 8.44): Jeg har sånn stativ og eeeeelsker det. Bare heiser klesvasken opp og borte er den. https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/klesvask-og-stell/klespleie/torkestativer/torkestativ-013450/ Anonymkode: 09924...440 Har 2 sånne ved siden av hverandre. Geniale! Anonymkode: 21471...a82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #26 Del Skrevet 26. august 2024 Skotørker! Elsker å tørke barna sine sko og votter på et par timer på vaskerommet enn at de står på badet og bruker laaang tid, og bare er i veien. bygd igjen til et «rom» under trappa. har ikke overskap på kjøkkenet, eller høyskap på vaskerommet. Hvis ting ikke har plass så må noe ut. Når en ikke har plass til å oppbevare ting så kan en heller ikke ha det er min nye mantra. Og det å være ærlig med seg selv om hva en faktisk trenger, og kvitte seg med ting som er unødvendige. Mindre ting å oppbevare er lik mer orden! mitt beste tips er å skaffe en mann som liker å rydde🤣🤣 det er det som holder mest orden hos meg Anonymkode: 0647c...109 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #27 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 14.46): Vi hadde alt mulig av slike praktiske duppeditter og slikt før, men det eneste som hjalp var å kutte ut en god del eiendeler og heller sette sko til tørk på tynn rist på badegulvet siden det er varme der. Vi har ikke støvsugere, kjøkkenmaskiner, blendere, skotørkere, og kastet ut alle unødvendige ekstra skap for vi oppdaget at det var lettere å samle seg opp all verdens ting når vi ikke hadde oversikt i skapene. Derimot har vi endret mye på rutinene. En ting inn, en ting ut. Legge ting på plass med en gang. Alle ting ha et fast hjem. Endre på hvordan vi bretter og folder klær og annet tøy slik at vi ser hva vi har. Vi lar ikke oppvask stå i flere dager eller ting ligge og flyte lenger. Henger opp mopp kost og brett på fast sted, alle sko er på et fast sted, alle kabler og ledninger til telefon, pc etc på fast sted. Hobbysaker ryddes alltid bort på fast sted og vi begrenser tidsbruken slik at vi ikke sitter med en hobby i mange timer og ikke gidder å rydde det på plass etterpå fordi det er så sent og vi skal fortsette i morgen. Bordet brukes til alle måltider, besøk og andre ting også, så vi er nødt til å ha rutiner på alt. Anonymkode: 89cfd...57a Høres stressende ut å henge slik i stroppen til alle tider. Anonymkode: 9f7e7...58d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #28 Del Skrevet 27. august 2024 Skittentøyskorver som vi sorter i på både bad og soverom. Kurvene er en størrelse som gjør at en full kurv = en vask. På badet er det en til håndkler, en til undertøy og en til klær. På soverommet: undertøy, klær, hvitt, ull/fint. De har ikke nøyaktig de samme vi bruker lenger, men disse er lignende: https://www.clasohlson.com/no/Oppbevaringskurv-Neat,-gra,-resirkulert-plast/p/44-8001-4 Har håndtak så bærer hele kurven inn på vaskerommet, og lar den stå der til klærne er tørre og skal bæres tilbake igjen. Sparer så mye tid på å sortere ut av en stor kurv, det er kjempedeilig. Anonymkode: 30af9...93f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #29 Del Skrevet 27. august 2024 En rompedildo. Anonymkode: b1a08...ee8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #30 Del Skrevet 28. august 2024 Hvorfor er det upraktisk med overskap på kjøkkenet? Ser flere som har nevnt at de ikke har overskap, og at det er praktisk. Planlegger nytt kjøkken nå, og jeg har tenkt å ha overskap. Det er vel tungt i lengden å måtte bøye seg ned for å ta fram fat, glass og kopper hele tiden? Anonymkode: c49ff...f48 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 28. august 2024 #31 Del Skrevet 28. august 2024 Jeg prioriterer at gulvflatene er lett å støvsuge og vaske. Det vil si at jeg bruker kurver i dusj i stedet for baderomshyller med bein. Jeg har ingenting stående på gulvet, bortsett fra et stort 100liters boss spann som jeg kan bruke til å kaste store og små ting i med 100l svarte boss sekker i. Selg, legg i bod eller kast det du ikke har plass til. Legg alt du må ha inn i skuffer og skap. Minst mulig synlig. Såpe dispenser med sensor isdetenfor løs såpe. Sikkert mange flere ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #32 Del Skrevet 29. august 2024 Vi er en familie på 4, to barn i barneskolealder. Ting som skotørker, tørketrommel, og et system for sortering av skittent tøy (jeg har 4 store kurvet, det er 60° vask, 40° lyst, 40° mørkt og 30° ull/fin) er et must. Små kurver på badet med klær til barna som de bruker nå. Men jeg vil ikke engang kalle det forbedring eller ting som gjør livet lettere, dette er jo så minimum, i en familie med barn. Av ting som gjorde livet mitt enklere er: Quooker. Tandemskap på kjøkkenet. Brødbakemaskin. Philips trådløs støvsuger. Elbil. Hjemmekontor. Elektriske markiser. Anonymkode: fc9e5...d00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #33 Del Skrevet 30. august 2024 Vi er mange i huset, så alle har egne skittentøysdunker på rommet sitt. Spesielle ting som håndklær, finklær, ull ol må de legge i egne bokser på vaskerommet. Alle vasker, tørker, bretter og legger eget tøy på plass fra ca 13-14-års alder. Anonymkode: b1b75...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #34 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 2.47): «Ryddekasse» i stua for minstemann på 4 år. Der rydder vi oppi alle leker som befinner seg på stua og kjøkkenet, så ryddes hele kassa på plass lørdag-søndag. Anonymkode: cecfe...6f7 Vent... Rydder ikke ungen deres opp lekene sine hver kveld...? Anonymkode: 61272...8a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå