AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #1 Del Skrevet 23. august 2024 Ja, hva har dere investert i som gjør det lettere å holde orden hjemme eller bare livet litt bedre? her er det skotørker, system for å sortere klesvask. Skal bygge inn plassen under trappa for å få mer oppbevaring, og vurderer vegghengt tørkestativ, men usikker på om det er noe. vil gjerne høre hva dere andre har! Anonymkode: 8571c...a96 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #2 Del Skrevet 23. august 2024 Vi hadde alt mulig av slike praktiske duppeditter og slikt før, men det eneste som hjalp var å kutte ut en god del eiendeler og heller sette sko til tørk på tynn rist på badegulvet siden det er varme der. Vi har ikke støvsugere, kjøkkenmaskiner, blendere, skotørkere, og kastet ut alle unødvendige ekstra skap for vi oppdaget at det var lettere å samle seg opp all verdens ting når vi ikke hadde oversikt i skapene. Derimot har vi endret mye på rutinene. En ting inn, en ting ut. Legge ting på plass med en gang. Alle ting ha et fast hjem. Endre på hvordan vi bretter og folder klær og annet tøy slik at vi ser hva vi har. Vi lar ikke oppvask stå i flere dager eller ting ligge og flyte lenger. Henger opp mopp kost og brett på fast sted, alle sko er på et fast sted, alle kabler og ledninger til telefon, pc etc på fast sted. Hobbysaker ryddes alltid bort på fast sted og vi begrenser tidsbruken slik at vi ikke sitter med en hobby i mange timer og ikke gidder å rydde det på plass etterpå fordi det er så sent og vi skal fortsette i morgen. Bordet brukes til alle måltider, besøk og andre ting også, så vi er nødt til å ha rutiner på alt. Anonymkode: 89cfd...57a 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #3 Del Skrevet 23. august 2024 Robotstøvsuger! Anonymkode: efbde...92d 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 23. august 2024 #4 Del Skrevet 23. august 2024 En tømrer😎 6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #5 Del Skrevet 23. august 2024 Robotstøvsuger, et trådkurvstativ med store kurver som fungerer som skittentøyskurv(er, hvor man sorterer med en gang), skotørker, liten håndstøvsuger, silikonsmekker til barnet, tørketrommel, induksjonsplatetopp, smartlys med dimming og varmepumpe. Og ikke minst: gode vaner. Rydder ting opp med det samme, en liten rydderunde hver kveld før vi voksne legger oss. Rutiner på hva som gjøres når. Bruktmøbler/bruktkupp så det ikke er så farlig om noe blir ødelagt av en smårolling med tusj, en hund som spyr, eller en gjest som knuser et vinglass. Anonymkode: 1fa42...988 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 23. august 2024 #6 Del Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi hadde alt mulig av slike praktiske duppeditter og slikt før, men det eneste som hjalp var å kutte ut en god del eiendeler og heller sette sko til tørk på tynn rist på badegulvet siden det er varme der. Vi har ikke støvsugere, kjøkkenmaskiner, blendere, skotørkere, og kastet ut alle unødvendige ekstra skap for vi oppdaget at det var lettere å samle seg opp all verdens ting når vi ikke hadde oversikt i skapene. Derimot har vi endret mye på rutinene. En ting inn, en ting ut. Legge ting på plass med en gang. Alle ting ha et fast hjem. Endre på hvordan vi bretter og folder klær og annet tøy slik at vi ser hva vi har. Vi lar ikke oppvask stå i flere dager eller ting ligge og flyte lenger. Henger opp mopp kost og brett på fast sted, alle sko er på et fast sted, alle kabler og ledninger til telefon, pc etc på fast sted. Hobbysaker ryddes alltid bort på fast sted og vi begrenser tidsbruken slik at vi ikke sitter med en hobby i mange timer og ikke gidder å rydde det på plass etterpå fordi det er så sent og vi skal fortsette i morgen. Bordet brukes til alle måltider, besøk og andre ting også, så vi er nødt til å ha rutiner på alt. Anonymkode: 89cfd...57a Enig i minimalisme altså, men hvordan blir livet lettere uten støvsuger og kjøkkenmaskin? Lager dere ikke hjemmelaget mat? Jeg synes robotstøvsuger er undervurdert, selv hvor mye positivt jeg har hørt trodde jeg liksom ikke på det før jeg fikk en selv, men må ha stasjon og tømme seg selv. Ellers synes jeg også at skotørker er fantastisk, hjelper jo også på om man vil redusere antall eiendeler, siden man ikke trenger masse ekstra sko i tilfelle noen er våte. Har takhengt tørkestativ, elsker det! Tørker fortere oppunder taket og tar ikke gulvplass. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #7 Del Skrevet 23. august 2024 Do som vasker meg etter jeg har gjort nr 2. Robotstøvsuger. Store rom med få møbler. 12 meter garderobeskap som jeg rydder i hvert år. Tørrmopp til å dra over gulvet. Vinylgulv og ikke parkett som vi hadde tidligere, så mye enklere å holde rent. Anonymkode: e81ec...305 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #8 Del Skrevet 23. august 2024 Isbitmaskin. Gjør verken livet ryddigere eller mer ordentlig, men jeg digger iskaldt vann med isbiter. Anonymkode: 6a095...3f3 2 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 23. august 2024 #9 Del Skrevet 23. august 2024 Airfryer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #10 Del Skrevet 24. august 2024 Tak-/vegghengt tørkestativ! Helt gull! Fjernstyrt lys og varme via mobilen, samt foreldrekontroll på nettilgangen. Ingen overskap på kjøkkenet. Kun ett høyskap, resten benk og skuffer. «Ryddekasse» i stua for minstemann på 4 år. Der rydder vi oppi alle leker som befinner seg på stua og kjøkkenet, så ryddes hele kassa på plass lørdag-søndag. Anonymkode: cecfe...6f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #11 Del Skrevet 24. august 2024 Flere skittentøyskurver. Har på soverom og begge bad. Det går på gulvet/stol hvis ikke. Tar med største kurven som er på badet, går til de andre rommene og fyller oppi fra de andre, så i vaskemaskinen/sorteres. Tørrmopper gulvet oftere og støvsuger 1-2 ganger i uken. Har hund som røyter mye, støvsugerposen fylles fort. Så går heller daglig over med tørrmopp, samler opp håret og kaster. Anonymkode: 2d9fc...92a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #12 Del Skrevet 24. august 2024 Gode oppbevaring løsninger. Har flere hobbyer og dette tar plass. Elsker minimalisme men det funker ikke for personer med flere hobbyer da gjelder god oppbevaring. Ellers er skotørker helt fantastisk når mann har barn. Som voksen er det svært skjeldent et behov men vår brukes nesten vær dag om vinteren. Airfryer, bruker den mye. Dyson supersonic hårføner. Den får håret til å tørke fortere med minimal slitasje og frizz. Den er dyr men så vært det. Bruker mye mindre tid på hårtørking og håret ser nesten alltid bra ut med minimal anstrengelse. Stort mikrofiber håndkle for håret. Redusert frizz, tar til seg mye vann i forhold til tykkelse. Gode kofferter med lav egenvekt og kvalitetshjul. Dette har gjort reise så mye mer behagelig. Sekk fra pacsafe. De selger sekker, vesker, slings osv med tanke på å redusere risikoen for lommetyver. Det er veldig gode gjennomtenkte produkter vi har begynt å bruke på reise. Tracker. Har sånne små trackere jeg bruker til å kunne tracke tingene mine, som bilnøkkel, bagasje osv. Veldig praktisk. Elektrisk tannbørste. Renere tenner hat jeg aldri hatt. Shampo bar. Tar liten plass på badet, varer lenge, gir gode resultat men det beste av alt. Regnes ikke som flytende i håndbagasjen på fly. Sånne pose drikke flasker fra playtapus. Når de ikke brukes kan de rulles opp og tar knapt plass. Enkle å ha med inn i konserter å fylles med vann fremfor disse upraktiske plast koppene. Også enkel å ha med i håndbagasje på reise. Anonymkode: c5306...1f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronterte Skrevet 24. august 2024 #13 Del Skrevet 24. august 2024 Jeg er litt gammeldags. Jeg liker å holde på med ting. Jeg mopper gulvet, støvsuger og har en normal ovn til å steke ting i. Jeg tørker støv og rett og slett koser meg med de tingene. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #14 Del Skrevet 24. august 2024 Smart-belysning inne og ute, som går av og på av seg selv, eller kan styres fra app. To stekeovner, med wifi, slik at jeg kan regulere temperatur fra telefon, sjekke kjernetemperatur, etc. Varmepumpe, utrolig godt å slippe å styre med fyring eller panelovner, ha jevn og god varme, eller kjøling om sommeren. Dobbel vask og dobbel dusj på vårt bad. Dyson hårføner, skånsom og veldig effektiv. Kullsyremaskin, sparer oss både for handleturer og penger. Elektronisk lås, som automatisk låses opp når telefonen er nærme nok. Vegghengt tørkestativ, slipper stygge stativ som står utover, og å pakke det frem og tilbake Appstyrt solskjerming, utvendige screens. Vedlikeholdsfritt, stilrent, tar alt sollys, holder møblene pene Fiber og omni mesh sett (nettforsterker), gjør at nettet er lite sterkt i hele huset, og at flere kan se på video, være i videomøter etc, samtidig. Google chrome i flere rom, mye over er styrt av det. Jeg ber den gjerne lese nyheter på badet på morgenen, er jeg på kjøkkenet og ønsker endret belysning så ber jeg den om det, eller om å justere stekeovnen opp 50 grader, eller om å se hvem det er som ringer på (videoringeklokke). Spille musikk, eller en podcast. Eller om jeg sitter i sofaen og vil ha solskjermingen på et vindu opp. Har også wifitilkobling på en rekke annet utstyr, som brannalarm og kameraer, grillen, tannbørsten.. som gjør ting litt enklere. Anonymkode: 17d27...32e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #15 Del Skrevet 24. august 2024 Vi tørker alt av t-skjorter hengende på kleshengerne. For det første tar det mindre plass på det vegghengte tørkestativet vårt, og for det andre så sparer vi sykt mye tid på å henge opp/rydde opp klesvasken. Det vegghengte klesstativet på vaskerommet har virkelig vært en lifesaver. Slipper å ha det jævlige klesstativet stående rundt, syns det er så stygt og upraktisk. Tar stor plass 😂 Anonymkode: 17528...010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #16 Del Skrevet 24. august 2024 Kvitta meg med mye ting. Gir bort det jeg ikke bruker. Så mye lettere å holde det ryddig da. Robotstøvsuger. Har fast tid og dager den går. Kildesortering i gangen. Jeg har stor gang. Jeg går gjennom skuffer og skap ofte. Jeg har noen rot skuffer som jeg skal klar å bli kvitt til slutt. Så jeg går igjennom dem slik at jeg blir kvitt noe for hver gang. Bruker jeg det ikke så kast. Anonymkode: 2ea8f...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #17 Del Skrevet 24. august 2024 Her er det Sodastream maskinen som gjør at jeg ikke trenger å handle Farris. Og kaffetrakteren, varmepumpen som holder det varmt her oppe så lenge det ikke er alt for kaldt ute. Her er det hverken wifi på annet enn pc ,mobil og tv. Anonymkode: 8bf46...369 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #18 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Vi tørker alt av t-skjorter hengende på kleshengerne. For det første tar det mindre plass på det vegghengte tørkestativet vårt, og for det andre så sparer vi sykt mye tid på å henge opp/rydde opp klesvasken. Det vegghengte klesstativet på vaskerommet har virkelig vært en lifesaver. Slipper å ha det jævlige klesstativet stående rundt, syns det er så stygt og upraktisk. Tar stor plass 😂 Anonymkode: 17528...010 Sorry at jeg spør dumt men hvordan ser den ut? Kunne du lagt ved et bilde? Anonymkode: e9cdb...5a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #19 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tak-/vegghengt tørkestativ! Helt gull! Anonymkode: cecfe...6f7 Tilgi meg for at jeg avsporer litt: Hvordan type har du og er det vanskelig å montere? Anonymkode: f8abd...2b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #20 Del Skrevet 24. august 2024 Jeg har sånn stativ og eeeeelsker det. Bare heiser klesvasken opp og borte er den. https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/klesvask-og-stell/klespleie/torkestativer/torkestativ-013450/ Anonymkode: 09924...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå