Gå til innhold

Hva koster abbonement på f.eks. sector alarm eller verisure i måneden?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ulempen er at selskapene ikke gir ut verken bilder eller film fra kameraene. Så om man vil sjekke om alt er i orden mens man er på ferie, hjelper de ikke til. Og kall meg paranoid, men det jobber mye rart i enkelte av selskapene. Selskapene lover at ingen ser på opptakene med mindre noe har skjedd, men nja.. 

Problemet med innbrudd er at selv om de varsler, så gjør de ingenting med det. En mobilvekter bruker så lang tid at tyven er borte når hen kommer frem. Og om tyven fortsatt er der, gjør vekteren fortsatt ingenting utover å ringe til politiet. 

Den ene fordelen er at ved ankomst av vekter og tyven er der, vil tyven mest sannsynlig løpe og stjeler mindre enn om det ikke kommer noen. Men de fleste innbrudd er over før vekteren kommer og da blir tjenesten man betaler for så smal at den ikke er verdt pengene. 

Jeg har koblet alt av lys (inne og ute) til bevegelse oppdaget på kamera. Så om noen går rundt huset mitt og jeg ikke er der, går alt på 100%. Bortsett fra utelysene som går opp til 10000% og i praksis er flere små soler som lyser opp absolutt alt. Har et opptak av en katt som ble fanget av lyset og ble skremt. Tror den løper enda. 

Anonymkode: c6225...a59

Vi har egne kameraer i tillegg, med opptak. Videoringeklokke, og tre kameraer rundt i huset. Har husdyr, så vil følge litt med. Men som beskrevet, vi sover jo, vi bader, vi lar telefonen ligge i veska når vi spiser middag, vi er i møter +++. Derfor en stor sikkerhet å ha alarmbyrå i tillegg. 

Jeg er mest bekymret for brann, da varsler de direkte, det var en sak for noen år siden der det ikke ble gjort, og det gikk hardt utover alarmselskapet. 

Anonymkode: eafd4...6e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har egne kameraer i tillegg, med opptak. Videoringeklokke, og tre kameraer rundt i huset. Har husdyr, så vil følge litt med. Men som beskrevet, vi sover jo, vi bader, vi lar telefonen ligge i veska når vi spiser middag, vi er i møter +++. Derfor en stor sikkerhet å ha alarmbyrå i tillegg. 

Jeg er mest bekymret for brann, da varsler de direkte, det var en sak for noen år siden der det ikke ble gjort, og det gikk hardt utover alarmselskapet. 

Da er dere veldig godt dekket. Det er noen få scenario hvor et selskap er bedre enn eget anlegg, spesielt mtp brann. Men igjen, de varsler ikke før et innbrudd er i gang og selv da bruker de tid på å forsøke å få tak i eier og vurdere om de skal sende vekter. Som også kan bruke lang tid.. eget anlegg varsler før innbruddstyven har kommet i gang og kan iverksette tiltak før tyven har kommet frem til døren.

Synes kost / nytte / tillit til selskapene ble altfor dårlig til selskapene for å bruke flere hundre kroner i måneden.

Saken du nevner er vel brannen i Asker hvor Securitas ble varslet men brukte lang tid på å forsøke å få tak i eier (som lå bevisstløs på gulvet). Da de til slutt varslet brannvesenet var det alt for sent. Det ble vel en høy erstatning der.

Verisure gjorde noe lignende med meg, alarmen gikk i flere soner og de ringte meg for å spørre om de skulle sende vekter. Ehh, ja, hva er det jeg betaler dere for? Nei, siden det hadde vært flere falske alarmer pga en katt tidligere ville de spørre om det var greit de ikke rykket ut.. operatøren var ærlig nok til å si at de hadde satt meg på listen over adresser som skulle sjekkes ut når vekteren var i området, dersom jeg ikke hadde svart på telefonen. 

Da var det takk for meg 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kun om man ikke ser på kamera hva som utløste alarmen.

Brenner det på kjøkkenet så ringer de rett til brannstasjonen. 

Bare det at de bruker lang tid på å rykke ut / varsle videre om de ikke ser hva som har utløst alarmen.. jeg kunne vurdert en slik tjeneste om de varslet brannvesenet med eneste gang, uten opphold. En brannalarm skal ikke gå av seg selv, om det ikker er noen hjemme. En boligeier som ikke er hjemme har ikke bedre forutsetninger for å analysere årsaken enn et selskap som har plassert kamera og sensor i stuen til vedkommende. Allikevel ringer de og spør.. :)

Skrevet

mener vi betalte rundt 599 ,- i mnd. for et par år siden. Sa opp til slutt. Da fikk vi tilbud om redusert pris, men fortsatt dyrt. Etter noen uker fikk jeg tlf. fra en litt høyere i systemet.(som han selv sa) han kunne da tilby 6 mnd gratis og "ansattpris" etter dette. Husker ikke om det var 199,- eller 299,- Og det var ikke for en periode men fast pris. Jeg sa "sorry, den kunne dere kommet med før, nå har vi brukt penger på vårt eget system!"

Når man har vært kunder lenge og de bare setter prisen opp-opp-opp, og ikke kan gi et godt tilbud når man spør så kan de ha det så godt.
Dette var verisure.

Anonymkode: c5008...30d

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Tomme hermetikkbokser stablet med snubletråd for tjuvene?

Anonymkode: de6ca...12b

Uansett må du ha wifi, så man kan like gjerne betale en engangssum for røykvarslere og kameraer og installere selv. Du sparer penger på det. 

Skrevet

Da er dere veldig godt dekket. Det er noen få scenario hvor et selskap er bedre enn eget anlegg, spesielt mtp brann. Men igjen, de varsler ikke før et innbrudd er i gang og selv da bruker de tid på å forsøke å få tak i eier og vurdere om de skal sende vekter. Som også kan bruke lang tid.. eget anlegg varsler før innbruddstyven har kommet i gang og kan iverksette tiltak før tyven har kommet frem til døren.

Synes kost / nytte / tillit til selskapene ble altfor dårlig til selskapene for å bruke flere hundre kroner i måneden.

Saken du nevner er vel brannen i Asker hvor Securitas ble varslet men brukte lang tid på å forsøke å få tak i eier (som lå bevisstløs på gulvet). Da de til slutt varslet brannvesenet var det alt for sent. Det ble vel en høy erstatning der.

Verisure gjorde noe lignende med meg, alarmen gikk i flere soner og de ringte meg for å spørre om de skulle sende vekter. Ehh, ja, hva er det jeg betaler dere for? Nei, siden det hadde vært flere falske alarmer pga en katt tidligere ville de spørre om det var greit de ikke rykket ut.. operatøren var ærlig nok til å si at de hadde satt meg på listen over adresser som skulle sjekkes ut når vekteren var i området, dersom jeg ikke hadde svart på telefonen. 

Da var det takk for meg 🙂

Merker ikke så mye til de pengene. Er som sagt brann som er hovedårsaken til at vi har det. Samt at noen andre blir varslet dersom det er noe, for eksempel når vi er på et fly i 9 timer. 

I tillegg går jo eget system helt ned når strømmen går, mens alarmselskapet går over på nødløsning. 

Her er alarmen utløst flere ganger på grunn av katter. Enten tar vi telefonen og bekrefter alt ok. Ellers så rykker de ut om de ikke får tak i oss, en stor trygghet. 

Skrevet

Bare det at de bruker lang tid på å rykke ut / varsle videre om de ikke ser hva som har utløst alarmen.. jeg kunne vurdert en slik tjeneste om de varslet brannvesenet med eneste gang, uten opphold. En brannalarm skal ikke gå av seg selv, om det ikker er noen hjemme. En boligeier som ikke er hjemme har ikke bedre forutsetninger for å analysere årsaken enn et selskap som har plassert kamera og sensor i stuen til vedkommende. Allikevel ringer de og spør.. :)

Nettopp fordi alarmen sikkert i 99% av tilfellene går fordi folk lager mat eller fyrer i peis. 

Tar man ikke telefonen ser de hva som skjer. Ser de noe mistenkelig ringer de brannsentral direkte. Ser de ikke noe sender de vekter. 

Synes dette er en stor sikkerhet sett mot at en nabo må se noe før noe skjer, da har gjerne brannen fått ulme lenge. 

Gjest issoras
Skrevet
On 8/25/2024 at 11:05 AM, AnonymBruker said:

En brannalarm kan gå av seg selv uten at noen er hjemme, jo. De er visst mer utsatt for "feilalarm" på sommeren. Endringer i temperatur, støv, luftfuktighet, pollenartikler kan utløse disse optiske alarmene. 

Brannalarmen gikk en gang av hos oss mens vi sov. Fant aldri årsaken. 🤷‍♀️

Det er spinndyrt med feilaktig brannutrykning så jeg er glad de ringer for å si det sånn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...