Gå til innhold

Hva koster abbonement på f.eks. sector alarm eller verisure i måneden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva får man i den pakken?

Anonymkode: 4862f...e6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verisure. 338 kroner i måneden. Vi har:

2 kamera/sensorer

3 magnetkontakter

4 røykvarslere

2 vanndetektorer

1 sirene, 1 kontrollpanel, 1 nøkkelboks

Anonymkode: e8397...780

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

2 kamera/sensorer

3 magnetkontakter

4 røykvarslere

2 vanndetektorer

Kostet det noe å få det installert?

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kostet det noe å få det installert?

Jeg mener det var 990 kroner for installasjon den gang vi startet. Det er kampanjer på dette av og til

Skrevet

Jeg betaler 449 i mnd, har også kamera ved døra + sensorer, kamera inne og røykvarslere. Veldig fornøyd og sover godt om natta!

Anonymkode: 714dd...1c9

Skrevet

Billigere å sette opp sitt eget system

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (5 timer siden):

Billigere å sette opp sitt eget system

Tomme hermetikkbokser stablet med snubletråd for tjuvene?

Anonymkode: de6ca...12b

• Liker 3
Skrevet
On 8/23/2024 at 2:27 PM, AnonymBruker said:

2 kamera/sensorer

3 magnetkontakter

4 røykvarslere

2 vanndetektorer

Sector Alarm her. 598 kr i mndn for:

5 kamera/sensorer

12 magnetkontakter

9 røykvarslere (seriekobling) 

3 vanndetektorer

1 nøkkelboks

2 kontrollpanel

Forrige eier som fikk det installert så vet ikke prisen der. 

Skrevet

Hva det koster når du signerer er en ting. Hva det koster når du ringer for å si opp er noe annet. I mitt tilfelle hadde verisure helt magisk muligheten til å halvere prisen. Veldig rart siden de ikke hadde det da jeg spurte om reduksjon noen uker før. 

Det + de ringte meg for å spørre om de skulle rykke ut til utløst alarm når ingen var hjemme gjør at slike selskaper aldri skal få pengene mine igjen. 

Kjøpte to kamera + magnetsensor til dør og aktuelle vindu på egen hånd. Får jeg varsel ringer jeg en nabo eller rett til politiet. Det er raskere enn at en mobilvekter på runden sin skal kjøre 5 mil i fartsgrensen og konstatere innbrudd når hen til slutt kommer frem. En vekter kommer uansett ikke til å stanse et bekreftet pågående innbrudd eller følge etter en innbruddstyv. 

Spar pengene og fiks selv er mitt tips: https://www.prisjakt.no/product.php?p=7157530

Anonymkode: c6225...a59

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva det koster når du signerer er en ting. Hva det koster når du ringer for å si opp er noe annet. I mitt tilfelle hadde verisure helt magisk muligheten til å halvere prisen. Veldig rart siden de ikke hadde det da jeg spurte om reduksjon noen uker før. 

Det + de ringte meg for å spørre om de skulle rykke ut til utløst alarm når ingen var hjemme gjør at slike selskaper aldri skal få pengene mine igjen. 

Kjøpte to kamera + magnetsensor til dør og aktuelle vindu på egen hånd. Får jeg varsel ringer jeg en nabo eller rett til politiet. Det er raskere enn at en mobilvekter på runden sin skal kjøre 5 mil i fartsgrensen og konstatere innbrudd når hen til slutt kommer frem. En vekter kommer uansett ikke til å stanse et bekreftet pågående innbrudd eller følge etter en innbruddstyv. 

Spar pengene og fiks selv er mitt tips: https://www.prisjakt.no/product.php?p=7157530

Hvorfor skulle det koste noe å si opp med mindre man har bindingstid?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 14.22):

Og hva får man i den pakken?

De selskapene der selger falsk trygghet.....om alarmen går så risikerer du at det går 30-40 min før vekter kommer. Jeg har brukt forskjellige selskaper med KUN dårlige erfaringer når noe skjer. Det en kan gjøre er å koble alarmen direkte til ditt lokale brannvesen, da får du virkelig valuta for pengene. Du kan jo google de selskapene og lese deg opp på hva tidligere kunder sier, svært få er fornøyd med tjenesten.

Anonymkode: 6b161...bba

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det vi betaler for er at det alltid er noen på vakt, som umiddelbart kan se inn i huset. Om det er brann, eller innbrudd, så varsler de umiddelbart. 

Vi har også satt opp privat, slik at vi kan se innom huset når vi vil. Men vi er jo unna telefonen i perioder, sover, på stranden, med mer. Så da er det greit å vite at noen likevel melder nødsentralene umiddelbart om noe skjer. 

Anonymkode: eafd4...6e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De selskapene der selger falsk trygghet.....om alarmen går så risikerer du at det går 30-40 min før vekter kommer. Jeg har brukt forskjellige selskaper med KUN dårlige erfaringer når noe skjer. Det en kan gjøre er å koble alarmen direkte til ditt lokale brannvesen, da får du virkelig valuta for pengene. Du kan jo google de selskapene og lese deg opp på hva tidligere kunder sier, svært få er fornøyd med tjenesten.

Anonymkode: 6b161...bba

Kun om man ikke ser på kamera hva som utløste alarmen.

Brenner det på kjøkkenet så ringer de rett til brannstasjonen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tomme hermetikkbokser stablet med snubletråd for tjuvene?

Anonymkode: de6ca...12b

Nei

Hele eiendommen er kameraovervåket med kameraer som gir skikkelige bilder, noe de 2 tilbyderne nevnt her ikke gir. 

I tillegg har vi full overvåkning inne når vi er vekke, leietaker har for sin del an eiendom samt inne (dette er satt opp slik at vi ikke får hverandre bilder)

Seriekobling, selvfølgelig, på brann varsling og detektorer.

• Nyttig 1
Gjest issoras
Skrevet

Hehe, kommer HELT an på hva slags forhandlingsposisjon du er i. Vi betalte 550 kroner for sector alarm. Da jeg ringte etter mange år som trofast kunde og ba om å få rabatten fra fagforening var det heeelt umulig, det var bare for nye kunder og jeg kunne ikke få annen pris. 

Så jeg gikk over til Homely for 199 kroner måneden. Da jeg sa opp Sector ringte Sector og kunne også tilby samme pakke som Homely (flere alarmer) for 199 kroner måneden. 🙄 Dette skjer med mange andre, de prøver å tyne høyest mulig pris fra deg. 

Verisure og Sector har også samarbeidet om pris. Så du bør heller konfrontere de med prisen fra Homely og spørre om de kan matche. På en god dag kan de det, hvis du ønsker alarm fra den type useriøs prissetting da. 

Gjest issoras
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det var ikke det hun sa. Men når du sier opp vil Verisure plutselig tilby deg en lavere pris. De satser på at de fleste kundene ikke er prisbevisste og aksepterer en rimelig høy pris. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som issoras skrev. Selskapene er dømt for prissamarbeid og har til tider ekstremt gode marginer på en tjeneste som reelt sett er ganske dårlig. Så når man sier opp avtalen de har 50% margin på, vil de heller ha 5% margin enn ingenting. Det er noe surt med å ikke stole på et selskap som skal stå for tryggheten din. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det vi betaler for er at det alltid er noen på vakt, som umiddelbart kan se inn i huset. Om det er brann, eller innbrudd, så varsler de umiddelbart. 

Vi har også satt opp privat, slik at vi kan se innom huset når vi vil. Men vi er jo unna telefonen i perioder, sover, på stranden, med mer. Så da er det greit å vite at noen likevel melder nødsentralene umiddelbart om noe skjer. 

Ulempen er at selskapene ikke gir ut verken bilder eller film fra kameraene. Så om man vil sjekke om alt er i orden mens man er på ferie, hjelper de ikke til. Og kall meg paranoid, men det jobber mye rart i enkelte av selskapene. Selskapene lover at ingen ser på opptakene med mindre noe har skjedd, men nja.. 

Problemet med innbrudd er at selv om de varsler, så gjør de ingenting med det. En mobilvekter bruker så lang tid at tyven er borte når hen kommer frem. Og om tyven fortsatt er der, gjør vekteren fortsatt ingenting utover å ringe til politiet. 

Den ene fordelen er at ved ankomst av vekter og tyven er der, vil tyven mest sannsynlig løpe og stjeler mindre enn om det ikke kommer noen. Men de fleste innbrudd er over før vekteren kommer og da blir tjenesten man betaler for så smal at den ikke er verdt pengene. 

Jeg har koblet alt av lys (inne og ute) til bevegelse oppdaget på kamera. Så om noen går rundt huset mitt og jeg ikke er der, går alt på 100%. Bortsett fra utelysene som går opp til 10000% og i praksis er flere små soler som lyser opp absolutt alt. Har et opptak av en katt som ble fanget av lyset og ble skremt. Tror den løper enda. 

• Nyttig 1
Skrevet

Er man kunde hos ett av de så bør man ringe det andre og innhente tilbud. Husk da å si at man er kunde hos det andre selskapet, og at man ønsker å bytte grunnet pris. Når man får skriftlig tilbud tar man dette tilbudet til sin egen leverandør, som automagisk finner ut at de kan sette ned prisen hundreogørten prosent.

Anonymkode: 4fb88...12f

Gjest issoras
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Er man kunde hos ett av de så bør man ringe det andre og innhente tilbud. Husk da å si at man er kunde hos det andre selskapet, og at man ønsker å bytte grunnet pris. Når man får skriftlig tilbud tar man dette tilbudet til sin egen leverandør, som automagisk finner ut at de kan sette ned prisen hundreogørten prosent.

Anonymkode: 4fb88...12f

Dette holder ikke med Verisure og sector, for de har så høye priser at de bare legger seg noen tiere under hverandre. Eksempel hos oss, sector nektet å sette ned prisen fra 550, Verisure tilbød 520... 

Du må komme med pris fra Homely eller andre med lav pris. Da kan de brått tilby 199... 

Skrevet

449 hos Verisure for 3 etasjer med sensorer, kameraer, røykvarslere og integrasjon med Yale Doorman.

(Har forhandlet ned prisen flere ganger, på tide med ny runde med å si jeg skal bytte til Homely!)

Det er mye penger jeg kunne ha spart ved å sette opp eget system, men jeg har en ustabil ex og har også opplevd å våkne til en fremmed mann som klatret inn gjennom balkongen min. Betaler derfor gjerne for "tryggheten" med skallsikring, å være koblet direkte til alarmstasjon, SOS-varsel fra mobil, stille SOS-varsel fra panel, og Verisure-klistremerker på vinduer og ved dører. Billigere forsikring også.

(Bonus at jeg jevnlig får snakke med hyggelige mennesker på alarmstasjonen når jeg lager mat og brannalarmen går. 😂)

Anonymkode: c82d2...2d7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...