Gå til innhold

Sterilisere meg eller ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har sterilisert seg her, har dere angret?

Jeg har to barn fra før og min samboer har 2 fra før også. Jeg er 36 og føler meg egentlig ferdig med barn. Jeg ønsker også å slutte med prevensjon. 
Men jeg er redd for å angre på valget. 

Anonymkode: b525b...24c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her er det vesentlig om du er mann eller dame. For menn er det et mye mindre inngrep enn for damer. 

Anonymkode: 0e8dc...f0a

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

her er det vesentlig om du er mann eller dame. For menn er det et mye mindre inngrep enn for damer. 

Anonymkode: 0e8dc...f0a

Jeg er dame.

• Liker 1
Skrevet

Trodde dere skjønte jeg var dame når jeg skrev at jeg var dame når jeg skrev jeg vil slutte med prevensjon, men det kan også være kondom.. så skjønner dere😁😅

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke i samme situasjon som deg, ettersom at jeg er frivillig barneløs, men jeg har ikke angret. Det var en enorm lettelse for meg etter det var gjennomført. 

Likevel vil jeg nok heller råde til at mannen heller steriliserer seg, rett og slett fordi jeg plukker opp tvilen du sitter med. Om man er usikker på om man vil angre, så gjør man ikke noe så drastisk, for kvinner så er det ikke reversibelt, men det er det for menn. 

Anonymkode: cc667...9f8

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg er ikke i samme situasjon som deg, ettersom at jeg er frivillig barneløs, men jeg har ikke angret. Det var en enorm lettelse for meg etter det var gjennomført. 

Likevel vil jeg nok heller råde til at mannen heller steriliserer seg, rett og slett fordi jeg plukker opp tvilen du sitter med. Om man er usikker på om man vil angre, så gjør man ikke noe så drastisk, for kvinner så er det ikke reversibelt, men det er det for menn. 

Føler meg egentlig ganske sikker på å ikke få flere barn. Hvordan var det å sterilisere seg, smerter eller eventuelt bivirkninger?

Skrevet

Vil ikke han sterilisere seg? Mye enklere og billigere. 

Anonymkode: 804c9...d21

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg er dame.

La mannen gjøre det. Som min mann sa: nå har du tatt ansvaret for prevensjon alltid, nå er det min tur til å ta ansvar!

Anonymkode: b0cf7...586

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Den synes jeg din samboer skal ta. 

Ellers: jaydesse hormonspiral er super duper bra 😊 Veldig lite hormoner, fastlegen setter inn og ut. 

Anonymkode: 5c3b1...984

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Føler meg egentlig ganske sikker på å ikke få flere barn. Hvordan var det å sterilisere seg, smerter eller eventuelt bivirkninger?

De sier jo at luftsmertene egentlig er det verste, for det er et veldig enkelt og lite inngrep. Hos meg ble det derimot oppdaget masse endometriose og en del arrvev, så jeg slett med en del smerter i buken i 3-4 uker etterpå. Jeg har ikke opplevd noen bivirkninger, med unntak av problemer med søvn den første uken, pga narkosen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den synes jeg din samboer skal ta. 

Ellers: jaydesse hormonspiral er super duper bra 😊 Veldig lite hormoner, fastlegen setter inn og ut. 

Kan den føles under samleie? Har hatt det før og da kunne han kjenne litt stikk 🙈

Skrevet

Mannen har fordelen med at dersom ting skulle ryke mellom dere, så er det mulig å reversere.

Tenk deg nøye om. Dette er ikke tiden for veldedighet :gruppeklem:❤️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan den føles under samleie? Har hatt det før og da kunne han kjenne litt stikk 🙈

Det vet jeg ikke.
Min mann har aldri klaget, og han er langt over gjennomsnittet godt utstyrt. Jeg har fått tre barn da, og er høy, så har sikkert en relativt stor livmor som den ligger dypt inni. 🤪

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Samboeren min har kjent tråden hos kvinner som har hatt spiral, men ikke hos alle kvinner han har ligget med, som har spiral. Det varierer nok fra person til person. 

Skrevet

Hva med å betale for å fryse ned egg/sperm i noen år frem til dere er sikre?

Skrevet

Hvis du som dame steriliserer deg så kan du fortsatt få barn senere, det er bare en litt mer avansert prosess fordi du da må gjennom IVF. 

Anonymkode: 282f2...8c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvis du som dame steriliserer deg så kan du fortsatt få barn senere, det er bare en litt mer avansert prosess fordi du da må gjennom IVF. 

Hun er 36 og har to barn, det er veldig tvilsomt at hun plutselig blir så desperat etter en attpåklatt at hun vil gidde dette. 

Sterilisering kan sikkert være bra det. Jeg vurderte det selv, men så leste jeg skrekkhistorier (her inne) om tidlig overgangsalder og andre plager, og la ideen på hylla. Du bør gjøre grundig reseach iallfall :)

Anonymkode: d90d0...e89

Skrevet

Du kan fremdeles ta ut egg fra eggstokkene om du vil ha flere barn senere. Det er bare egglederne som klippes.

Har ikke sterilisert meg, men har fjernet eggleder og eggstokk på den ene siden pga gjentagende cyster. Operasjonen er tilsvarende som kikkhullsoperasjon. Lett operasjon der du blir sendt hjem samme dag. 

Anonymkode: 720e6...045

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hun er 36 og har to barn, det er veldig tvilsomt at hun plutselig blir så desperat etter en attpåklatt at hun vil gidde dette. 

Sterilisering kan sikkert være bra det. Jeg vurderte det selv, men så leste jeg skrekkhistorier (her inne) om tidlig overgangsalder og andre plager, og la ideen på hylla. Du bør gjøre grundig reseach iallfall :)

Man kommer ikke i overgangsalderen av å kutte eggledere. Om man fjerner alt så er det mer greier , men det er vel ikke det TS snakker om her. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror du bør gjøre bedre research.

Anonymkode: 5ef1c...853

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...