Gå til innhold

Kvalm i 2-3 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har siden slutten av juni sånn ca, vært av og på kvalm gjennom dagen, er noe bedre nå, før våknet jeg kvalm på morningen. Skal nevnes at fra mai til august så bodde jeg i et Øst Eutopeisk mat, så kan væte noe jeg har fått der. Kanskje magesår/matforgifitning?

Nå er jeg i Norge og kvalmen er noe bedre, men kommer ennå om jeg trener(høyere puls), drikker mye kaffe. Blir bedre om jeg spiser.

Helt vanvittig irriterende, kan jeg ha ødelagt noe i magen? 

Anonymkode: ca6a3...743

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva du skulle ha ødelagt i magen. Mye kan ordne seg ;) Du må gå til legen og fortelle om dette. Det kan godt være gastritt eller magesår. Du blir nok henvist gastroskopi. Generelt blir man veldig raskt bra når man får en protonpumpehemmer hvis det er gastritt. 

Anonymkode: 59e78...b3b

Skrevet

Oppdatering.

Mye bedre nå, holder meg sterk mat og ALT av koffein og kaffe og brus. Høres det som ut gastritt? 

Skrevet

Høres ut som en tur til legen hadde vært lurt. Vi vet ikke hva som eventuelt feiler deg.

Anonymkode: 6f47c...566

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som en tur til legen hadde vært lurt. Vi vet ikke hva som eventuelt feiler deg.

Anonymkode: 6f47c...566

Har ikke tid nå, og hva kan fastlegen gjøre da? Er jo bare bilder og sånn rør inni magen som kan bekrefte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke tid nå, og hva kan fastlegen gjøre da? Er jo bare bilder og sånn rør inni magen som kan bekrefte.

Fastlegen henviser til gastroskopi :) Fastlegen kan også skrive ut resept på protonpumpehemmer, men du må ta gastroskopi først. 

Skrevet

Fastlegen henviser til gastroskopi :) Fastlegen kan også skrive ut resept på protonpumpehemmer, men du må ta gastroskopi først. 

Ja, sant! Men magen min er jo mye bedre nå, etter jeg kuttet ut de nevnte tingene. Så er jo rimelig sikker på at det er syre relatert/gastritt. Er det allikevel nødvendig og sjekke opp da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, sant! Men magen min er jo mye bedre nå, etter jeg kuttet ut de nevnte tingene. Så er jo rimelig sikker på at det er syre relatert/gastritt. Er det allikevel nødvendig og sjekke opp da?

Det er ikke så lurt å bruke dette forumet til dette. Det er kun legen som kan svare deg på hva som er lurt og om det burde undersøkes nærmere😊

Anonymkode: 88904...9f4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gastritt går nok ikke bort av å bare ikke drikke kaffe. Det reduserer kun symptomene.

Skrevet

Gastritt går nok ikke bort av å bare ikke drikke kaffe. Det reduserer kun symptomene.

Av det jeg har lest må man holde seg unna koffein, syre og sterk mat, og alt det har hjulpet meg. MÅ det brukes piller for og få vekk gastritt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du har alltid tid til å ta helsen din på alvor. Hva er det kg kan hjelpe deg med da? Vi er ikke leger og har ikke lov til å utgi oss som dette.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...