AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #1 Skrevet 23. august 2024 Ja, det er spørsmålet mitt, skjønner ikke hva det skal bety i praksis for leier, hvorfor er det en fordel for leieboer i forhold til vanlige utleieboliger (uten?) vaktmester ? Hva er det vaktmestere kan forventes gjøre for leieboere (som utleier ikke måtte gjort om det ikke var vaktmester) ? Er det noe jeg ikke har fått med meg ? Anonymkode: acd10...91e
Gothard Skrevet 23. august 2024 #2 Skrevet 23. august 2024 (endret) Jeg synes det er ok å ha en vaktmester jeg kan kontakte ved mindre problemer i leiligheten. Endret 23. august 2024 av Gothard
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #3 Skrevet 23. august 2024 Gothard skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er ok å ha en vaktmester jeg kan kontakte ved mindre problemer i leiligheten. Hva slags mindre problemer er det vi snakker om, som en kan forvente at vaktmester fikser, som en ikke ville forventet av utleier fikset om det ikke var vaktmester ? Anonymkode: acd10...91e
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #4 Skrevet 23. august 2024 Har jeg også lurt på. Kanskje det bare er lagt til på lista for å ha en unnskyldning til høyere leiekostnader... Anonymkode: e11b9...491
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #5 Skrevet 23. august 2024 Hos oss slipper vi beboere å tenke på vask av fellesarealer, plenklipping og snømåking da dette tas av vaktmester. Vektertjenesten kan låse oss inn hvis vi mister nøkkel. Anonymkode: 39fa5...05e 3
Hoppetaujenta Skrevet 23. august 2024 #6 Skrevet 23. august 2024 Går ut ifra at de som har dette også får et skriv om hva dette innebærer for deres del. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #7 Skrevet 23. august 2024 Hoppetaujenta skrev (4 minutter siden): Går ut ifra at de som har dette også får et skriv om hva dette innebærer for deres del. Ikke alle hus har ei Hoppe. Vaktmester og vektertjenester er tjenester som kjøpes inn. Man bestiller og betaler for det man vil ha. Utleier slipper å være den første leier kontakter, samtidig er det klart hva leier kan kontakte vaktmester om. Når det i tillegg er vektertjenester, så ville jeg blitt mer skeptisk. Hvorfor er der vekter som passer på? Er der mye sosialklientell i området som lager utryggheten? Hva skal vekteren gjøre, sjekke en gang i døgnet, flere ganger i døgnet? Sist men ikke minst, hvem betaler de ekstra kronene vekter og vaktmester koster? Leieboer til sjuende og sist vil jeg tro? Skeptisk! Anonymkode: 33681...e79
Gothard Skrevet 23. august 2024 #8 Skrevet 23. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hva slags mindre problemer er det vi snakker om, som en kan forvente at vaktmester fikser, som en ikke ville forventet av utleier fikset om det ikke var vaktmester ? Anonymkode: acd10...91e Vanskelige lyspærer jeg ikke ønsker å prøve å skifte selv, problemer med dørhåndtak, mange ting jeg foretrekker at noen som er ansatt for å gjøre det tar seg av. Jeg er klar over at mange av de tidligere vaktmesteroppgavene nå er noe man må overlate til de med sertifisering/ og eller utdannelse. Men jeg setter allikevel pris på å ha en vaktmester tilgjengelig for alle disse andre småtingene som er litt i overkant for meg uten profesjonell hjelp, men litt for lite til å tilkalle håndverker. Endret 23. august 2024 av Gothard
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå