Gå til innhold

Hva betyr det når det står at en leiebolig har "Vaktmester-/vektertjeneste"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er spørsmålet mitt, skjønner ikke hva det skal bety i praksis for leier, hvorfor er det en fordel for leieboer i forhold til vanlige utleieboliger (uten?) vaktmester ? Hva er det vaktmestere kan forventes gjøre for leieboere (som utleier ikke måtte gjort om det ikke var vaktmester) ? Er det noe jeg ikke har fått med meg ? 

Anonymkode: acd10...91e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg synes det er ok å ha en vaktmester jeg kan kontakte ved mindre problemer i leiligheten.

Endret av Gothard
Skrevet
Gothard skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er ok å ha en vaktmester jeg kan kontakte ved mindre problemer i leiligheten.

Hva slags mindre problemer er det vi snakker om, som en kan forvente at vaktmester fikser, som en ikke ville forventet av utleier fikset om det ikke var vaktmester ?

Skrevet

Har jeg også lurt på. Kanskje det bare er lagt til på lista for å ha en unnskyldning til høyere leiekostnader... :D

Anonymkode: e11b9...491

Skrevet

Hos oss slipper vi beboere å tenke på vask av fellesarealer, plenklipping og snømåking da dette tas av vaktmester. Vektertjenesten kan låse oss inn hvis vi mister nøkkel.

Anonymkode: 39fa5...05e

• Liker 3
Skrevet

Går ut ifra at de som har dette også får et skriv om hva dette innebærer for deres del. 

• Nyttig 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (4 minutter siden):

Går ut ifra at de som har dette også får et skriv om hva dette innebærer for deres del. 

:nikke: Ikke alle hus har ei Hoppe. 

Vaktmester og vektertjenester er tjenester som kjøpes inn. Man bestiller og betaler for det man vil ha. Utleier slipper å være den første leier kontakter, samtidig er det klart hva leier kan kontakte vaktmester om. 

Når det i tillegg er vektertjenester, så ville jeg blitt mer skeptisk. Hvorfor er der vekter som passer på? Er der mye sosialklientell i området som lager utryggheten? Hva skal vekteren gjøre, sjekke en gang i døgnet, flere ganger i døgnet? 

Sist men ikke minst, hvem betaler de ekstra kronene vekter og vaktmester koster? Leieboer til sjuende og sist vil jeg tro? 
Skeptisk!

Anonymkode: 33681...e79

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hva slags mindre problemer er det vi snakker om, som en kan forvente at vaktmester fikser, som en ikke ville forventet av utleier fikset om det ikke var vaktmester ?

Vanskelige lyspærer jeg ikke ønsker å prøve å skifte selv, problemer med dørhåndtak, mange ting jeg foretrekker at noen som er ansatt for å gjøre det tar seg av.

Jeg er klar over at mange av de tidligere vaktmesteroppgavene nå er noe man må overlate til de med sertifisering/ og eller utdannelse. Men jeg setter allikevel pris på å ha en vaktmester tilgjengelig for alle disse andre småtingene som er litt i overkant for meg uten profesjonell hjelp, men litt for lite til å tilkalle håndverker.

Endret av Gothard

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...