Gå til innhold

Hvordan gå fra nattevakt på ene jobben til dagvakt på den andre og ny nattevakt etterfulgt av dagvakt igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg har omskolert meg og forsøkt å komme meg bort lenge. Dette var min eneste reelle sjanse. Jeg måtte hoppe på muligheten. Nå vil jeg gjøre det beste ut av situasjonen. Takk for gode innspill. Jeg tenker i utgangspunktet å dra rett hjem for å sove etter dagvakt så jeg får noen timer på øyet og sove ekstra mye de dagene jeg har mulighet til det, men har dere noen anbefalinger om hvordan jeg lettest kan være fokusert på dagvakt etter nattevakt? 

Anonymkode: afb97...052

Du får be om ulønnet perm eller ta ut feriedager som du forhåpentligvis har tilgode, om du har avspasering så kan du be om å bruke disse før du slutter. 

Anonymkode: a3380...8e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du klarer deg med minimalt søvn noen dagen i uka. Det er jo bare en liten periode. 

Jeg jobber langvakter fra 07.30 til 21.30, og har ofte kjørt direkte til nattevakt i nabokommunen. Sover i pausene. Det går helt fint. 

Anonymkode: 9cb03...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det går, men mest trolig blir du sliten og vil gjøre arbeidet ditt dårligere noe som ikke er bra. Det mest normale er å starte når du er ferdig med oppsigelse tida 

Anonymkode: 1605f...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du har vel prøvetid i den nye jobben? 
Er så i underskudd på søvn etter å ha jobbet natt, at du ikke gjør en forsvarlig jobb, så vil jeg påstå at du står i fare for å miste den nye jobben. 
Arbeidsmiljøloven og hviletid er du i konflikt med, helsepersonells pålegg om hvile er du i strid med i tillegg til alt annet skrevet tidligere. 

Anonymkode: 4acd5...a8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...