AnonymBruker Skrevet 23. august #1 Del Skrevet 23. august Jeg har prøvd å komme meg bort fra helsevesenet og turnuslivet i flere år. Nå har jeg endelig fått en jobb til, men har tre måneders oppsigelse i den forrige jobben. De kolliderer på følgende måte hver tredje uke: Natt mandag til tirsdag, dagvakt tirsdag, natt tirsdag til onsdag, dagvakt ons. Så har jeg fri til neste dag igjen. Hvordan løser man dette på en fornuftig måte? Anonymkode: afb97...052 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #2 Del Skrevet 23. august Sove tirsdag kveld? Det er jo nok tid til søvn. Anonymkode: dc339...131 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #3 Del Skrevet 23. august Det normale er å jobbe ut oppsigelsestiden før man begynner i den nye - sånn løser man det... Den fornuftige - eneste- måten å ordne det på er å snakke med arbeidsgiver og si fra seg vaktene det ene stedet. Det sier jo seg selv at dette er fullstendig uforsvarlig. Anonymkode: 3b56c...458 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #4 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har prøvd å komme meg bort fra helsevesenet og turnuslivet i flere år. Nå har jeg endelig fått en jobb til, men har tre måneders oppsigelse i den forrige jobben. De kolliderer på følgende måte hver tredje uke: Natt mandag til tirsdag, dagvakt tirsdag, natt tirsdag til onsdag, dagvakt ons. Så har jeg fri til neste dag igjen. Hvordan løser man dette på en fornuftig måte? Anonymkode: afb97...052 Sov så mye du kan når du ikke jobber. Høres helt horribelt ut, men du burde kanskje ventet med å begynne i den nye jobben til du var ferdig med den gamle. Anonymkode: 849cd...55d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #5 Del Skrevet 23. august som de andre sier, sov når du ikke jobber - en vakt er jo som regel 8 timer og da blir det 8 timer til reise og søvn igjen de dagene, det burde gå men er jo ikke optimalt.. Men hver tredje uke i tre mnd burde kunne gå... Anonymkode: 5a83c...a80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #6 Del Skrevet 23. august Er ikke så mange måter å løse det på, sov når du kan. Anonymkode: 9ebe0...fc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #7 Del Skrevet 23. august Du ser jo selv at det ikke går. Anonymkode: 1e14c...c42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #8 Del Skrevet 23. august Det går jo ikke, og er fullstendig uforsvarlig. Er ikke uten grunn at mange sykehus ikke tillater ansatte å være ansatt i flere arbeidsforhold. Anonymkode: a3380...8e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #9 Del Skrevet 23. august Jeg har omskolert meg og forsøkt å komme meg bort lenge. Dette var min eneste reelle sjanse. Jeg måtte hoppe på muligheten. Nå vil jeg gjøre det beste ut av situasjonen. Takk for gode innspill. Jeg tenker i utgangspunktet å dra rett hjem for å sove etter dagvakt så jeg får noen timer på øyet og sove ekstra mye de dagene jeg har mulighet til det, men har dere noen anbefalinger om hvordan jeg lettest kan være fokusert på dagvakt etter nattevakt? Anonymkode: afb97...052 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 23. august #10 Del Skrevet 23. august (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har omskolert meg og forsøkt å komme meg bort lenge. Dette var min eneste reelle sjanse. Jeg måtte hoppe på muligheten. Nå vil jeg gjøre det beste ut av situasjonen. Takk for gode innspill. Jeg tenker i utgangspunktet å dra rett hjem for å sove etter dagvakt så jeg får noen timer på øyet og sove ekstra mye de dagene jeg har mulighet til det, men har dere noen anbefalinger om hvordan jeg lettest kan være fokusert på dagvakt etter nattevakt? Anonymkode: afb97...052 Jeg lurer faktisk litt på hva denne dagvaktsjobben er jeg? Det er egentlig ganske avgjørende for om det i det hele tatt ER forsvarlig for deg å jobbe på denne måten, selv om det bare er i en overgansperiode. Er det en mulighet for å søke ulønnet permisjon fra den gamle jobben, kanskje? Endret 23. august av Mezzosoprena 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #11 Del Skrevet 23. august Egenmelding på nattevakt jobben. Uten tvil. Anonymkode: 0750b...0e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet 23. august #12 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Det går jo ikke, og er fullstendig uforsvarlig. Er ikke uten grunn at mange sykehus ikke tillater ansatte å være ansatt i flere arbeidsforhold. Anonymkode: a3380...8e2 Dette er helt sant. Du kan ikke ha ansvar på natt når du ikke er utvilt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #13 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har prøvd å komme meg bort fra helsevesenet og turnuslivet i flere år. Nå har jeg endelig fått en jobb til, men har tre måneders oppsigelse i den forrige jobben. De kolliderer på følgende måte hver tredje uke: Natt mandag til tirsdag, dagvakt tirsdag, natt tirsdag til onsdag, dagvakt ons. Så har jeg fri til neste dag igjen. Hvordan løser man dette på en fornuftig måte? Anonymkode: afb97...052 Du bryter vel strengt tatt noen lover når du går på denne måten? Å jobbe på den måten, i helsevesenet setter vel liv og helse til både helsearbeider og pasienter 8 fare? Bare hold deg langt unna meg og alle de jeg bryr meg om, i helsevesenet når du er på jobb, fordi du er en fare å treffe på. Anonymkode: 4acd5...a8d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #14 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Egenmelding på nattevakt jobben. Uten tvil. Anonymkode: 0750b...0e2 Det er misbruk av egenmelding og faktisk lovbrudd, hun er ikke syk, hun har planlagt helt horribelt dårlig. Feriedager er eneste lovlige måten hun kan være borte fra jobb på her, eller ulønnet permisjon. I helsevesenet er der og pålagt hviletid mellom vakter så der er hun og i konflikt. Er dette god trolling eller et surrehode som er ute og går? Blir hun oppdaget her så ryker begge jobbene, dreper hun noen av dårlig dømmekraft fordi hun er trøtt, hva da? Da blir hun uten både jobb og problemet med å komme seg bort fra nattevakt. Hun skal og komme seg til og fra jobb, skal hun kjøre bil uten å ha sovet? Hvor mange skal hun da skade eller drepe? Selv: Galskap er et for mildt uttrykk her. Anonymkode: 4acd5...a8d 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #15 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Egenmelding på nattevakt jobben. Uten tvil. Anonymkode: 0750b...0e2 Nei! Arbeidsgiver skal ikke straffes for at TS må overlappe på arbeidssteder. Det må hun ta ansvar for selv. Det blir sikkert tungt en periode, men hun må bare stå i det. IKKE melde seg syk! Anonymkode: 181a1...af3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 23. august #16 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har prøvd å komme meg bort fra helsevesenet og turnuslivet i flere år. Nå har jeg endelig fått en jobb til, men har tre måneders oppsigelse i den forrige jobben. De kolliderer på følgende måte hver tredje uke: Natt mandag til tirsdag, dagvakt tirsdag, natt tirsdag til onsdag, dagvakt ons. Så har jeg fri til neste dag igjen. Hvordan løser man dette på en fornuftig måte? Anonymkode: afb97...052 Bytte internt med andre kolleger. Ta ulønna perm fram til oppsigelsestiden er gått ut.... Ville faktisk gått for det alternativet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 23. august #17 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Egenmelding på nattevakt jobben. Uten tvil. Anonymkode: 0750b...0e2 Nei, selvfølgelig skal hun ikke bruke egenmelding. Alternativet er feriedager eller ulønnet permisjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 23. august #18 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er ikke så mange måter å løse det på, sov når du kan. Anonymkode: 9ebe0...fc6 Jo. Hun kan be om ulønna perm 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #19 Del Skrevet 23. august Hvordan skal dette gå opp? Kolliderer det ikke ved overlapping natt-dag? Hva med transport tid? Anonymkode: 2eeef...841 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #20 Del Skrevet 23. august Har du mulighet til bytte ? Men jeg hadde noke bere stått i det, så lenge dag jobben er av kontor typen. Du sover jo før nettbanken før helse jobben. Anonymkode: 40b9f...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå