TomSawyer Skrevet 23. august 2024 #21 Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå er det ikke mange dagene i løpet av året vi er uten strøm, og da bare i noen timer, så ser ikke på de få gangene som noen krise. Anonymkode: a190e...e1e Ok, men hva med sikkerheten? Regner med du har gassflaske inne?
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #22 Skrevet 23. august 2024 Jeg bruker strøm og ved, kommer ikke utenom det i et gammelt hus. Anonymkode: f3296...eaf
TomSawyer Skrevet 23. august 2024 #23 Skrevet 23. august 2024 Handerrefyren skrev (1 time siden): Fyrer med ved. 15m kubikk meter i året! Åhh fy faan..! 😂 ..hørt om isolasjon?
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #24 Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har balansert ventilasjon og nesten ytt hus. Bruker ikke noen form for oppvarming utover dette. Vinduene kan stå åpne uten at de blir kaldt til langt utpå høsten. Bruker du mer penger på en skikkelig bolig, bruker du mindre penger på oppvarming. Anonymkode: e1329...a7a Ja for i en parallell virkelighet har alle mennesker råd til en "skikkelig bolig". Anonymkode: efb65...9a5 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #25 Skrevet 23. august 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: - lukke dører til rom som ikke er i bruk - tykke gardiner - lar alltid døren til ovnen stå åpen etter vi har laget mat - lufter veldig raskt, lar aldri vinduer stå åpne Anonymkode: f60f9...b5c Dusjer i en stor balje / murerbalje som jeg står i og som samler opp det meste av varmtvannet. En gummimatte i baljen gjør det mindre glatt. Dusj er da ca gratis når jeg venter til vannet har fått romtemperatur med å tømme det ut. Lang daglig dusj når strømmen er dyr (typisk vinter) kan koste oppmot 300-400 kr per måned. Da sparer man raskt inn en slik balje. En kollega som abonnerer på treningssenter sier han kun dusjer der på vinteren og da sparer inn mye av prisen for treningen. Anonymkode: 40a19...9a2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #26 Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vanskelig med balansert ventilasjon uten strøm... hva er backup ved lengre strømbrudd? Anonymkode: fc275...77a Den bruker nesten ikke strøm. Vi har skrudd av alt annet for å måle forbruket, og det er så lite at det er nesten ikke målbart, det var mitt poeng, før noen kom og måtte kverulere. Anonymkode: e1329...a7a
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #27 Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dusjer i en stor balje / murerbalje som jeg står i og som samler opp det meste av varmtvannet. En gummimatte i baljen gjør det mindre glatt. Dusj er da ca gratis når jeg venter til vannet har fått romtemperatur med å tømme det ut. Lang daglig dusj når strømmen er dyr (typisk vinter) kan koste oppmot 300-400 kr per måned. Da sparer man raskt inn en slik balje. En kollega som abonnerer på treningssenter sier han kun dusjer der på vinteren og da sparer inn mye av prisen for treningen. Anonymkode: 40a19...9a2 Hva er hensikten med å samle vannet i en murerbøtte når du dusjer? Anonymkode: e1329...a7a 1
newman01 Skrevet 23. august 2024 #28 Skrevet 23. august 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Hva er hensikten med å samle vannet i en murerbøtte når du dusjer? Anonymkode: e1329...a7a Vil tro det er dumt å helle 37 grader varmt vann rett ut i sluket 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #29 Skrevet 23. august 2024 newman01 skrev (4 minutter siden): Vil tro det er dumt å helle 37 grader varmt vann rett ut i sluket Hææ! Luftfuktigheten går rett i taket og fuktskader på sikt blir resultatet, det dummeste forslaget jeg har sett. Anonymkode: e1329...a7a 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå