AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #1 Skrevet 23. august 2024 Hei! Vurderer å ta en ny utdanning (jeg er allerede innen omsorg), men opplever at så mange studieretninger krever litt forkunnskaper eller i det minste en enorm interesse for feltet og at man er litt selvlært. Tenker da kanskje primært på IT-studier. Noen som (uanvhengig av hva) har vært helt blank på forhånd, da de begynte på studiet og vil si noe om hvordan det opplevdes? Anonymkode: 918aa...da0
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #2 Skrevet 24. august 2024 Har gjort det, ja... Tok en helt ny bachelorgrad i 30-årene, uten forkunnskaper. Tekniske/mekaniske fag. Problemet var egentlig mest mellom mine egne ører. Jeg følte at jeg burde ha mer forkunnskaper, og at alle 20-åringene kunne mer enn meg. Jeg klarte meg fint på studiet, men når jeg kom ut i arbeidslivet var det noen som mente at yrket ikke passet for jenter og folk som ikke har hatt skruing og mekking som hobby fra de var små. Det siste er bare tull. De som mente det sitter fortsatt og skrur i garasjen sin, jeg har jobbet meg oppover til en høyere stilling og sitter på et kontor. Jeg tenker at det med interesse for faget handler mer om forståelse, og evnen til å lære og fordype seg i ting. Jeg kan synse det er spennende å finne ut hvordan f.eks en maskin fungerer, men det betyr ikke at jeg sitter og leser om det på fritiden. Anonymkode: e7845...dd8 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #3 Skrevet 24. august 2024 Akkurat IT bør du jo ha litt interesse for. Du blir ikke god der uten en genuin interesse. Du kan fint begynne uten mye forkunnskaper, men du må engasjere deg i dette faget og lese om det på fritiden resten av livet for å holde deg oppdatert. I Norge er det faktisk ganske lett å få ny jobb uten å ta ny utdanning når du har en bachelor fra før. Sjekk Finn.no og begynn å søke jobber? Kanskje du etter å ha prøvd noe annet, finner din vei. Anonymkode: 05de6...163
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå