Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har valgt farger til konfirmasjonen sin. Og det ble blå duker og turkise tallerkener, alt i papir/papp. Det er en hagefest så det trenger ikke være stivpyntet. Men er det innafor med fargerikt papir/engangs på alt? Glassene også? Eller burde noe være i krystall/glass? 

Anonymkode: 03be2...893

Skrevet

Det finnes en mellomting mellom engangs og krystall.

Hadde aldri gått for engangs i konfirmasjon, men må du så må du, men ha iallfall ordentlige glass og bestikk.

Anonymkode: 77f74...800

• Liker 7
Skrevet

Engangs er flott, spesielt mtp opprydding etterpå. Vipper opp dukkene med alt oppå og stapper det ned i søppelsekker. Ferdig. Krystall er noe voldsomt i en konfirmasjon syntes jeg. Du kan event bruke stettglass, men de må jo vaskes etterpå (med mindre du bruker plastikk stettglass). 

• Liker 1
Skrevet

Ville ikke vurdert det en gang. Konfirmasjon er selskap og fest. Synes ikke det gjør seg. 

Men alle velger sitt, og vi er alle forskjellige. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Søppelberg i konfirmasjon passer seg ikke. Å velge farger til en fest betyr ikke nødvendigvis ned til hver minste detalj. Blå duk, hvite tallerkener og så kan man ha turkise servietter for eksempel. 

Anonymkode: 90a45...a58

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er mye engangs nå som er ganske fine, og dersom dere er en uhøytidelig gjeng ser jeg ingen problemer med dette. Det viktigste er jo at konfirmanten er fornøyd 😊

Anonymkode: acc36...953

• Liker 2
Skrevet

Vi har ikke glass eller tallerken til 15 stk. Skal man kjøpe bare for en dag når konfirmanten vil ha blått/turkis papp og er fornøyd selv?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vi har ikke glass eller tallerken til 15 stk. Skal man kjøpe bare for en dag når konfirmanten vil ha blått/turkis papp og er fornøyd selv?

Dere har vel servise til 6? Og noen i nær familie har også det. 

Papptallerkner er for barneselskap. Til 15 stk er det null problem å låne. Jeg hadde hatt det, noen i din familie har sikkert også det. Eller nabo, kollega 

Anonymkode: 483ad...315

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er som sagt en uhøytidelig hagefest og veldig nedpå slik gutten vil ha det. Derfor tenkte vi kanskje papp var innafor siden han har pukket ut fargene selv også. Da må vi vurdere å bytte ut litt ja, hvis det er helt feil. 

Skrevet

Jeg ville aldri valgt det selv, for uhøytidelig til en konfirmasjon. Men bruk i alle fall ordentlig bestikk, å spise av trebestikk ødelegger hele måltidet

• Liker 2
Skrevet
uglejenta skrev (Akkurat nå):

Jeg ville aldri valgt det selv, for uhøytidelig til en konfirmasjon. Men bruk i alle fall ordentlig bestikk, å spise av trebestikk ødelegger hele måltidet

Ja, skikkelig bestikk hadde vi tenkt :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette er som sagt en uhøytidelig hagefest og veldig nedpå slik gutten vil ha det. Derfor tenkte vi kanskje papp var innafor siden han har pukket ut fargene selv også. Da må vi vurdere å bytte ut litt ja, hvis det er helt feil. 

Disse er geniale. Billigere enn skikkelig engangs, passer til alt og er tynne slik at de ikke tar mye plass når de ikke brukes. Da kan dere heller ha turkise servietter.

https://www.ikea.com/no/no/search/?q=oftast serien

Hvis hvitt er utelukket:

https://www.ikea.com/no/no/search/?q=natbarb

Men skal det absolutt være turkis:

https://www.ikea.com/no/no/cat/servise-18860/?sort=PRICE_LOW_TO_HIGH&filters=f-colors%3A10152

Anonymkode: 77f74...800

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Deres konfirmasjon, dere bestemmer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kjør på, deres fest og dere som bestemmer! 

Hadde ikke byttet ut bare fordi noen andre synes det er feil hvis jeg hadde likt det. Men jeg hadde ikke servert i papp eller plastkrus, da hadde jeg valgt glass. 

Og siden det er ute, gjør det ikke noe om det er forskjellige glass hvis du ikke har like til alle gjestene. 

Hadde også valgt bestikk i stål. Papptallerkener er helt ok så lenge det ikke er de kjipeste som bøyer seg nesten før du legger på maten. 

Anonymkode: 9ab23...926

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nei, gjør som dere allerede har bestemt. Det går fint! 

Annonse
Skrevet

Siden du spør, regner jeg med at du ønsker svar - selv om dette selvfølgelig er helt opp til dere. Men jeg hadde aldri valgt engangs til en konfirmasjon 🙂 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, men hvis det er greit med engangstallerkener, er det vel greit med ulike tallerkener og glass også?

Hvis de er i ca. samme størrelse og dere er en uformell gjeng, hadde jeg glatt tenkt at det var greit. Dekk på annen hver eller noe, få det til å se planlagt ut, ha noe kul pynt, så går det helt fint. Sjekk på nettet og i sosiale medier etter inspirasjon, du finner garantert mye stilig med ulike servisedeler.

• Liker 1
Skrevet

så kresen og fisefin er jeg ikke at jeg MÅ ha krystall i konfirmasjon jeg deltar i. Det er tross alt ikke det dagen handler om. 

Gjør det som passer dere :) viktigste er at konfirmanten er fornøyd. Skal folk klage får de handle inn service selv eller la være å komme, for da er de ikke så viktig folk for meg. Så lenge maten ikke er plast, halloo??

Lykke til🥰

Anonymkode: 6773c...807

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 10.41):

Lokalet vi leide hadde servise tilgjengelig 

Skrevet

Hvis dere har tenkt å ha selskapet ute,håper jeg det ikke blåser. For å måtte holde engangstallerken fast mens en forsyner seg, høres tungvindt ut.

Anonymkode: 2f2f7...083

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...