Gå til innhold

Skiftetøy på skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge har dere kurver/hyller med ekstra klær til skift på skolen? Min går nå i 3.klasse og ser ikke det behovet i like stor grad lenger.

Anonymkode: cc882...779

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siste skoledag i 2. Klasse tok hjem pose med skiftetøy. Det var både ubrukt og for smått 😆

Tror ikke han hadde i tredje. 

Vi sender med ekstra sokker og votter på turdager

Anonymkode: c76ca...0ec

Skrevet

Fra og med 3. trinn hadde vi kun regntøy og støvler på skolen. Hadde alltid et par tørre sokker i sekken, og et par ekstra votter om vinteren. Opplevde at skiftetøyet som ble oppbevart  på skole/sfo så godt som aldri ble brukt, så da var det like greit å ikke ha så mye i garderoben. 

Men også fordi vi opplevde flere ganger at noen andre barn synes det var gøy å tømme andre barns skfitetøy utover gulvet, gjemme det, bytte om osv.  

Skrevet

på seinhøst og vinter/vår ligger det ett skift med undertøy,sokker og bukse her også nå i 5. trinn.. kjipt å bli gjennombløt i 1. friminutt feks. men skolen har store uteområder med skog, berg og terreng, så er mye lettere å bli våt/skitten enn på en skole midt i en by tenker jeg

Anonymkode: 1b097...18c

Skrevet

En bør ha skiftenøkkel til de er en 12/13 år tenker jeg. De er jo på turdager innimellom!

Anonymkode: 2c5d1...813

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En bør ha skiftenøkkel til de er en 12/13 år tenker jeg. De er jo på turdager innimellom!

Skiftetøy*

Skrevet

Fra tredje klasse, hadde vi bare regntøy og ekstra sokker. 

Når det var dager det var meldt store mengder regn, pleide jeg å sende med en ekstra bukse og sokker. 

Nå går hn i sjette klasse, har ikke noe skifte tøy. Regntøy og støvler er helt uaktuelt. Foretrekker heller å bli våt, enn teit ut. Som hn sier selv. 

Anonymkode: 32598...4ee

Skrevet

7. Klasse nå, han hr ikke så mye "skiftetøy" liggende, men mye i hylla likevel: han har regntøy hengende, innesko, og et par sokker. Etterhvert blir det nok ei bukse "bare i tilfelle". Bedre med noe som er der, men som aldri blir brukt enn å oppleve at det trengs men ikke er der.

Skrevet

Eldste har begynt i fjerdeklasse nå. Har skiftetøy med. Han ble søkkvåt allerede denne uka, så det er fortsatt nødvendig. 

Anonymkode: 9cc9e...e5d

Skrevet

Jeg ser for meg behovet varer så lenge de har uteskole en dag i uken.

Anonymkode: 7e26c...727

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Fra tredje klasse, hadde vi bare regntøy og ekstra sokker. 

Når det var dager det var meldt store mengder regn, pleide jeg å sende med en ekstra bukse og sokker. 

Nå går hn i sjette klasse, har ikke noe skifte tøy. Regntøy og støvler er helt uaktuelt. Foretrekker heller å bli våt, enn teit ut. Som hn sier selv. 

? Er det barnet som bestemmer? 

Skrevet

min begynte i 3. klasse nå og har fortsatt skiftetøy, ikke ofte det blir brukt, men fort gjort å bli våt når det regner og da er det dumt å måtte sitte i bløte klær hele dagen, blir fort syk av det og.

Anonymkode: fd0ac...808

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

? Er det barnet som bestemmer? 

Nei det er ikke det. Men om hn velger å bli våt så er det barnet sitt problem, det er ikke jeg som blir våt. Innimellom må de lære den harde veien også. Det sakt, så er dem 40 stykk i klassen og det er ingen som går i støvler. Nå begynner de også å bli så store, så de plasker ikke i vanndammer lenger. De henger mer i skolegården, spiller litt fotball når det er fint vær. 

• Liker 1
Skrevet

Min 6.klassing har fremdeles bukse og sokker liggende på plassen sin (men fullt skift fra innerst til ytterst hadde de bare de første 2-3 årene). Skiftetøyet brukes sjelden, men nå de f.eks. har uteskole hender det hun blir våt selv med regntøy på og da er det fint å slippe å gå med våte klær resten av dagen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor lenge har dere kurver/hyller med ekstra klær til skift på skolen? Min går nå i 3.klasse og ser ikke det behovet i like stor grad lenger.

Det er jo kjekt å ha der, så bytter bare ut i rett str. Men det er jo bare en av hver ting og det blir ikke brukt. Men kjedelig den dagen det trengs og det ikke er der allikevel. Så lenge de har en garderobe plass og er i leke-alder, får de ha skift. Det skader jo ikke at det står der. 

Anonymkode: f0db8...147

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 9.22):

Nei ,min går bare hjem og skifter nå, hadde det kun i 1 klasse og 2 klasse frem til jul

Anonymkode: 7cd0c...df1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...