Gå til innhold

Typisk Norsk Å Tatovere Seg ?

ThereGoesBob

Anbefalte innlegg

BobbySocks skrev (37 minutter siden):

Tror du virkelig det? Sånn seriøst? I 2024? Er du så dum?

Det er selvfølgelig ikke tull. Det bør være ganske kjent at personer med tydelige tatoveringer ikke alle steder er så ønskelige å ha der det er kundekontakt. Personlig ville jeg vært i tvil om jeg skulle ansette en med ansiktstatoveringer da det viser litt mangel på konsekvenstenking. 

Anonymkode: ba7df...7e7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BobbySocks skrev (52 minutter siden):

Tror du virkelig det? Sånn seriøst? I 2024? Er du så dum?

Tror ikke, jeg vet.

Jeg kjenner til flere ansettelsesprosesser, arrangementer, valg o.l. hvor skjemmende tatoveringer, unders ellers like forhold, har vært ekskluderende. Et lite tankekors for dem som synes overdrevne tatoveringer er kult i dag, men kanskje ikke i morgen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 14.58):

Nei, tenker det er typisk trash å tatovere seg. Har du en eller flere, gratulerer du er herved offisielt regelrett trash.

Anonymkode: a7c81...bf8

Greit at du tenker det, men hva mener du om saken?

Anonymkode: 519c8...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThereGoesBob skrev (På 23.8.2024 den 9.07):

Hva tenker dere?

Nei. Før var det sjømenn. Så ble det moderne i Vesten for et par tiår siden, særlig i lavere sosioøkonomiske lag. Du ser det i alle vestlige land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

De aller, aller fleste har minst 1 tatovering. Og det er absolutt ikke typisk norsk. Har du ikke vært utenfor Norge? 

Anonymkode: 0854b...015

De "aller, aller fleste" har minst en tatovering. Post gjerne dokumentasjon; det er faktisk veldig interessant. Det må være svært mange flere tatoveringer på en mye større del av befolkningen enn jeg tidligere trodde, siden spedbarn, småbarn og de gamle - unntatt tidligere sjømenn - vanligvis ikke er tatoverte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 11.08):

Det har tydeligvis blitt vanlig i vesten generelt.  Vi får håpe det snart går over. ;)

Det har vi vel håpet i over 10 år nå..

Anonymkode: c5e35...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 13.16):

Det var veldig typisk for noen år tilbake. Har inntrykket av at langt færre tatoverer seg i dag. Det har blitt litt «harry» med tatovering.

Anonymkode: ca423...c64

Ikke helt enda dessverre

Anonymkode: c5e35...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Noen gang falt deg inn at folk gjør det for seg selv å ikke for andre? Akkurat som noen velger et smykke fordi de synes det er pent. 

Selv synes jeg meningene dine er gammeldagse og dømmende. Utrolig fint med folk som har tatoveringer. 

Anonymkode: 5469a...eec

Det er vel strengt talt "alle andre" som observerer disse tatoveringene, med mindre den tatoverte står foran et speil hele dagen lang. Så det argumentet der synes jeg var ganske dårlig. Det er vel vanlig å tusje på hendene sine o.l. i barnehagen, og disse individene synes vel det er bare rett og riktig å fortsette denne trenden i voksen alder, da med en "kunstner" tilstede. 

Er disse menneskene her egentlig noe bedre enn de uten tatoveringer?

https://www.huffpost.com/entry/seniors-tattoos_n_5166627

Endret av ThereGoesBob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 9.9.2024 den 8.49):

De aller, aller fleste har minst 1 tatovering. Og det er absolutt ikke typisk norsk. Har du ikke vært utenfor Norge? 

Anonymkode: 0854b...015

Har virkelig de aller fleste en tatovering ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatoveringer ser mye om sosioøkonomisk bakgrunn

Anonymkode: 3ac12...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært veldig begeistret for tatoveringer. Enhver kropp som er fin med tatoveringer er finere uten.

Fra til til annen har jeg ansvar for rekrutering av nyansatte, Jeg har dumpet flere kandidtater til jobb pga synlige tatoveringer. Jeg vil selvfølgelig ikke fortelle noen offentlig at det var årsaken, Jeg mener tatoveringer er bevis på dårlig konsekvenstenking. Populariteten til tatoveringer vil jo selvfølgelig variere som all annen mote. Kjipt å ha tatovering på halsen og på fingrene når dagen kommer at dette er definitivt ut.

En gang var jo kinnskjegg mote også. Tror de med kinnskjgg er glad for at det er mulig å fjerne:)

Anonymkode: 670e9...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjønner ikke hvorfor folk er så negative til tatovering, må ærlig si at jeg hverken tenker så mye på det eller påvirker meg noe særlig med mindre du har plassert en i panna. Faktisk synes jeg det er litt fint at vi alle ikke er like, for det er kjedelig det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndere1 skrev (8 timer siden):

Har virkelig de aller fleste en tatovering ?

Nei da, det er helt feil. Kun 1 av 5 har tatovert seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Milly GeoCad skrev (30 minutter siden):

Sjønner ikke hvorfor folk er så negative til tatovering, må ærlig si at jeg hverken tenker så mye på det eller påvirker meg noe særlig med mindre du har plassert en i panna. Faktisk synes jeg det er litt fint at vi alle ikke er like, for det er kjedelig det.. 

Ser du ikke forskjell på folk uten tatoveringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ingen som har tatovering, såvidt jeg vet. 

Anonymkode: c640c...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ser du ikke forskjell på folk uten tatoveringer?

Har jeg skrevet det noen sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det er "typisk norsk" å tatovere seg, så er ikke jeg typisk norsk. Selv om jeg er etnisk norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milly GeoCad skrev (23 minutter siden):

Har jeg skrevet det noen sted?

Du skrev

Milly GeoCad skrev (55 minutter siden):

Faktisk synes jeg det er litt fint at vi alle ikke er like, for det er kjedelig det.. 

Du skriver underforstått at uten tatoveringer er vi alle like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du skrev

Du skriver underforstått at uten tatoveringer er vi alle like.

Nei det gjør jeg ikke. Det er du som missoppfatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...