Gå til innhold

Vask av bobledress fra cubus

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Vask av bobledress fra cubus

Hei Har kjøpt en rosa bobledress fra cubus til tuppa på 11/2. Det er en jakke og en bukse, det er sikkert noen som har sett den.

Det er en dress som er insatt et ellerannet slags teflonstoff for å være vannavstøtende. Jeg har lest på lappene som fulgte med og der står det at den enten skal strykes eller tørkes i trommel for og være vannavstøtende etter vask.

Jeg er helt grønn på dette stoffet og jeg har ikke hørt om dette med teflonbehandling før og håper da at noen her har erfaring :-? .

Det som er rart er at den står ikke stryking på vaskeanvisningen derimot står det tørking i trommel på høy temperatur syns det høres litt drøyt ut med syntetisk stoff. yterstoffet er det jeg kan huske av polyamid men det kjennes nesten ut som bommuld det er helt bløtt ellers er det blankt fôr av nylon. jeg trodde at sånt stoff ble ødelagt eller stivt i tørketrommel vanlig temperatur i tørketrommel er 60 grader men det må kanksje til for og få den vannavstøtende :-? ?

Også er det det motstridende i vedlegget det står stryking men i vaskenavisningen står det kryss over strykehjernet altså tåler ikke stryking

Spørsmålet blir altså Må den tørkes i trommel hver vask for å vere vannavstøtende vil ikke det slite veldig på den da? skal man bruke den høyest anbefalte temperaturen i trommelen eller vere litt forsiktig :-? .

Det står også at den ikke tåler bløtlegging bør man da bruke et kort program, jeg tenkte at jeg kanskje bare kunne skylde den opp for hånd i vasken siden den er så liten og jeg ikke har så mye og vaske den med (den skal vaskes med lignede farger står det og det som er av rosa av vanlige klær vaskes som regel på høyere temperaturer og lys finvask har jeg ikke lyst til og ta den med på fordi jeg er redd den kan farge av) kan det være dumt vis den ikke skal bløtlegges? bør jeg da også sentrifugere den før jeg putter den i tørketrommelen?

Den har en slags pelskant på hetten og på ermene og føttene, er det noen som har noen erfarig med hvordan det holder seg i vask? Blir det fort slitt? Blir det mer slitt av trøketrommel : :-? ?

Det er også votter med på den de henger klipset fast i ermekantene bør de lsønes eller bli der under vask, vottene er vatert og med samme fôr som jakken dette er løst og kan vrenges ut, kan man da riskere at vattering forskyver seg under vask :-? ?

Bør man kankskje ikke vaske dem i maskin? Det som jeg syns er litt rart er at lommene altså posene i lommene på jakken og buksen er sydd sammen av samme stoff som ytterstoffet ut mot yttersiden av dressen og av samme stoffet som fôret mot innersiden av dressen noe som gjør dem lune mens vottene bare er foret med samme stoff som fôret det må da være kaldere? Vel det var ikke dette det skulle dreie seg om. Det er ellers en søt dress :lol: og jeg håper jeg kan få vasket den uten og ødelegge den, det hadde vert fint med noen erfaringer og råd vis noen har :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til butikken og spør,her synes jeg det høres ut som om det er feil merking.Tåler den rens?? Står det P eller A på vaskeanvisninga??

Gjør det det anbefaler jeg deg og levere den inn og få den renset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til butikken og spør,her synes jeg det høres ut som om det er feil merking.Tåler den rens?? Står det P eller A på vaskeanvisninga??

Gjør det det anbefaler jeg deg og levere den inn og få den renset.

Hei

Det står ikke rens det er en barne dress størrelse to år og den er merket vask førti grader det er ikke noe problem det var tørkingen jeg lurte mest på, om den må tørkes på full varme for og bli vannavstøtende etter vask, jeg syns det var litt brutalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en prat med butikken. De bør vite dette. Ellers så er vel hovedregelen at man skal følge vaskeanvisningen på selve plagget. Hvis det så blir ødelagt, er butikken pliktig til å ta den tilbake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg det som står på dressen til punkt og prikke. Blir den ødelagt må butikken ta den tilbake. Men var det ikke Cubus som hadde dresser de var nødt til å ta tilbake fordi de ble ødelagt etter vask?

Håper det ikke er den type dress du har kjøpt. Alle de dressene tar butikken tilbake med en gang og du får ny av en annen type eller pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg det som står på dressen til punkt og prikke. Blir den ødelagt må butikken ta den tilbake. Men var det ikke Cubus som hadde dresser de var nødt til å ta tilbake fordi de ble ødelagt etter vask?

Håper det ikke er den type dress du har kjøpt. Alle de dressene tar butikken tilbake med en gang og du får ny av en annen type eller pengene tilbake.

Hei Det er ikke samme dressen det er en rosa, jeg har sakt det, jeg har fått råd fra en som har samme dress så jeg tenker jeg tar den til pers nå etter middag, jeg tenkte kanskje og ta den forhånd siden jeg ikke har så mye og vaske den med, håper den ikke blir veldig tung og håndtere den er jo ganske liten vi for se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...