Gå til innhold

Er dette en god lønn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

850 000 gjør at du kan leve et godt liv , selv i de store byene - spesielt hvis dere er to. Så ja, en god lønn er det.:)

Anonymkode: 86109...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er en god lønn hilsen kabinansatt 

Anonymkode: 371a7...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh. Ja. Det er langt mer enn meg.

Anonymkode: cd513...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sløse masse med en slik lønn, så ja. Det er godt over det som er nødvendig for å ha et bra liv.

Anonymkode: c7ea3...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 9.48):

Ts.

Jeg jobber innenfor noe teknisk, med en 5-årig mastergrad i bunn og nå 7 års erfaring. Ikke lederstilling, jeg hadde en lederstilling i en periode (uten økt lønn) og går aldri tilbake, fordi jeg hatet hvert øyeblikk av det...

Vet også at jeg kunne fått bedre lønn andre steder, får mails via linkedIn daglig som tilbyr lønn på rundt 1,5 mill, men liker egentlig jobben jeg har, har bl.a. 100% hjemmekontor som jeg elsker (det veier aller tyngst, hvis jeg skal være ærlig).

Jeg ville egentlig bare vite om lønnen var bra, og det føler jeg nå den er 😄

Anonymkode: ad279...a85

Dersom andre arbeidsgivere er villige til å betale 1,5 mill for den typen stilling du har så er det temmelig greit å anta at du har gode sjanser til å forhandle inn 100% hjemmekontor og likevel gå opp i lønn ved jobbytte. 

Anonymkode: da4a4...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (På 23.8.2024 den 9.13):

Det er ikke en god lønn om du tjener mindre enn dine kolleger eller andre med samme type jobb og utdannelse. Alt er relativ. 

Ville også tenkt at om sjefen ga deg 70 000 ekstra uten å blunke, at du hadde enda mer å gå på.

Det kommer an på mye. Jeg har en pott jeg skal fordele på mange. Beløpet er bestemt, og skal jeg gi mere til noen, må andre få mindre. Så økningen jeg bestemmer er ikke diskutabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle har mastergrad nå til dags men dere kan ikke forvente millionlønn pga det. 

Anonymkode: 33689...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 0.31):

Ts.

Jeg er ganske komfortabel med bare å vite at lønnen er god generelt sett (sånn sett opp i mot andre yrker). Som nevnt veier 100% hjemmekontor tungt for min del, jeg finner ingen jobber på Finn.no som tilbyr det samme.

Sammenliknet med helsefagarbeidere (sykepleier, bioingeniør, radiograf, vernepleier), politi, brann, jurister, konsulenter (i NAV, Skatteetaten osv) har du god lønn. Du har bedre lønn enn alle disse. Gjennomsnittslønna i Norge er nesten 670k. Så ja, 850k er god lønn.

Sitter du som direktør i et firma med 100.000 medarbeidere, er det ikke god lønn. 

Capiche?

Anonymkode: a5b73...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (16 timer siden):

Det kommer an på mye. Jeg har en pott jeg skal fordele på mange. Beløpet er bestemt, og skal jeg gi mere til noen, må andre få mindre. Så økningen jeg bestemmer er ikke diskutabel.

Regner med at ikke begynner på topp, men med et lavere forslag først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (27 minutter siden):

Regner med at ikke begynner på topp, men med et lavere forslag først.

Nei, hvordan skal det gå. Jeg har eksempelvis 200 000,- som skal fordeles på 6 ansatte. Da fordeler jeg slik jeg mener det skal være. Om noen blir misfornøyd kan jeg ikke si til en annen at siden a ble misfornøyd må jeg ta litt av det du skulle hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 8.18):

Hadde lønnssamtale med sjefen i går, og gikk fra lønn på 780.000 til 850.000. Er dette en god lønn, sånn generelt sett?

Er medlem av en fagforening og vet derfra at dette er under gjennomsnittet for min utdanning og erfaring, men lurer mer generelt på om 850k ansees som en god lønn eller hva som egentlig anses som god lønn i dag.

Useriøs vinkling (men det er en kjerne av sannhet i det basert på egne bitre opplevelser) :

Hvis du er kvinne er dette en meget god lønn.
Hvis du er mann er du en patetisk taper i et betydelig segment av moderne urbane middelklassekvinners øyne hvis du ikke tjener minst 1,2 (men helst 1,4) mill brutto i året.

Mer seriøs vinkling:

Som et generelt utgangspunkt er jo 850k i året en "god lønn". Det er godt over både median og gjennomsnitt. Men ikke mulig å si så mye mer uten mer informasjon. Kan være forskjell mellom forskjellige bransjer og mellom off. og privat sektor osv.

Anonymkode: aa1fe...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...