AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #1 Del Skrevet 23. august 2024 Hadde lønnssamtale med sjefen i går, og gikk fra lønn på 780.000 til 850.000. Er dette en god lønn, sånn generelt sett? Er medlem av en fagforening og vet derfra at dette er under gjennomsnittet for min utdanning og erfaring, men lurer mer generelt på om 850k ansees som en god lønn eller hva som egentlig anses som god lønn i dag. Anonymkode: ad279...a85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #2 Del Skrevet 23. august 2024 Ja Anonymkode: c9a7d...445 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #3 Del Skrevet 23. august 2024 Det er jo mer enn snittet - og om det er en «god lønn» avhenger jo også veldig av din alder, ansiennitet, kompetanse etc. Selv gikk jeg nylig opp fra 840.000 til 930.000, så for MEG er ikke 850.000 en «kjempegod» lønn. Men de fleste i Norge tjener jo mindre enn deg, og vil nok mene at du har en god lønn. Anonymkode: 264d7...2b4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #4 Del Skrevet 23. august 2024 Det er en god lønn. Hilsen helsefagarbeider. Anonymkode: e44ea...086 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #5 Del Skrevet 23. august 2024 Jeg synes det er en god lønn, sånn generelt ja. Men det kommer jo veldig an på hva man har behov for, og hva slags liv man ønsker. Har selv en profesjonsutdanning med 15 års erfaring. Ligger høyere enn deg i inntekt, men jeg jobber for meg selv og jeg jobber veldig mye og trives med det. Noen år ligger jeg på ca den summen du nevner, og da har jeg en del fri og velger det. Husk at alle har en tendens til å sammenlikne seg oppover, det faller ikke oss mennesker så naturlig å sammenlikne oss med folk på samme nivå eller under. Anonymkode: e39cb...9a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #6 Del Skrevet 23. august 2024 Hvilken utdanning har du, hva slags jobb har du, og hvor lang ansiennitet har du? Anonymkode: 067a0...0a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 23. august 2024 #7 Del Skrevet 23. august 2024 (endret) Veldig god lønn i min bok (men det kommer selvsagt an på utdanningsnivå og bransje). Jeg er lektor med sju års universitetsutdanning og full ansiennitet uten å komme opp i de summene. Endret 23. august 2024 av Kålrota 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #8 Del Skrevet 23. august 2024 Ja, absolutt Anonymkode: 0a1d4...da5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 23. august 2024 #9 Del Skrevet 23. august 2024 Det er ikke en god lønn om du tjener mindre enn dine kolleger eller andre med samme type jobb og utdannelse. Alt er relativ. Ville også tenkt at om sjefen ga deg 70 000 ekstra uten å blunke, at du hadde enda mer å gå på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #10 Del Skrevet 23. august 2024 Lønn og jobb er jo mye mer enn et tall på lønnslippen, men 850 000,- er mye penger. Mange der ut som må klare seg med halvparten av det du tjener. Det kan hende du kunne fått mer et annet sted, men så er det alt det andre som også betyr mye, men som ikke kommer frem på lønnsslippen. Liker du arbeidsoppgavene og arbeidsstedet? Trives du med ledelsen? Får du frihet, tid og muligheter til å utvikle deg og kompetansen din? Har du det fint sosialt på jobben, med trivelige kolleger. Er det romslighet med tanke på behov for fri til å f.eks. følge opp barn og familie? Er det gode ordninger for forsikringer og pensjon? Andre ansattfordeler? Mitt poeng er at det er mange flere faktorer enn lønna som spiller inn i forhold til om man har en bra jobb. Ikke alltid den beste jobben er den som har det største tallet på lønnsslippen. Anonymkode: 19650...aee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #11 Del Skrevet 23. august 2024 Det kommer jo helt an på. Er man toppleder er det helt elendig og ikke verdt innsatsen. Er man seniorkonsulent i staten, er det en helt fantastisk lønn. Anonymkode: 7ce69...bd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 23. august 2024 #12 Del Skrevet 23. august 2024 Hadde følt meg rik. For noen andre er det kanskje ikke en god lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #13 Del Skrevet 23. august 2024 Du har gått opp nesten 10% i lønn, så jeg vil jo si at økningen er bra! Hva som er bra lønn i din bransje vet jeg ikke, men du tjener en god del mer enn meg! Anonymkode: 0b41d...2b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #14 Del Skrevet 23. august 2024 Ts. Jeg jobber innenfor noe teknisk, med en 5-årig mastergrad i bunn og nå 7 års erfaring. Ikke lederstilling, jeg hadde en lederstilling i en periode (uten økt lønn) og går aldri tilbake, fordi jeg hatet hvert øyeblikk av det... Vet også at jeg kunne fått bedre lønn andre steder, får mails via linkedIn daglig som tilbyr lønn på rundt 1,5 mill, men liker egentlig jobben jeg har, har bl.a. 100% hjemmekontor som jeg elsker (det veier aller tyngst, hvis jeg skal være ærlig). Jeg ville egentlig bare vite om lønnen var bra, og det føler jeg nå den er 😄 Anonymkode: ad279...a85 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #15 Del Skrevet 23. august 2024 Ja, jo mer du tjener....jo mer skatt...wasted. Anonymkode: 2340f...21c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #16 Del Skrevet 23. august 2024 Jeg tjener ikke 600 000 i året en gang. Har høyt huslån og billån. Klarer å spare litt hver måned. Hadde jeg tjent like mye som deg hadde jeg ikke visst hva jeg skulle brukt pengene til en gang 😅. Anonymkode: 872b6...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #17 Del Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ts. Jeg jobber innenfor noe teknisk, med en 5-årig mastergrad i bunn og nå 7 års erfaring. Ikke lederstilling, jeg hadde en lederstilling i en periode (uten økt lønn) og går aldri tilbake, fordi jeg hatet hvert øyeblikk av det... Vet også at jeg kunne fått bedre lønn andre steder, får mails via linkedIn daglig som tilbyr lønn på rundt 1,5 mill, men liker egentlig jobben jeg har, har bl.a. 100% hjemmekontor som jeg elsker (det veier aller tyngst, hvis jeg skal være ærlig). Jeg ville egentlig bare vite om lønnen var bra, og det føler jeg nå den er 😄 Anonymkode: ad279...a85 Basert på det du sier her så kan vi hvert fall slå fast at 850 000 kr i ditt tilfelle ikke er god lønn. Du har stående "tilbud" om nesten det dobbelte sier du. Anonymkode: 1d4d5...2db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #18 Del Skrevet 23. august 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Basert på det du sier her så kan vi hvert fall slå fast at 850 000 kr i ditt tilfelle ikke er god lønn. Du har stående "tilbud" om nesten det dobbelte sier du. Anonymkode: 1d4d5...2db Ts. Jeg er ganske komfortabel med bare å vite at lønnen er god generelt sett (sånn sett opp i mot andre yrker). Som nevnt veier 100% hjemmekontor tungt for min del, jeg finner ingen jobber på Finn.no som tilbyr det samme. Anonymkode: ad279...a85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #19 Del Skrevet 24. august 2024 Jeg har master i rettsvitenskap (er jurist) med 7 års erfaring og tjener 640.000, jeg synes du har veldig god lønn 😄 Anonymkode: 2e46a...369 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #20 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ts. Jeg jobber innenfor noe teknisk, med en 5-årig mastergrad i bunn og nå 7 års erfaring. Ikke lederstilling, jeg hadde en lederstilling i en periode (uten økt lønn) og går aldri tilbake, fordi jeg hatet hvert øyeblikk av det... Vet også at jeg kunne fått bedre lønn andre steder, får mails via linkedIn daglig som tilbyr lønn på rundt 1,5 mill, men liker egentlig jobben jeg har, har bl.a. 100% hjemmekontor som jeg elsker (det veier aller tyngst, hvis jeg skal være ærlig). Jeg ville egentlig bare vite om lønnen var bra, og det føler jeg nå den er 😄 Anonymkode: ad279...a85 Jeg synes du tjener ganske godt! Har selv femårig mastergrad med noen tilleggsemner og 9 års erfaring. Privat sektor. Uten lederansvar. Har 60 % hjemmekontor. 700.000. Anonymkode: 03bbf...e95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå