AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #1 Skrevet 23. august 2024 Men som trivdes på småbarnsavdeling? Min likte seg godt på småbarn, men nå som det er flyttet til storebarn som 2,5 år, vil det ikke lenger i barnehagen. Det synes det er veldig skummelt, mange nye og store barn. Ukjente voksne. Skal sies at første tilvenning på småbarn også var vanskelig. Er dette noe som vil gå seg til? Hvordan var det for deres i samme situasjon? Anonymkode: 39fd7...9a7
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #2 Skrevet 23. august 2024 Det er en stor overgang, men det går seg til. I våre barnehage har de vært flinke på å kjøre innkjøring mellom avdelingene over lang tid (hyppige besøk etter jul), og de mest usikre barna gikk ofte på besøk til småbarn på høsten også. Å gå fra 8-10 småbarn til å være med 18 store barn er skummelt for en 2åring! Det tar tid. Hvordan har din barnehage gjort det? Anonymkode: 37fd3...e5e
Anonysoum Skrevet 23. august 2024 #3 Skrevet 23. august 2024 Det tar tid. Antar byttet har skjedd nå? Vi er bare i august.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #4 Skrevet 23. august 2024 Gi det et halvt år, da kommer det seg som regel fikk vi beskjed om. Tar tid for barna å venne seg til my avd:) Anonymkode: a1bb1...163
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #5 Skrevet 23. august 2024 Det er først nå etter ett år min treåring (2 1/2 ved overgang) er helt komfortabel, så det kan ta tid. Anonymkode: ae116...848
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #6 Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er først nå etter ett år min treåring (2 1/2 ved overgang) er helt komfortabel, så det kan ta tid. Anonymkode: ae116...848 Var det sånn på småbarnsavdeling også når det begynte der? Anonymkode: 39fd7...9a7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #7 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 8.08): Men som trivdes på småbarnsavdeling? Min likte seg godt på småbarn, men nå som det er flyttet til storebarn som 2,5 år, vil det ikke lenger i barnehagen. Det synes det er veldig skummelt, mange nye og store barn. Ukjente voksne. Skal sies at første tilvenning på småbarn også var vanskelig. Er dette noe som vil gå seg til? Hvordan var det for deres i samme situasjon? Anonymkode: 39fd7...9a7 Det gikk et par måneder,men hjalp med tiden heldigvis,men trivdes nok bedre på små barn avd Anonymkode: 6a181...254
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #8 Skrevet 1. september 2024 Jeg har ikke erfart det med egne barn (begge er født tidlig på året og var fylt tre med god margin da de begynte på storbarn), men med barn vi har sendt over fra småbarnsavdelingen hvor jeg jobber og over på storbarn. Det er ikke så uvanlig, for det er absolutt en overgang. Det er høyere fart og lydnivå, mange å forholde seg til, som noen elsker og andre syns er strevsomt, mye nytt og mange inntrykk og det kan være savn etter den gamle avdelingen. Det pleier å gå seg til. Men i mellomtiden, kan dere få til en plan sammen med de ansatte i avdelingen for å finne tiltak som kan gjøre det litt lettere for barnet? I vår barnehage har de ofte noen faste vaner for de barna som syns det er vanskelig å komme til barnehagen. En del blir rådet til å levere tidlig om mulig og hvis det ikke innebærer en ekstra lang dag for barnet, fordi det er roligere da. Noen har en avtale om å leke med noe bestemt et bestemt sted i avdelingen fortrinnsvis sammen med en ansatt barnet er trygg på en liten stund når det ankommer barnehagen. Flere syns det er trygt og fint å sitte en stund ved bordet, med mat, tegning, puslespill som en fast aktivitet etter levering. Enkelte trenger å sitte en stund på et fang. Anonymkode: 02bac...539
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå