FruLine Skrevet 23. august 2024 #1 Del Skrevet 23. august 2024 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OogL23/kabinansatte-i-sas-krever-bedre-arbeidsvilkaar Jeg er dypt sjokkert over hvor lav lønn de har, at noen kan godta dette er ufattelig. 28000kr pr mnd, 36000kr er vel maks. Dette er sosial dumping på høyt nivå, langt under Norwegian sine lønninger i kabinen. Håper streiken blir langvarig der de ikke firer på kravene sine. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millinea Skrevet 23. august 2024 #2 Del Skrevet 23. august 2024 Lurer på hvorfor dette ikke har blitt tatt tak i tidligere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 23. august 2024 #3 Del Skrevet 23. august 2024 Leser ikke vg. Så er lønnen før eller etter skatt, og hva slags frynsegoder har dem? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLine Skrevet 23. august 2024 Forfatter #4 Del Skrevet 23. august 2024 Millinea skrev (2 minutter siden): Lurer på hvorfor dette ikke har blitt tatt tak i tidligere. Helt utrolig, kan ikke godta slike forhold i dag! Problemet er jo også de ansatte som gjør det.....de har faktisk makten; ingen kabinansatte=ingen SAS! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLine Skrevet 23. august 2024 Forfatter #5 Del Skrevet 23. august 2024 Duraton skrev (Akkurat nå): Leser ikke vg. Så er lønnen før eller etter skatt, og hva slags frynsegoder har dem? Ingen goder, dette er bruttolønn såklart. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 23. august 2024 #6 Del Skrevet 23. august 2024 2 minutter siden, FruLine said: Ingen goder, dette er bruttolønn såklart. Så kost og losji blir ikke betalt av bedriften ved layover eller lignende? Dem har ikke rabatterte priser/gratis flyvninger? 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 23. august 2024 #7 Del Skrevet 23. august 2024 Duraton skrev (Akkurat nå): Så kost og losji blir ikke betalt av bedriften ved layover eller lignende? Dem har ikke rabatterte priser/gratis flyvninger? Mener du de selv skal bekoste kost og losji når de overnatter pga. jobb? Hvilken verden lever du i? Har du noen gang vært i et arbeidsforhold? Og hva betyr ev. rabatterte priser ved fritidsreiser når de generelle arbeidsvilkårene er så dårlige? Ærlig talt, hvor mange ferier med reise, overnatting, mat osv, tror du man har råd til med 27 500 brutto i lønn? Jeg gjentar det jeg skrev i en annen tråd: - Begynnerlønn for kabinansatte: 27 500 (før skatt) - Maks lønn er: 36 000 - INGEN tillegg for ubekvem arbeidstid. Dag, kveld, morgen, natt? De får ikke en dritt ekstra for å stå på og gjøre flyreisene våre tryggere - Lite pauser - INGEN overtid eller andre former for tillegg når det oppstår forsinkelser. Tenk på det neste gang du flyr SAS, og flyet blir forsinket. De som er på jobb på flyet, jobber gratis i denne tiden. GRATIS! 26 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 23. august 2024 #8 Del Skrevet 23. august 2024 Hårreisende! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLine Skrevet 23. august 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 23. august 2024 Seff skrev (2 minutter siden): Mener du de selv skal bekoste kost og losji når de overnatter pga. jobb? Hvilken verden lever du i? Har du noen gang vært i et arbeidsforhold? Og hva betyr ev. rabatterte priser ved fritidsreiser når de generelle arbeidsvilkårene er så dårlige? Ærlig talt, hvor mange ferier med reise, overnatting, mat osv, tror du man har råd til med 27 500 brutto i lønn? Jeg gjentar det jeg skrev i en annen tråd: - Begynnerlønn for kabinansatte: 27 500 (før skatt) - Maks lønn er: 36 000 - INGEN tillegg for ubekvem arbeidstid. Dag, kveld, morgen, natt? De får ikke en dritt ekstra for å stå på og gjøre flyreisene våre tryggere - Lite pauser - INGEN overtid eller andre former for tillegg når det oppstår forsinkelser. Tenk på det neste gang du flyr SAS, og flyet blir forsinket. De som er på jobb på flyet, jobber gratis i denne tiden. GRATIS! At dette ikke har blitt stoppet før er jo helt utrolig. De ansatte har jo makten her, så får håpe på en god løsning. At de ikke gir etter for noe dårlig, jobb får de et annet sted uansett. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 23. august 2024 #10 Del Skrevet 23. august 2024 1 minutt siden, Seff said: Mener du de selv skal bekoste kost og losji når de overnatter pga. jobb? Hvilken verden lever du i? Har du noen gang vært i et arbeidsforhold? Og hva betyr ev. rabatterte priser ved fritidsreiser når de generelle arbeidsvilkårene er så dårlige? Ærlig talt, hvor mange ferier med reise, overnatting, mat osv, tror du man har råd til med 27 500 brutto i lønn? Jeg gjentar det jeg skrev i en annen tråd: - Begynnerlønn for kabinansatte: 27 500 (før skatt) - Maks lønn er: 36 000 - INGEN tillegg for ubekvem arbeidstid. Dag, kveld, morgen, natt? De får ikke en dritt ekstra for å stå på og gjøre flyreisene våre tryggere - Lite pauser - INGEN overtid eller andre former for tillegg når det oppstår forsinkelser. Tenk på det neste gang du flyr SAS, og flyet blir forsinket. De som er på jobb på flyet, jobber gratis i denne tiden. GRATIS! Nå har vel ikke kabinansatte timelønn, men månedslønn. Så at dem jobber «overtid» sier ikke så mye. Blir de timene lagret opp til avspassering for eksempel? Og jeg spør bare, jeg påstår ingenting. Bruker man å reise på ferie uten å ha spart opp i forkant? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 23. august 2024 #11 Del Skrevet 23. august 2024 Duraton skrev (1 minutt siden): Nå har vel ikke kabinansatte timelønn, men månedslønn. Så at dem jobber «overtid» sier ikke så mye. Blir de timene lagret opp til avspassering for eksempel? Og jeg spør bare, jeg påstår ingenting. Bruker man å reise på ferie uten å ha spart opp i forkant? Nå kverulerer du bare med tull. Jeg kan godt diskutere hvis du har reelle argumenter, men dette gidder jeg ikke å bruke energi på. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 23. august 2024 #12 Del Skrevet 23. august 2024 Just now, Seff said: Nå kverulerer du bare med tull. Jeg kan godt diskutere hvis du har reelle argumenter, men dette gidder jeg ikke å bruke energi på. Finnes ikke dumme spørsmål, kun dumme svar. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLine Skrevet 23. august 2024 Forfatter #13 Del Skrevet 23. august 2024 Seff skrev (Akkurat nå): Nå kverulerer du bare med tull. Jeg kan godt diskutere hvis du har reelle argumenter, men dette gidder jeg ikke å bruke energi på. Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss-Grey Skrevet 23. august 2024 #14 Del Skrevet 23. august 2024 (endret) Jeg er også sjokkert. At de ikke får overtid eller kvelds- og helgetillegg er jo fullstendig uakseptabelt. Når det er sagt, er det mange med utdannelse og grei ansiennitet som tjener 36 000,- i måneden. Men de har som regel mye bedre arbeidsvilkår, og får kompensert for kvelds- og helgearbeid. Vet noen om Norwegian og Widerøe har bedre vilkår? Synes at vi som bruker disse tjenestene bør få muligheten til å ta informerte valg når vi bestiller reiser. Det frister ikke å støtte SAS, for å si det slik. Endret 23. august 2024 av Miss-Grey 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 23. august 2024 #15 Del Skrevet 23. august 2024 Og vi er villige til å godta økte billettpriser for at cabinansatte skal få mer i lønn? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLine Skrevet 23. august 2024 Forfatter #16 Del Skrevet 23. august 2024 Miss-Grey skrev (3 minutter siden): Jeg er også sjokkert. Mest over at de ikke får overtid eller kvelds- og helgetillegg. Når det er sagt, er det mange med utdannelse og grei ansiennitet som tjener 36 000,- i måneden. Men de har som regel mye bedre arbeidsvilkår, og får kompensert for kvelds- og helgearbeid. 36k pr mnd er en veldig lav lønn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLine Skrevet 23. august 2024 Forfatter #17 Del Skrevet 23. august 2024 Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Og vi er villige til å godta økte billettpriser for at cabinansatte skal få mer i lønn? Det kan vi ikke tenke på, er jo lønnen til de ansatte som teller her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 23. august 2024 #18 Del Skrevet 23. august 2024 FruLine skrev (Akkurat nå): Det kan vi ikke tenke på, er jo lønnen til de ansatte som teller her. Men ett sted må jo pengene til lønna komme fra. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLine Skrevet 23. august 2024 Forfatter #19 Del Skrevet 23. august 2024 Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Men ett sted må jo pengene til lønna komme fra. Har ikke selskap midler til lønn må de avvikle. Det beste som kan skje med SAS er at det går konkurs. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 23. august 2024 #20 Del Skrevet 23. august 2024 En faktor må være at de konkurrerer med personale som er ansatt i utenlandske flyselskap, både SAS og Thai Airways flyr Oslo Bangkok 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå