AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #1 Skrevet 23. august 2024 Synes ikke dette hører hjemme på en arbeidsplass, hva mener dere? Kollegaer som ses på jobb første dag etter ferien slenger seg rundt halsen på hverandre mens de sier at endelig er du her, er ikke det samme uten deg. Og noen som bare må prate gris. Ikke sex spøk som de fleste tåler, men skikkelig grise prat. Voksne folk i 40 og 50 åra, både kvinner og menn. Hvordan hadde du reagert? Anonymkode: d93be...6c0
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #2 Skrevet 23. august 2024 Er det to stykker, eller er det flere? Hvis kun to, er det vel å anta at de har en flørt gående. Hvis det er flere, er det vel bare kulturen der.. Anonymkode: 08088...937 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #3 Skrevet 23. august 2024 Har vært på en arbeidsplass der det var mye sånt. Synes mest det var sært, og siden jeg ikke er sånn selv var jeg ganske på sidelinja sosialt. Merkelig at det ble godtatt egentlig, men det var før metoo. Anonymkode: 591cf...fb1
Snublefot62 Skrevet 23. august 2024 #4 Skrevet 23. august 2024 Om folk klemmer er vel opp til de. Men sex prat hører ikke hjemme på en arbeidsplass. Jeg hadde tatt det opp med nærmeste leder og sagt arbeidsmiljøet er dårlig pga det. 3 1
Kristin70 Skrevet 23. august 2024 #5 Skrevet 23. august 2024 14 minutter siden, AnonymBruker said: Synes ikke dette hører hjemme på en arbeidsplass, hva mener dere? Kollegaer som ses på jobb første dag etter ferien slenger seg rundt halsen på hverandre mens de sier at endelig er du her, er ikke det samme uten deg. Og noen som bare må prate gris. Ikke sex spøk som de fleste tåler, men skikkelig grise prat. Voksne folk i 40 og 50 åra, både kvinner og menn. Hvordan hadde du reagert? Anonymkode: d93be...6c0 Den første spørs akkurat hvordan settingen er og hvordan det gjøres. Hvis de det gjelder er veldig gode venner utenom jobb, men at de egentlig er veldig inkluderende og sosiale med andre på jobben og det gjøres på en litt spøkefull måte er det OK. Griseprat er ikke greit, det er flaut hvis voksne folk ikke vet hvor grensene går. 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #6 Skrevet 23. august 2024 Det er da bare hyggelig med klemming, det er sånn på min arbeidsplass. Alle klemmer ikke alle, men noen er jo klemmere, og noen er jo også veldig gode venner. Sexsnakk, vel.. jeg er jo en av dem som kan være litt sånn. Men ikke med alle eller foran alle, man har jo dem som man har den tonen med. Jeg jobbet et sted hvor kulturen var helt gjennomsyret av det, et mirakel at det ikke skjedde noe der under metoo. Da måtte de sparket alle og bare lagt ned 😂 Men der var det sånn at enten liker du det og er med (eller i det minste tolererer det), eller så er det bare å gi opp å jobbe der og begynne et annet sted. Anonymkode: 60ac5...4bb 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #7 Skrevet 23. august 2024 Snublefot62 skrev (5 minutter siden): Om folk klemmer er vel opp til de. Men sex prat hører ikke hjemme på en arbeidsplass. Jeg hadde tatt det opp med nærmeste leder og sagt arbeidsmiljøet er dårlig pga det. En klem er greit, men de får det til å høres ut som at vi andre er helt forferdelige. Hvor en da har jobbet med vedkommende og trodd det gikk veldig bra. Gjelder flere, og vi er flere som reagerer også. Ta det med verneombud, som selv reagerer på dette? Eller leder som har litt lett for å be oss si ifra til de det gjelder? Anonymkode: d93be...6c0
Snublefot62 Skrevet 23. august 2024 #8 Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En klem er greit, men de får det til å høres ut som at vi andre er helt forferdelige. Hvor en da har jobbet med vedkommende og trodd det gikk veldig bra. Gjelder flere, og vi er flere som reagerer også. Ta det med verneombud, som selv reagerer på dette? Eller leder som har litt lett for å be oss si ifra til de det gjelder? Anonymkode: d93be...6c0 Jeg hadde definitivt sagt i fra til de det gjelder først. Deretter leder. Og kanskje verneombud samtidig eller til slutt om ting ikke bedrer seg.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #9 Skrevet 23. august 2024 Hva er dette grisepreiket? Anonymkode: a6404...c51
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #10 Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er da bare hyggelig med klemming, det er sånn på min arbeidsplass. Alle klemmer ikke alle, men noen er jo klemmere, og noen er jo også veldig gode venner. Sexsnakk, vel.. jeg er jo en av dem som kan være litt sånn. Men ikke med alle eller foran alle, man har jo dem som man har den tonen med. Jeg jobbet et sted hvor kulturen var helt gjennomsyret av det, et mirakel at det ikke skjedde noe der under metoo. Da måtte de sparket alle og bare lagt ned 😂 Men der var det sånn at enten liker du det og er med (eller i det minste tolererer det), eller så er det bare å gi opp å jobbe der og begynne et annet sted. Anonymkode: 60ac5...4bb Kan du gi et eksempel på sexsnakk på jobb? Jeg klarer ikke forestille meg det på en normal jobb, ser for meg bilmekanikere med toppløse damer på veggen på paiuserommet… Anonymkode: 2cd2b...6fd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå