Gå til innhold

SAS streiker - hvilke konsekvenser får det for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørs nesten om det er liv laga å drive som SAS med så mange ulike grupperinger som kan streike eller true med streik. Og så kan man jo lure på hvorfor de ansatte får så dårlige vilkår samtidig som billettprisene ligger så høyt.

For å svare på spørsmålet i tittelen så får det heldigvis ingen konsekvenser for meg denne gang, velger alltid Norwegian når jeg kan. Har kun en reise bestilt med SAS et stykke frem i tid. Kan jo håpe at streik nå gir litt mindre sjanse for streik da. Får bare håpe ikke selskapet graver sin egen grav. Men håper de klarer seg, vi trenger konkurransen.

Anonymkode: bc109...505

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det får ingen konsekvenser for meg (reiser ikke med fly), og da er det kanskje lett å støtte de streikende. Men altså, kravene deres er helt legitime. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Spørs nesten om det er liv laga å drive som SAS med så mange ulike grupperinger som kan streike eller true med streik. Og så kan man jo lure på hvorfor de ansatte får så dårlige vilkår samtidig som billettprisene ligger så høyt.

For å svare på spørsmålet i tittelen så får det heldigvis ingen konsekvenser for meg denne gang, velger alltid Norwegian når jeg kan. Har kun en reise bestilt med SAS et stykke frem i tid. Kan jo håpe at streik nå gir litt mindre sjanse for streik da. Får bare håpe ikke selskapet graver sin egen grav. Men håper de klarer seg, vi trenger konkurransen.

Jeg velger også Norwegian når jeg kan. Denne streiken viser tydelig hvorfor. 

Anonymkode: 895c7...5b4

Skrevet

Jeg får ikke dratt i prinsessebryllupet. Så da blir det beina på bordet med kebab, øl og Hotel Cæsar i stedet. 

Anonymkode: 65070...a55

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg får ikke dratt i prinsessebryllupet. Så da blir det beina på bordet med kebab, øl og Hotel Cæsar i stedet. 

Anonymkode: 65070...a55

Du kan ta tog og/eller buss da?

Anonymkode: 76259...3bd

Skrevet

Lagt ved en screenshot i forhold til rettigheter ved streik i følge forbrukerrådet.

Jeg støtter kampen deres, de burde jo få både tillegg og overtid, bedre turnuser osv. Hadde jeg  visst de fikk så lite ville jeg kjøpt billetter med et annet selskap. Likevel synes jeg det er veldig trist å gå glipp av bryllupet til venninnen min i utlandet. 

Screenshot_20240826_085823_com.android.chrome.thumb.jpg.8ca0822b349df6e2d97c1652d83e9997.jpg

Anonymkode: 5ae12...4f9

Skrevet

Men altså, jeg forstår ikke helt...Streiker de ikke nærmest hvert år pga rævva vilkår? Hvorfor virker folk sjokkerte over hvordan det er å være ansatt i SAS? Dette hører vi jo om nærmest årlig?

Anonymkode: 0532d...8d8

Skrevet

SAS må være veldig dårlig drevet, når de både er blant de dyreste og de som betaler ansatte minst. Likevel har de en spesiell stilling i folket, med en gang streiken er over glemmer folk igjen. Samtidig boikotter man gjerne andre selskaper som visstnok skal drive sosial dumping osv. 

Skrevet
Seff skrev (På 23.8.2024 den 7.42):

Jeg støtter denne streiken helhjertet. Det er direkte UHØRT at SAS behandler sine ansatte så dårlig:

- Begynnerlønn for kabinansatte: 27 500 (før skatt)

- Maks lønn er: 36 000

- INGEN tillegg for ubekvem arbeidstid. Dag, kveld, morgen, natt? De får ikke en dritt ekstra for å stå på og gjøre flyreisene våre tryggere

- Lite pauser

- INGEN overtid eller andre former for tillegg når det oppstår forsinkelser. TS, tenk på det neste gang du flyr SAS, og flyet blir forsinket. De som er på jobb på flyet, jobber gratis i denne tiden. GRATIS!

Dette er altså menneskene vi er avhengige av når vi er ute og flyr. De tar seg av barn, eldre og andre som reiser alene og trenger ekstra støtte, det er de som tar ledelsen når noe uforutsett skjer, enten det er medpassasjerer som ikke klarer å oppføre seg eller værmessige forhold. Vi er faktisk avhengige av dem, og så behandles de så dårlig. 

Ledelsen i SAS burde skamme seg!

De jobber ikke gratis, de får jo vanlig lønn bare ikke OVERTIDSTILLEGGET. Uansett uhørt.

Anonymkode: 59861...dde

Skrevet

Konsekvenser for meg? At verdens undergang forsinkes med ca ti minutter pga forsinket CO2 til lufta.

Anonymkode: d6ccf...a61

Skrevet

Støtter streiken. Har kjøpt en flexbillett hos Norwegian for å sikre at jeg får gjennomført jobbreisen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...