AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #1 Del Skrevet 23. august 2024 Jeg har åtte SAS-reiser de neste sju dagene… Får jeg refundert billettene av SAS om jeg velger å ikke reise? Det er i utgangspunktet ikke refunderbare billetter. Anonymkode: 76259...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #2 Del Skrevet 23. august 2024 Ingen Anonymkode: b4993...d04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #3 Del Skrevet 23. august 2024 Det er bra de streiker. Leste om arbeidsvilkårene deres i går. Skammelig av SAS. Det der er moderne slavearbeid. Kommer til unngå SAS heretter. Anonymkode: d5892...33a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #4 Del Skrevet 23. august 2024 SAS kuttet jeg ut for lengesiden, alltid noe bråk og problemer. Sosial dumping deluxe hos de kabinansatte med en lønn som starter på 28000kr pr mnd! Maks er 36000kr!! Elendige vilkår. At noen kan godta dette er helt utrolig!! https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OogL23/kabinansatte-i-sas-krever-bedre-arbeidsvilkaar "– Vi får ikke overtidsbetalt. Hvis vakten min er ferdig klokken 21.00 og flyet blir forsinket i noen timer, så får vi ingenting for det" "Movsesjan startet på lønnstrinn null, som tilsvarer 27 500 kroner i fastlønn i måneden" "Lønnen til de kabinansatte i SAS har stått stille i 12 år, ifølge leder i SAS Norges kabinforening, Martinus Røkkum." Boikott SAS!!!! Anonymkode: 9e0ca...3a9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #5 Del Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har åtte SAS-reiser de neste sju dagene… Får jeg refundert billettene av SAS om jeg velger å ikke reise? Det er i utgangspunktet ikke refunderbare billetter. Anonymkode: 76259...3bd Håper du mister noen av reisene siden du støtter sosial dumping. Anonymkode: 9e0ca...3a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 23. august 2024 #6 Del Skrevet 23. august 2024 Jeg støtter denne streiken helhjertet. Det er direkte UHØRT at SAS behandler sine ansatte så dårlig: - Begynnerlønn for kabinansatte: 27 500 (før skatt) - Maks lønn er: 36 000 - INGEN tillegg for ubekvem arbeidstid. Dag, kveld, morgen, natt? De får ikke en dritt ekstra for å stå på og gjøre flyreisene våre tryggere - Lite pauser - INGEN overtid eller andre former for tillegg når det oppstår forsinkelser. TS, tenk på det neste gang du flyr SAS, og flyet blir forsinket. De som er på jobb på flyet, jobber gratis i denne tiden. GRATIS! Dette er altså menneskene vi er avhengige av når vi er ute og flyr. De tar seg av barn, eldre og andre som reiser alene og trenger ekstra støtte, det er de som tar ledelsen når noe uforutsett skjer, enten det er medpassasjerer som ikke klarer å oppføre seg eller værmessige forhold. Vi er faktisk avhengige av dem, og så behandles de så dårlig. Ledelsen i SAS burde skamme seg! 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #7 Del Skrevet 23. august 2024 Seff skrev (Akkurat nå): Jeg støtter denne streiken helhjertet. Det er direkte UHØRT at SAS behandler sine ansatte så dårlig: - Begynnerlønn for kabinansatte: 27 500 (før skatt) - Maks lønn er: 36 000 - INGEN tillegg for ubekvem arbeidstid. Dag, kveld, morgen, natt? De får ikke en dritt ekstra for å stå på og gjøre flyreisene våre tryggere - Lite pauser - INGEN overtid eller andre former for tillegg når det oppstår forsinkelser. TS, tenk på det neste gang du flyr SAS, og flyet blir forsinket. De som er på jobb på flyet, jobber gratis i denne tiden. GRATIS! Dette er altså menneskene vi er avhengige av når vi er ute og flyr. De tar seg av barn, eldre og andre som reiser alene og trenger ekstra støtte, det er de som tar ledelsen når noe uforutsett skjer, enten det er medpassasjerer som ikke klarer å oppføre seg eller værmessige forhold. Vi er faktisk avhengige av dem, og så behandles de så dårlig. Ledelsen i SAS burde skamme seg! En stor skam!!! SAS henger igjen totalt på alle områder. Kommer aldri til å velge SAS igjen før de får bedre vilkår. Pilotene i Norwegian fikk 20% økning ved siste forhandling...tenk på det! Anonymkode: 9e0ca...3a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariss@68 Skrevet 23. august 2024 #8 Del Skrevet 23. august 2024 Seff skrev (4 minutter siden): Jeg støtter denne streiken helhjertet. Det er direkte UHØRT at SAS behandler sine ansatte så dårlig: - Begynnerlønn for kabinansatte: 27 500 (før skatt) - Maks lønn er: 36 000 - INGEN tillegg for ubekvem arbeidstid. Dag, kveld, morgen, natt? De får ikke en dritt ekstra for å stå på og gjøre flyreisene våre tryggere - Lite pauser - INGEN overtid eller andre former for tillegg når det oppstår forsinkelser. TS, tenk på det neste gang du flyr SAS, og flyet blir forsinket. De som er på jobb på flyet, jobber gratis i denne tiden. GRATIS! Dette er altså menneskene vi er avhengige av når vi er ute og flyr. De tar seg av barn, eldre og andre som reiser alene og trenger ekstra støtte, det er de som tar ledelsen når noe uforutsett skjer, enten det er medpassasjerer som ikke klarer å oppføre seg eller værmessige forhold. Vi er faktisk avhengige av dem, og så behandles de så dårlig. Ledelsen i SAS burde skamme seg! Woow - er dette virkelig sant? Ingenting som kommer i tillegg? Isåfall er dette sosial dumping og godt at det kommer frem… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 23. august 2024 #9 Del Skrevet 23. august 2024 Mariss@68 skrev (2 minutter siden): Woow - er dette virkelig sant? Ingenting som kommer i tillegg? Isåfall er dette sosial dumping og godt at det kommer frem… Ja, det er sant, bare les her: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OogL23/kabinansatte-i-sas-krever-bedre-arbeidsvilkaar Klipp fra intervju med kabinansatt: "Movsesjan startet på lønnstrinn null, som tilsvarer 27 500 kroner i fastlønn i måneden. Nå, et og et halvt år senere, er hun fremdeles på samme lønnstrinn. Om et halvt år har hun mulighet til å gå opp et lønnstrinn." "– Vi får ikke overtidsbetalt. Hvis vakten min er ferdig klokken 21.00 og flyet blir forsinket i noen timer, så får vi ingenting for det. Jeg skjønner at passasjerene kan bli sure, fordi de har steder å være. Samtidig så jobber vi flere timer gratis, forteller Movsesjan. De får heller ikke kveldstillegg, nattillegg eller helgetillegg. – Jeg kan starte klokken 15.00 og bli ferdig klokken to på natten. Da får jeg ikke noe mer betalt enn jeg ville for en kortere vakt på dagtid." 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #10 Del Skrevet 23. august 2024 Mange idioter som ikke bryr seg om hvordan arbeidsforholdene er bare de får billige billetter. Se nå bare hvorfor Ryanair fortsatt eksisterer. Jeg var ikke klar over at det var så ille i sas. Håper de ansatte får den lønna de fortjener. Anonymkode: 4641b...4c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #11 Del Skrevet 23. august 2024 Mariss@68 skrev (6 minutter siden): Woow - er dette virkelig sant? Ingenting som kommer i tillegg? Isåfall er dette sosial dumping og godt at det kommer frem… At man kan godta noe slikt i dag er helt utrolig....de bør sittestreike til hele selskap går konkurs. For å drive et selskap så dårlig som SAS har gjort endel år nå går ikke lenger. Er ledelsen som har feilet der i mange år. Anonymkode: 9e0ca...3a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #12 Del Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mange idioter som ikke bryr seg om hvordan arbeidsforholdene er bare de får billige billetter. Se nå bare hvorfor Ryanair fortsatt eksisterer. Jeg var ikke klar over at det var så ille i sas. Håper de ansatte får den lønna de fortjener. Anonymkode: 4641b...4c0 Enig, støtt heller Norwegian! Der er det mye bedre lønn og forhold...fast turnus har de i kabinen også. Anonymkode: 9e0ca...3a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #13 Del Skrevet 23. august 2024 Familien og jeg skal fly med sas i dag, til svigerfars bryllup i morgen. Jeg blir veldig lei meg om vi ikke kommer oss dit, selv om jeg støtter denne streiken. Anonymkode: 7b987...f2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #14 Del Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Familien og jeg skal fly med sas i dag, til svigerfars bryllup i morgen. Jeg blir veldig lei meg om vi ikke kommer oss dit, selv om jeg støtter denne streiken. Anonymkode: 7b987...f2c Alle må støtte denne streiken, book om til Norwegian. Anonymkode: 9e0ca...3a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #15 Del Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Familien og jeg skal fly med sas i dag, til svigerfars bryllup i morgen. Jeg blir veldig lei meg om vi ikke kommer oss dit, selv om jeg støtter denne streiken. Anonymkode: 7b987...f2c De fleste av dagens flyginger går som normalt. Når du skal hjem igjen, derimot… da er det tatt ut flere i streik og flere fly blir satt på bakken. Anonymkode: 76259...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #16 Del Skrevet 23. august 2024 Er Norske basen som streiker. Selskapet er jo delt opp. Anonymkode: 9e0ca...3a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #17 Del Skrevet 23. august 2024 Etter at jeg leste de elendige vilkårene, støtter jeg de streikende 100%. Heldigvis kjøpte jeg billetter med Widerøe og SJ i går, ikke SAS! Anonymkode: 895c7...5b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #18 Del Skrevet 23. august 2024 Skal til Span ia mes SAS om 2 uker, nervøs for turen min!..... Men støtter streine her altså. Har en venninne som er flyvertinne i SAS, hun tjener litt mer enn det jeg leser i avisen, men hun har lang erfaring, og da kan man få ansvarsoppgaver som gir tillegg i lønna, og hun sier at det er kostpengene de får når de flyr langturer som gjør at hun kan leve greit med denne jobben. De har opplevd mye dritt, de kabinansatte i SAS, og gått med på lønnskutt for noen år siden for å redde selskapet, mens det viste seg at andre fikk MER lønn samtidig.... Anonymkode: 75b42...827 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 23. august 2024 #19 Del Skrevet 23. august 2024 Steiken er helt på sin plass, den støtter jeg helhjertet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #20 Del Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har åtte SAS-reiser de neste sju dagene… Får jeg refundert billettene av SAS om jeg velger å ikke reise? Det er i utgangspunktet ikke refunderbare billetter. Anonymkode: 76259...3bd Du får ikke refusjon dersom du nå selv avbestiller eller velger å ikke reise dersom det viser seg at reisene går som normalt. Anonymkode: 24759...043 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå